Suomalaisten mielestä SINI on alansa vastuullisin brändi
SINI on jälleen menestynyt vuosittaisessa Sustainable Brand Index -tutkimuksessa, jossa kuluttajat arvioivat brändien vastuullisuutta. Suomalaisten mielestä SINI on hygienia- ja siivousalan vastuullisin brändi. Sinituotteen toimitusjohtaja Johanna Hamro-Drotz avaa yrityksen vastuullisuustyön kulmakiviä.

Sustainable Brand Index on Euroopan laajin riippumaton bränditutkimus, joka mittaa kuluttajien käsityksiä vastuullisuudesta. Tänä vuonna SINI sijoittui oman toimialansa ykköseksi. Lisäksi SINI nousi upeasti toimialasta riippumattomassa kokonaisrankingissa kahdeksannelta sijalta neljänneksi. Tutkimuksessa arvioitiin yhteensä 248 brändiä.
– Tämänkaltaiset tunnustukset tuntuvat todella hyvältä. Yrityksenä meidän tulee toimia suunnannäyttäjänä. Meidän on tehtävä itse vastuullisia valintoja ja samalla ohjattava kuluttajia kohti kestävästi valmistettuja tuotteita. On hienoa, että työmme on huomattu myös kuluttajien keskuudessa, Sinituotteen toimitusjohtaja Johanna Hamro-Drotz sanoo.
Sinituotteella on viime vuosina keskitytty erityisesti neitsytmuovin korvaamiseen kierrätysmuovilla ja tuoteinnovaatioihin, jotka itsessään auttavat vähentämään muoviroskan syntymistä. Muovi on yritykselle raaka-aineena tärkeä, sillä muovista valmistuvat kovaa käyttöä kestävät siivousvälineet. Sinituotteella pyritään kuitenkin käyttämään mahdollisimman paljon kierrätettyä muovia. Kierrätysmuovin käytön lisääminen on myös tehokkain keino pienentää tuotteiden valmistuksesta syntyvää hiilijalanjälkeä.
Tuoteinnovaatioista esimerkiksi kestopulloon tabletista valmistettava puhdistusaine, vaihtopäätuotteet sekä lukuisat tuotteisiin saatavat vaihto- ja varaosat kertovat Sinituotteen omistautumisesta vastuullisuustyölleen myös tuotesuunnittelussa. Sinituotteen markkinoille tuomat innovatiiviset lajitteluratkaisut auttavat kuluttajia toimimaan vastuullisesti, kun lajittelusta on tehty mahdollisimman helppoa.
– Olen kasvanut ajatukseen, että yrityksen on tuotettava muutakin arvoa yhteiskunnalle kuin voittoa omistajilleen. Tämä ajatus ohjaa työtämme joka päivä, Hamro-Drotz sanoo.
Omat tehtaat Suomessa takaavat vastuullisen tuotannon
Sinituote valmistaa 80 prosenttia tuotteistaan Suomessa omilla tehtaillaan Kokemäellä ja Akaassa. Viime syksynä Sinituote kertoi Kokemäen tehtaansa merkittävästä laajennusprojektista, joka käynnistyi tiedotuksen jälkeen välittömästi. Laajennusprojekti on edennyt vauhdilla, ja uusien, lähdes 6000 neliömetrin suuruisten tilojen avajaisia päästään todennäköisesti juhlimaan tämän vuoden syksyllä.
– Tuotannon jatkuva kehitys on siihen investoiminen on mahdollistanut sen, että tuotteiden valmistus ja työpaikat pysyvät suurimmaksi osaksi Suomessa. Tällä hetkellä työllistämme Suomessa noin 170 ihmistä. Tuotannon säilyttäminen Suomessa ja tuotteiden valmistaminen omilla, hiilineutraaleilla tehtailla varmistaa vastuullisen tuotannon, Hamro-Drotz sanoo.
– Otamme kiitollisena vastaan saamamme tunnustuksen. Tästä on hyvä jatkaa. Haluamme ehdottomasti vastata suomalaisten odotuksiin vastuullisuudesta myös jatkossa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Karoliina LeppinenViestintäpäällikköSinituote Oy / Markkinointi ja viestintä
Sinituotteen viestintä, median yhteydenotot
Linkit
Sinituote Oy
Sinituote Oy on Pohjoismaiden johtava siivousvälineiden, vaatehuollon tuotteiden ja autonhoitotarvikkeiden valmistaja ja markkinoija. Vastuullisuus ohjaa meitä kaikessa tekemissä ja menestyksen takana on halu tehdä ja kehittää asioita yhteistyössä asiakkaidemme ja toistemme kanssa – ympäristöä unohtamatta. Tärkein käyttämämme raaka-aine on kierrätysmuovi.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Sinituote Oy
Suomalainen lumiharja on Auto, Motor und Sport -lehden vertailun ylivoimainen voittaja9.1.2025 15:09:44 EET | Tiedote
Suomen Kokemäellä Sinituote Oy valmistaa Kungs-merkkistä lumiharjaa, joka on saksalaisen Auto, Motor und Sport -lehden tuoreen testin ylivoimainen voittaja. Suomalaiset autonhuoltotarvikkeet ovat suosittuja erityisesti Keski-Euroopassa. Menestyksen taustalla on ylivertaisen laadun lisäksi erinomainen toimitusvarmuus.
Sinituote voitti EY:n 2024 Vuoden perheyritys -palkinnon12.11.2024 09:10:59 EET | Tiedote
2024 EY Entrepreneur Of The Year -kasvuyrityskilpailun voittajat on valittu. Sinituotteen toimitusjohtaja Johanna Hamro-Drotz ja Sinituote valittiin vuoden 2024 perheyrittäjä -kilpailusarjan voittajaksi.
Sinituotteen tehdasta laajennetaan – Yli odotusten onnistunut vientimyynti Ruotsiin lisää Kokemäellä valmistettujen tuotteiden kysyntää30.10.2024 13:00:00 EET | Tiedote
Sinituotteen Kokemäen tehtaalla on päätetty yrityksen historian merkittävimmästä yksittäisestä investoinnista. Kasvava yritys laajentaa tehdasta vastatakseen vientimarkkinoiden kysyntään ja varmistaakseen kasvun ja työpaikkojen säilymisen Suomessa myös jatkossa.
Valmistaudu ensilumeen – Sinituotteella on nyt vankkoja kotimaisia lumityövälineitä19.10.2024 09:00:00 EEST | Tiedote
Sinituote tekee jälleen uuden aluevaltauksen, kun ulkosiivousvälineiden tuoteperhe täydentyy kolmella lumityövälineellä. SINI Lumilapio, SINI Lumentyönnin ja SINI Auraava lumentyönnin on valmistettu hiilineutraalisti Kokemäellä.
Tutut siivousvälineet saivat ylleen roosaa – Sinituote mukana Roosa nauha 2024 -kumppanina19.9.2024 16:29:05 EEST | Tiedote
Vuoden 2024 Roosa nauha -keräys on alkanut ja kestää lokakuun loppuun saakka. Sinituote on mukana kumppanina jo 15. kertaa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme