Kela/FPA

Kelan palvelupiste Haapavedellä, Pyhäjärvellä ja Taivalkoskella korvataan muilla palveluilla

Jaa

Kelan palvelupiste Haapavedellä, Pyhäjärvellä ja Taivalkoskella korvataan muilla palvelukanavilla. Kela-asioita voi 1.4. alkaen hoitaa OmaKelassa, puhelimessa, kunnan asiointipisteissä ja lähialueen Kelan palvelupisteissä.

Kelan palvelupisteet Haapavedellä, Pyhäjärvellä ja Taivalkoskella ovat palvelleet asiakkaita ajanvarauksella, ja asiakaskäyntien määrä on ollut vähäinen. Suurin osa asiakkaista on hoitanut Kela-asiansa verkossa, puhelimessa, postitse tai Kelan muissa palvelupisteissä.

Kela palvelee asiakkaita edelleen kunnan asiointipisteessä ja lähialueen palvelupisteissä

Haapavedellä Kela-asioita voi hoitaa jatkossakin kaupungin asiointipisteessä osoitteessa Tähtelänkuja 1. Haapaveden lähin Kelan palvelupiste on Ylivieskassa osoitteessa Kyöstintie 8.   

Pyhäjärveä lähin asiointipiste on Kärsämäellä osoitteessa Haapajärventie 1 tai Pihtiputaalla osoitteessa Keskustie 9. Pyhäjärven lähimmät Kelan palvelupisteet ovat Iisalmessa ja Ylivieskassa. Iisalmen palvelupiste sijaitsee osoitteessa Päiviönkatu 14. Ylivieskan palvelupiste on osoitteessa Kyöstintie 8.   

Taivalkoskella Kela-asioita voi hoitaa jatkossakin kunnan asiointipisteessä osoitteessa Kauppatie 19-21. Taivalkosken lähin Kelan palvelupiste on Kuusamossa osoitteessa Kitkantie 34.  

Asiointipisteistä saa Kelan hakemuslomakkeita sekä opastusta asiointiin ja Kelan palveluihin. Sinne voi myös jättää Kelan hakemuksia ja liitteitä. Lisäksi asiointipisteessä on mahdollista hoitaa Kela-asioita etäpalveluna, jolloin asiakas saa kuva- ja ääniyhteyden Kelan palveluasiantuntijaan.

Palvelu- ja asiointipisteiden ajantasaiset aukioloajat ovat nähtävissä osoitteessa www.kela.fi/tule-kaymaan.

Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa myös verkossa tai puhelimessa

Kelan henkilöasiakkaille tarkoitetussa asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkistaa oman hakemuksen tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.

Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Tarvittaessa puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen.

Lue lisää

Yhteyshenkilöt

Kelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–16. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.

Puh:020 634 7745viestinta@kela.fi

Kansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye