Vaateliike Kekäleen työnhakijamäärät hurjassa kasvussa – “yhä useampi hakija kysyy hakuprosessin varrella vastuullisuudesta ja tekee arvovalintoja”

Jaa

Hakijamäärät Kekäleen vaatemyymälöiden myyjäksi ovat kasvaneet tänä vuonna. Yhä useampi hakija kysyy hakuprosessin aikana yrityksen vastuullisuudesta ja arvioi arvojen kohtaamista. Kekäle erottuu tavallisista vaatekaupoista edukseen B Corp -vastuullisuussertifioituna toimijana ja asiakaskohtaamisiin panostamisella.

Kekäleen "osta vähemmän, pidä enemmän" -filosofia ja asiakaskohtaamisiin panostaminen erottaa sen tavallisista vaatekaupoista.
Kekäleen "osta vähemmän, pidä enemmän" -filosofia ja asiakaskohtaamisiin panostaminen erottaa sen tavallisista vaatekaupoista.

“Tänä vuonna hakijamäärät  ovat selvästi kasvaneet: olemme saaneet esimerkiksi tammikuussa seitsemään kesätyöntekijähakuumme lähes 1000 hakemusta, mikä on yli 700 hakemusta enemmän kuin viime vuonna samoihin hakuihin", Kekäleen HR-päällikkö Hanna Jouha kertoo. 

“Vaateala olisi monelle mieluinen ja inspiroiva työympäristö. Haastatteluissa tulee kuitenkin ilmi hakijoiden henkinen este, sillä maapallon resusrssien ylikulutuksen tiedostavat hakijat eivät haluaisi bulkkivaatekauppaan töihin. Siksi monet hakijat kysyvät meiltä avoimesti yrityksemme vastuullisuustyöstä rekryprosessin eri vaiheissa”, Jouha kertoo. 

““Osta vähemmän, pidä enemmän” -filosofiamme on vaatealalla poikkeuksellinen. Uskomme, että hakijamäärien nousu johtuu yleisen työllisyystilanteen lisäksi siitä, että moni kokee Kekäleen filosofian omakseen ja vastavoimaksi pikamuodin alati kiihtyvän kulutustahdin keskellä”, Kekäleen toimitusjohtaja Joonas Kekäle arvioi.

Kekäle on panostanut filosofiansa välittymiseen niin brändimarkkinoinnissa kuin rekryprosessissa. Kekäle on koonnut rekrytoinnin ja perehdytyksen tueksi Kekäleen kulttuurin käsikirjan, joka on vapaasti luettavissa ja antaa hakijalle syvemmän ymmärryksen yrityksessä työskentelystä jo ennen hakemuksen lähettämistä.

Vastuullisuus kietoutuu yrityksen tavoitteeseen myydä asiakkaalle lempivaatteita, joille kertyy paljon käyttökertoja. Henkilökohtainen asiakaskohtaaminen, aitoja tarpeita kartoittava myyntityö ja vaatteen elinkaarta pidentävät palvelutuotteet vaatehuollon opastuksesta second handiin ovat suuri osa työtä Kekäleellä.
Myyjän työ on tällaisessa ympäristössä erilaista ja siksi Kekäle panostaa aktiivisesti yli 200-henkilöisen henkilökuntansa kouluttamiseen

“On hienoa, että hakijat avoimesti arvioivat yrityksen arvoja suhteessa omiinsa. On todella merkityksellistä, mihin päätämme käyttää työtuntimme: kestävämmän kulutuskulttuurin rakentamiseen vai avaruuteen asti näkyviä vaatejätevuoria kasvattavan ostohuuman kiihdyttämiseen. Olen ylpeä jokaisesta kekäleläisestä, joka on tuntenut kutsun olla mukanamme vaatealan asennemuutoksen luomisessa”, Joonas Kekäle toteaa.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Linkit

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kekäle Oy

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye