Uusi aluevaltaus Sokos Hotellilta: ketjun valikoimaan arjen luksusta huokuva Resort
Matkailu on murroksessa ja vapaa-ajan matkustajat sekä työmatkustajat haluavat yhdistää hotelliyöpymiseen yhä useammin elämystä ja erilaisia aktiviteetteja. Suomalaisten suosikkihotelliketju vastaa trendiin laajentamalla liiketoimintaa resorteihin: Toukokuun alussa ketjuun liittyy eksklusiivinen Tykkimäki Resort, jossa voi yöpyä huviloissa ja villoissa ja pulahtaa järveen suoraan Glamping Laawusta.

S-ryhmän matkailukauppa menestyi viime vuonna haastavassa markkinassa ja palasi markkinajohtajaksi. Markkinaa parempaa kasvua haetaan myös alkaneelta vuodelta. Majoitusliiketoiminnassa kasvun ajurina on muun muassa tarjonnan laajentaminen uuteen suuntaan: keväällä Sokos Hotellista voi kokouksen tai lomailupäivän päätteeksi pulahtaa savusaunan kautta järveen, kun Kouvolassa sijaitseva Tykkimäki Resort liittyy Break by Sokos Hotels -perheeseen. Kansainvälinen Resort-termi viittaa tasokkaaseen virkistäytymispaikkaan.
Uuden liiketoimintasuunnan taustalla on asiakkaiden toive entistä omannäköisemmästä matkailusta sekä vapaa-ajan matkailun kasvava vetovoima.
– Vieraat haluavat entistä vahvemmin luoda omannäköisiä elämyksiä, yhdistää työ- ja vapaa-ajan matkustusta sekä käyttää erilaisia palveluja vierailun yhteydessä. Yleistynyt etätyö mahdollistaa entistä omaehtoisemman matkustamisen ja majoitusvaihtoehdoiksi etsitään yhä monimuotoisempia vaihtoehtoja, S-ryhmän matkailukaupasta vastaava johtaja Jaana Matikainen kertoo.
Sokos Hotels -ketjun tarjonnan laajeneminen houkuttelee niin kotimaisia kuin kansainvälisiäkin matkailijoita. Kansainvälistä kasvua tulee erityisesti Saksasta, Yhdysvalloista, Japanista sekä Kiinasta.
– Kansainvälisen vapaa-ajan matkustuksen kasvaessa haluamme tuoda tarjolle entistä laajemmin mahdollisuuksia kokea upea Suomi, Matikainen jatkaa.
2 miljoonaa ihmistä vain tunnin matkan päässä
Kymen Seudun Osuuskaupan omistama Tykkimäki Resort tarjoaa asiakkaille lomaelämyksiä ympäri vuoden. Alueelta löytyvät erilaiset majoitusvaihtoehdot elämyksellisistä Glamping Laawuista minimökkeihin, lomamökeistä hirsihuviloihin ja villoihin sekä uudelle tasolle viety caravan-alue. Resort sijaitsee järven rannalla ja tarjoaa aktiviteetteja savusaunasta ja avantouinnista metsämieliretkiin ja äänimaljahoitoihin sekä elämyskelluntaan.
– Tykkimäki Resortin sijainti on erinomainen. Reilun tunnin ajomatkan sisällä asuu noin kaksi miljoonaa suomalaista ja lentokentältä matkaa meille hujauksessa. Uskomme Tykkimäki Resortin vetovoimaan on vankka, onhan sen ympäröivä kehittyvä Käyrälammen alue upea elämyksiä antava kokonaisuus, kertoo Kymen Seudun Osuuskaupan matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja Mikko Virtanen.
Vapaa-ajan matkustajien lisäksi Tykkimäki Resort tarjoaa virkistävän vaihtoehdon työmatkustajille sekä yrityksille järjestää kokouksia tai vaikka virkistäytymispäiviä. Alueella on oma Lammenranta-ravintola, joka palvelee matkailijoita sekä paikallisia asukkaita ympäri vuoden.
Sokos Hotels -ketjuun liittymisen myötä elämyksiä tarjoavan ainutlaatuisen kohteen nimi vaihtuu Break Sokos Hotel Tykkimäki Resortiksi. Tykkimäki Resortin majoituspalveluja voi loppukeväästä varata Sokos Hotels -sovelluksen tai sokoshotels.fi-palvelun kautta. Sitä ennen varaamaan ja tutustumaan pääsee osoitteessa tykkimakiresort.fi. Asiakasomistajat saavat yöpymisestä ja palveluista Bonusta, työmatkustajille on tarjolla S-Card-etuja.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Jaana Matikainen, S-ryhmän matkailukaupasta vastaava johtaja, 050 3881 639, jaana.matikainen@sok.fi
Mikko Virtanen, Kymen Seudun Osuuskaupan matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja, 010 7625 40, mikko.virtanen@sok.fi
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Linkit
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä ja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Nyt se on selvitetty: Näin monta muumimukia suomalainen keskimäärin omistaa – Prisman data kertoo mikä muki löytyy lähes joka kodista28.2.2025 08:35:00 EET | Tiedote
Muumimukeista puhuttaessa nostetaan yleensä esiin harvinaisuudet ja keräilijöiden himoamat yksilöt. Suomalaisille on kuitenkin kertynyt vuosien aikana suuri määrä rakastetun mukisarjan tuotteita, ja niitä myydään Prismassa vuosittain useita satoja tuhansia. Prisma selvitti Muumien 80-vuotisjuhlavuoden kunniaksi, kuinka monta muumimukia keskimäärin suomalaisten kaapista oikeasti löytyy. Prisman myyntidatasta myös selviää, mikä mukeista on kaikista yleisin.
Coop-tuotesarjan uudistus on loppusuoralla: S-ryhmän myymälöissä jo yli 1200 Coop-tuotetta26.2.2025 08:40:08 EET | Tiedote
S-ryhmä kertoi marraskuussa 2023 merkittävästä muutoksesta päivittäistavarakaupan omiin brändeihin. Aiemmin S-ryhmän laajin oma tuotesarja, noin 1500 tuotetta sisältänyt Rainbow on askel askeleelta saanut väistyä ja Rainbow-tuotteita on valikoimissa enää muutamia satoja. Rainbow’n tilalle on hyvää vauhtia kasvanut yhteispohjoismainen Coop-brändi, jonka tuotteita löytyy S-ryhmän kauppojen (Prisma, S-market, Sale, Alepa) hyllyiltä jo yli 1200.
Vege maistui tammikuussa: kasvipohjaisten tuotteiden myynti kasvoi S-ryhmän ruokakaupoissa24.2.2025 08:12:00 EET | Tiedote
S-ryhmän myyntidatan perusteella kasvipohjaisten tuotteiden kysynnässä nähtiin tammikuussa selkeästi kasvua. Vegekampanjat ja ennätysmäärän osallistujia kerännyt Vegaanihaaste vauhdittivat tuotteiden myyntiä. S-ryhmä teki tänä vuonna entistä laajemmin yhteistyötä Vegaanihaasteeseen kanssa, kun yhteistyö laajeni S-marketeista kaikkiin S-ryhmän ruokakauppoihin (Prisma, S-market, Sale ja Alepa).
S-ryhmä palasi matkailukaupan ykköseksi – ”Tulevaisuus näyttää lupaavalta”14.2.2025 07:45:00 EET | Tiedote
Viime vuosi oli S-ryhmän matkailu- ja ravitsemiskaupassa nousujohteinen ja joulusesonki oli erityisesti Lapissa menestys. Vaikka markkinatilanne jatkuu haastavana, lupailevat reippaasti alkanut matkailun myynti sekä merkit turismin ja kotimaisten asiakkaiden ostovoiman elpymisestä alalle myönteistä kehitystä.
S-ryhmän investoinnit Suomeen viime vuonna lähes miljardi euroa13.2.2025 09:30:00 EET | Tiedote
S-ryhmän liiketulos kasvoi 499 miljoonaan euroon vuonna 2024. Tuloskehitystä siivittivät kasvanut asiakasmäärä ja myyntivireen säilyminen hyvänä haastavassa markkinatilanteessa. Investoinnit nousivat ennätystasolle lähes miljardiin euroon. Osuuskauppoihin liittyi myös yli 120 000 uutta asiakasomistajaa. Rahallisia etuja maksettiin asiakasomistajille ennätysmäärä, yli puoli miljardia euroa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme