Kela/FPA

Från april kan kunderna välja att ta emot handlingar som anknyter till tolktjänsten endast i MittFPA

Dela

Från 1.4.2025 skickas beslut och andra handlingar som gäller FPA:s tolktjänst för personer med funktionsnedsättning endast i elektronisk form i MittFPA till de kunder som har avstått från papperspost.

Se meddelandet på teckenspråk: https://youtu.be/qOC8xCKfG5I

***

Om du inte har meddelat att du vill avstå från papperspost får du fortfarande beslut, brev och andra handlingar både per post och i MittFPA.

Du kan övergå till att använda e-tjänster genom att informera oss om det i MittFPA. Det här gäller alla förmånshandlingar som FPA kan skicka elektroniskt.

Om du har valt att avstå från papperspost får du ett e-postmeddelande eller sms när en handling kan läsas i MittFPA.

Läs mer:

Beslut och handlingar i MittFPA | Privatpersoner | FPA

Kontakter

FPA:s kommunikationsenhetVi tar emot samtal från medierna på numret vardagar kl. 9–16. På det här numret förmedlar vi intervjuförfrågningar till våra sakkunniga. Du kan också kontakta oss per e-post.

Tel:020 634 7745viestinta@kela.fi

FPA har i uppgift att sköta grundtryggheten i livets olika skeden för alla dem som omfattas av den finländska sociala tryggheten.

Andra språk

Följ Kela/FPA

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Kela/FPA

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye