Lahden Sokoksen Alko uudistuu
Lahden Sokoksen Alkon myymälä remontoidaan. Myymälä on avoinna ennen remonttia 22.2. saakka ja avataan jälleen 25.4. Alkon trendikatsaus listaa tämän vuoden juomatrendit, joita ovat muun muassa alkoholittomat, makeus sekä vaihtoehtoiset juomapakkaukset.
Lahden Sokoksen Alko on avoinna ennen remonttia lauantaihin 22. helmikuuta klo 18 saakka ja avataan uudistettuna perjantaina 25. huhtikuuta klo 12. Myymälän ollessa suljettuna asiakkaita palvelevat muut Lahden Alkot. Myymälöiden sijainti- ja aukioloaikatiedot löytyvät Alkon verkkosivuilta.
”Satsaamme valikoimaan ja palveluun myös uudistuvassa myymälässä. Tuomme jatkossakin hyllyille reilusti uutuuksia, sesongin herkkuja ja asiakkaidemme toivomia juomia. Toivomme, että asiakkaamme kokevat saavansa meiltä mukaansa ripauksen ekstraa: ilahduttavan palvelun sekä parhaat juomavinkit ja suositukset ruokien makupareiksi”, kertoo myymälän palvelupäällikkö Kaisa Grefberg.
Lahden Sokoksen valikoimassa korostuvat viinit. Valikoimassa on noin 600 viiniä, 200 panimotuotetta, 150 väkevää ja 40 alkoholitonta juomaa.
”Jokaiseen tuoteryhmään pyritään löytämään aina jotain myönteisesti yllättävää. Valikoima pidetään monipuolisena, vaikka myymälän hyllytila hieman pienenee.”
Vuoden 2025 juomatrendeissä korostuvat elämykset, makeus ja alkoholittomuus
Alkon trendikatsauksen kahdeksan vuoden 2025 trendiä kertovat muun muassa alkoholittomien voittokulusta ja elämysten metsästämisestä. Juomissa saa maistua makeus.
”Tämä trendi näkyy niin long drinkien suosiossa kuin siinä, että viineissä pitkään jatkunut rutikuivan tyylin valta-asema on järkkymässä. Myös eksoottiset maut ovat pinnalla ja lasin sisältö saa olla värikäs ja näyttävä”, Grefberg sanoo.
”Uniikit makuelämykset kiehtovat ja esimerkiksi nousevat viinimaat ja harvinaiset rypälelajikkeet puhuttelevat. Oluissa kokeilunhalu kohdistuu eri humalalajikkeisiin.”
Myös hintatietoisuus, oma hyvinvointi sekä ympäristöystävällisyys ohjaavat yhä enemmän kuluttajien valintoja.
”Meillä onkin tarjolla laadukkaita juomia eri hintaluokissa ja erityyppisissä pakkauksissa niin materiaalin kuin pakkauskoon osalta. Kartonkipakkauskin uskalletaan nostaa juhlapöytään. Jokainen löytää valikoimastamme itselleen sopivan vaihtoehdon juuri meiltä”, Grefberg kertoo.
”Verkkokauppamme yli 11 000 tuotteen valikoima täydentää myymälämme valikoimaa. Siellä voi rauhassa tutkailla tuotteita ja tilata meille Lahden Sokoksen myymälään verkkokauppapaketin noudettavaksi. Toimitus on maksuton.”
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Linkit
Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 369 myymälää, yli 120 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2023 Alkon liikevaihto oli 1,2 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 50 miljoonaa.
Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Alko Oy
Pellon Alko muuttaa helmikuussa30.1.2025 07:15:00 EET | Tiedote
Pellon Alko muuttaa samaan uuteen kiinteistöön S-marketin kanssa. Myymälä on suljettuna 10.–12. helmikuuta ja avautuu uudessa sijainnissa 13. helmikuuta. Alkon Nollaus-kampanja rohkaisee pohtimaan, miten kukin voi löytää juuri itselleen sopivan ja hyvinvointia tukevan tavan ladata akkuja.
Alkon myyntilitrat vuonna 2024: väkevien ja viinien myynti laski, oluiden myynti ennallaan, alkoholittomien myynti nousi9.1.2025 07:14:11 EET | Tiedote
Alkon myynti vuonna 2024 oli 71,2 miljoonaa litraa laskien 5,7 miljoonaa litraa vuodesta 2023. Lakimuutoksen jälkeen kesä-joulukuun myynti oli 10 prosenttia edellisvuotta matalammalla tasolla. Puna- ja valkoviineissä Chile pitää yhä pintansa suosituimpana viinimaana.
Alkon trendikatsaus 2025: nyt vaalitaan hyvinvointia, haetaan elämyksiä ja ollaan hintatietoisia8.1.2025 09:00:00 EET | Tiedote
Alkon trendikatsauksen kahdeksan vuoden 2025 trendiä kertovat muun muassa alkoholittomien voittokulusta, elämysten metsästämisestä ja siitä, että Z-sukupolvelle ei maistu viini edeltävien sukupolvien tapaan. Juomissa saa maistua makeus ja kartonkipakkaus uskalletaan nostaa juhlapöytään. Hinnalla on valinnassa yhä suurempi merkitys.
Muhoksen Alko saa uuden ilmeen7.1.2025 07:25:00 EET | Tiedote
Muhoksen Alkon myymälä remontoidaan tammi-helmikuussa. Alkon myymälöissä ja eri kanavissa näkyy tammikuun alusta alkaen Nollaus-kampanja, jolla rohkaistaan suomalaisia löytämään omaa hyvinvointia tukevan tavan ladata akkuja.
MUISTUTUSKUTSU: Alkon trendikoosteen julkaisu 8.1. klo 9.00: poimintoja kiinnostavimmista trendeistä vuonna 20253.1.2025 07:11:13 EET | Kutsu
Millaisia tuulia juomien maailmassa puhaltaa juuri nyt? Koostimme perinteiseen tapaan trendikatsaukseemme ajankohtaisia ilmiöitä, jotka kertovat kuluttajien maun ja valintojen muutoksista. Tervetuloa kuulemaan trendeistä lisää Alkon virtuaaliseen mediatilaisuuteen keskiviikkona 8. tammikuuta klo 9.00.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme