Huhtikuusta alkaen tulkkauspalvelun asiakirjat saa halutessaan vain OmaKelaan
1.4.2025 alkaen Kelan vammaisten tulkkauspalvelun päätökset ja muut asiakirjat lähetetään vain sähköisesti OmaKelassa niille asiakkaille, jotka ovat luopuneet paperipostista.
Katso tiedote viittomakielellä: https://youtu.be/q_WZqnhpgcQ
***
Jos et ole ilmoittanut luopuvasi paperipostista, saat päätökset, kirjeet ja muut asiakirjat edelleen postitse sekä OmaKelassa.
Voit siirtyä sähköiseen asiointiin ilmoittamalla siitä OmaKelassa. Tämä koskee kaikkia Kelan sähköisesti toimitettavia etuusasiakirjoja.
Jos olet luopunut paperipostista, sinulle lähetetään sähköposti tai tekstiviesti, kun asiakirja on luettavissa OmaKelassa.
Lue lisää:
Päätökset ja asiakirjat OmaKelassa | Henkilöasiakkaat | Kela
Yhteyshenkilöt
Kelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–16. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.
Puh:020 634 7745viestinta@kela.fiKansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.

Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA
Förändringar i tjänsterna vid Kervo stads servicepunkt – FPA:s tidsbokningstjänst upphör31.3.2025 08:47:16 EEST | Pressmeddelande
Det sker förändringar i verksamheten vid Kervo stads servicepunkt från och med den 1 april, då FPA:s tidsbokningstjänst upphör. Rådgivning i FPA-ärenden ges vid servicepunkten också i fortsättningen. Mer omfattande FPA-ärenden kan skötas i MittFPA, per telefon och på FPA:s serviceställen i närområdet.
Keravan kaupungin asiointipisteen palveluihin muutoksia – Kelan ajanvarauspalvelu päättyy31.3.2025 08:47:16 EEST | Tiedote
Keravan kaupungin asiointipisteen toiminta muuttuu 1.4. alkaen, kun Kelan ajanvarauspalvelu päättyy. Neuvontaa Kela-asioissa voi saada asiointipisteellä jatkossakin. Laajemmin Kela-asioita voi hoitaa OmaKelassa, puhelimessa ja lähialueen Kelan palvelupisteissä.
Tolktjänsten för personer med funktionsnedsättning tolkar i fortsättningen också texter på informationsskärmar28.3.2025 11:20:00 EET | Pressmeddelande
FPA preciserar anvisningarna om tolktjänst för personer med funktionsnedsättning utifrån försäkringsdomstolens avgörande. I fortsättningen kan tolktjänsten också användas för tolkning av olika informationsskärmar, om kunden har behov av det på grund av en funktionsnedsättning.
Vammaisten tulkkauspalvelu tulkkaa jatkossa myös näyttötaulujen tekstejä28.3.2025 11:20:00 EET | Tiedote
Kela tarkentaa vammaisten henkilöiden tulkkauspalvelun ohjetta vakuutusoikeuden ratkaisun perusteella. Jatkossa tulkkauspalvelua voi käyttää myös erilaisten näyttötaulujen tulkkaamiseen, jos asiakkaalla on siihen vamman vuoksi tarve.
Korjattu tiedote: Kelan palvelupiste Akaassa ja Sastamalassa korvataan muilla palveluilla28.3.2025 10:30:00 EET | Tiedote
Kelan Akaan ja Sastamalan palvelupiste korvataan muilla palveluilla. Kela-asioita voi 1.4. alkaen hoitaa OmaKelassa, puhelimessa ja etäpalvelupisteissä. Tiedotteeseen on korjattu Sastamalaa lähimmät Kelan palvelupisteet, jotka ovat Nokialla, Huittisissa ja Tampereella.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme