Someviraali Dubai-suklaa nyt ruokakauppoihin ympäri Suomen
Dubai-suklaa on noussut somessa ja maailmalla valtavaksi ilmiöksi. Pistaasilla ja kataifilla täytetty suklaa on trendannut erityisesti TikTokissa, jossa käyttäjät jakavat videoita saatuaan ja maistellessaan himottua suklaata. Dubai-suklaata ei juurikaan ole ollut Suomessa ruokakaupoissa laajasti saatavilla. Nyt Lidl tuo myyntiin ison erän Dubai-suklaata kaikkiin myymälöihinsä Hangosta Sodankylään torstaina 13.3.

Dubai-suklaa on saavuttanut sosiaalisessa mediassa poikkeuksellisen suuren huomion. Some-suklaata on kovasti toivottu Lidleihin myytäväksi, ja erityisesti TikTokissa on kyselty tuotteen perään. Dubai-suklaa on ollut jo myynnissä Lidleissä Romaniassa ja Alankomaissa, joissa tuote saavutti suursuosion.
– Nykyajan somessa moni tuote voi saada yllättäen ison suosion, mutta harva tuote saavuttaa ihan tällaista hypeä! Me tilasimme Dubai-suklaata suoraan ison erän, jotta mahdollisimman moni pääsee maistelemaan tätä hypetettyä suklaata. Jännä nähdä, minkälaisen suosion suklaa saa täällä Suomessa, pohtii Lidlin markkinoinnin ja kampanjoinnin johtaja Meri Aalto.
Lidlissä myytävässä Dubai-suklaassa on vähintään 30 prosenttia kaakaota, 12 prosenttia pistaasia ja 5 prosenttia kataifitakinaa. Kataifi on ohutta taikinanauhaa, jota käytetään paljon Lähi-Idässä. Tuotteesta 45 prosenttia on pistaasikreemiä. Yksi levy painaa 126 grammaa ja hinta on 4,99 euroa. Myyntiin tuleva levy on Lidlin omaa J.D.Gross-tuotemerkkiä.
– Tätä suklaalevyä on suurella intohimolla kehitetty, jotta täytteeseen ja suklaaseen saadaan täydellinen koostumus. Kyseinen levy tulee nyt ihan ensimmäistä kertaa myyntiin Lidleihin – Romaniassa ja Alankomaissa oli myynnissä hieman eri versiot. Tämä ei olekaan mikä tahansa suklaata, vaan kyseessä on premium-tuote. Nyt jokainen voi saada omasta lähi-Lidlistään tätä luksussuklaata, Aalto kertoo.
Dubai-suklaa on saavuttanut suuren suosion etenkin Keski-Euroopassa, jossa voi kahviloissa törmätä esimerkiksi Dubai-suklaalla höystettyihin leivoksiin ja kahveihin.
– Moni varmaan pohtii, tuleeko tätä meille vielä myöhemmin myyntiin. Katsotaan, minkälaisen suosion tuote saa ja tehdään suunnitelmia sen mukaan. Sen voin kertoa, että meille on lähiviikkoina tulossa myyntiin toinenkin Dubai-suklaa-teemainen tuote, Aalto paljastaa.
Mikä Dubai-suklaa?
Dubai-suklaa on maitosuklaata, jonka täytteenä on pistaasitahnaa ja paahdettua kataifia. Dubai-suklaan on kehittänyt Dubaissa asuva Sarah Hamouda. Ensimmäiset Dubai-suklaat tulivat myyntiin 2021, mutta varsinaiseksi someviraaliksi ne nousivat loppuvuodesta 2024.
Lähde: Meet the woman behind Dubai’s viral super-chunky chocolate bar | CNN
Avainsanat
Kuvat
Tietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Nämä maut voittivat Lidlin jäätelökilpailun – asiakkaiden suunnittelemat jäätelöt nyt myynnissä28.4.2025 08:37:44 EEST | Tiedote
Suomalaiset ovat ahkeraa jäätelönsyöjäkansaa: 99 prosenttia syö kesäisin jäätelöä, ja 62 prosenttia vähintään kerran viikossa.* Lidlin kesän jäätelöissä on tänä vuonna kaksi erityistä uutuutta. Viime kesänä Lidl järjesti asiakkailleen jäätelösuunnittelukilpailun. Kaksi voittajatuuttia on valittu ja nyt myynnissä Lidleissä ympäri maan: päärynä & suolainen kinuski sekä kirsikka & lakritsi. Lidlin uutuusjäätelöissä maistuu myös vadelma, trendituote mochit sekä kevyemmät vaihtoehdot proteiinijäätelö ja mehujää.
Lidl tukee vähävaraisten perheiden jääkiekkoharrastusta 10 000 eurolla25.4.2025 14:29:06 EEST | Tiedote
Lidl luovutti Finkey Foundationille 10 000 euron lahjasekin vähävaraisten perheiden jääkiekkoharrastuksen tukemiseen. Lahjoituksen luovutustilaisuus järjestettiin 23. huhtikuuta Rauman Lidl-myymälässä, jossa Suomen jääkiekkomaajoukkueen edustajat vastaanottivat lahjasekin.
Makkara on suomalaisen grillin selvä ykkönen – Lidl tuo myyntiin lihaisia ja juustoisia makkaroita25.4.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Suomalaisista yli 80 prosenttia grillaa kesäisin. Grillaajista 87 prosenttia grillaa makkaraa, ja kysyttäessä grillin suosikkia nousee makkara ykköseksi.* Suomalaiset arvostavat grillimakkaroissa lihaisuutta ja juustoisuutta. Tätä ajatellen Lidl tuo kesäksi useita makkaroita, joissa maistuu eri juustot emmentalista sinihomejuustoon. Makkaravalikoiman kruununa on tosi lihaisa Urho-makkara, jonka lihapitoisuus on 87 prosenttia.
Onko tämä BCAA-juoma kesän hitti? – Kesäjuomissa maistuu sitrus, vadelma ja helppous23.4.2025 12:30:00 EEST | Tiedote
Lidl lanseeraa kesäksi uuden BCAA-juoman mandariinin maussa. Trendimaku sitrus maistuu muissakin juomauutuuksissa. Sitruksen ohella juomissa myös helppous kiinnostaa kuluttajia, joten Lidl tuo myyntiin helppoja juomaratkaisuja. Viime vuonna voimaan tullut alkoholilaki mahdollistaa uusia tuotteita: aiemmilta kesiltä tuttu 5 prosentin sangria löytyy Lidlin hyllyiltä tänä kesänä myös 7 prosentin vahvuisena.
Kesä ja uudet ravitsemussuositukset: Lidl tuo kasvipohjaista grillattavaa grillikansalle23.4.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Lidl tuo kesäksi runsaasti erilaisia kasvipohjaisia grillituotteita. Lidlistä löytyy kolmea eri vegaanista hampurilaispihviä, pippuripihviä, grillikasviksia ja hyllyiltä löytyy myös viime kesältä tutut grillitofut ja hittituote vege-ribsit. Loppuvuodesta 2024 julkaistiin uudet ravitsemussuositukset, joissa suositellaan pääasiassa kasvipohjaista ruokavaliota. Lidl haluaa kannustaa kuluttajia kohti kasvipohjaista ruokavaliota, ja yhtiöllä on tavoitteena tuplata kasviproteiinien myynnin osuus 2030 mennessä sekä lisätä kasvipohjaisten tuotteiden myyntiä 20 prosentilla.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme