Bottega Gold – saavutettavaa luksusta samppanjan haastajalta
Proseccon suosio jatkaa kasvuaan. Se on vakiinnuttanut asemansa niin tärkeiden hetkien maljajuomana kuin arjen ylellisenä nautintona. Yksi maailman tunnetuimmista proseccoista, Bottega Gold, yhdistää italialaisen viininvalmistuksen perinteet, käsityöläisyyden ja erinomaisen hinta-laatusuhteen. Tämä maailmanlaajuinen menestystuote on täydellinen valinta juhliin tai lahjaksi.

Viinitarhat, perheen intohimo
Bottegan perheen tarina ulottuu yli 400 vuoden taakse, Veneton vehreille viiniviljelmille. Bottegan viinitalo on perheyritys, jonka juuret juontavat vuoteen 1635, jolloin Bottegan suvun esi-isät aloittivat viininviljelyn. Nykyinen yritys sai alkunsa vuonna 1977, kun Sandro Bottega vei perheensä perinteen uudelle aikakaudelle yhdistäen italialaisen käsityötaidon ja modernin eleganssin.
Sandro Bottega suunnitteli ikonisen kultaisen pullon 2000-luvun alussa, ja se on sittemmin saavuttanut maailmanlaajuisen suosion yhtenä arvostetuimpana premium-proseccona. Tuote ilmentää iloa ja runoutta, yhdistäen intohimon luontoon ja muotoiluun ainutlaatuisessa, patentoidussa pullossa.
“Uniikki kultainen pullo maalataan kolmeen kertaan innovatiivisella järjestelmällä, mutta kiiltävän pinnan takana piilee enemmän kuin vain tyylikäs muotoilu. Pullon metallipinnoite suojaa viiniä valolta, säilyttäen sen raikkauden ja aromit pidempään”, kertoo Sandro Bottega, Bottegan toimitusjohtaja.
Tuotannossa hyödynnetään täysin uusiutuvaa energiaa, ja takana oleva etiketti on tehty 90% merestä siivotusta muovista. Lisäksi kultainen maali on vesipohjaista, mikä tekee siitä ympäristöystävällisemmän.
Premium-prosecco, joka haastaa samppanjan
Bottega Goldin suosiota ei selitä pelkästään sen ulkonäkö – sen maku ja laatu ovat nostaneet sen premium-proseccoiden kärkeen. Kuohuviini valmistetaan Glera-rypäleistä, jotka kasvavat Italian Prosecco DOC -alueella, missä maaperä ja ilmasto luovat ihanteelliset olosuhteet raikkaan ja hedelmäisen kuohuviinin tuotantoon. Tuotetta tehdään aina tilauksesta, mikä takaa juoman huippuluokan laadun ja tuoreuden. Lisäksi yksittäinen käymismenetelmä säilyttää rypäleiden alkuperäiset aromit ja raikkauden.
Bottega Goldin vivahteikas ja tasapainoinen makuprofiili hurmaa, tehden jokaisesta hetkestä erityisen. Maku on kuiva, mutta hedelmäinen ja raikas. Siinä on pehmeää hapokkuutta ja pitkä jälkimaku. Hienovarainen kukkaistuoksu tarjoaa vivahteita vihreästä omenasta, päärynästä ja sitrushedelmistä.
“Tuote on voittanut useita palkintoja vuosien varrella ja se onkin duty-free kanavan myydyin kuohuviini maailmalla”, Bottega kertoo.
Bottega Gold maailmalla – ikonisista juhlista arjen luksukseen
Bottega Gold on valloittanut niin ylelliset juhlat kuin ikoniset tapahtumat, kuten autokilpailut, hyväntekeväisyystapahtumat ja gaalaillalliset. Mutta yhtä lailla se tuo ripauksen ylellisyyttä elämän tärkeisiin hetkiin, kuten valmistujaisiin, häihin, lahjoiksi tai ystävien kesken nautittavaksi.
“Bottega Gold sopii erinomaisesti juhliin, aperitiiviksi tai ruokapöytään kevyiden ruokalajien kanssa. Prosecco on nykyään myös suosittu seurustelujuoma, jota nautitaan brunssilla, terassilla tai vaikka illanistujaisissa”, lisää Bottega.
Bottega Gold 75 cl, suositushinta 29,25 e / plo. Bottega Gold Jeroboam 300 cl, suositushinta 154,90 e / plo. Bottega Gold Piccolo 20 cl, suositushinta, 5,50 e / plo. Bottega Rosé Gold Piccolo 20 cl, suositushinta: 5,50 e / plo.
Lisätietoja & haastattelupyynnöt:
Tiina Tuomainen
Tuotepäällikkö, Beverage Partners Finland
p. +358 50 386 9888
tiina.tuomainen@bpf-finland.fi
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Tiina TuomainenTuotepäällikkö, Beverage Partners Finland
Puh:+358 50 386 9888tiina.tuomainen@bpf-finland.fiKuvat
Liitteet
Bottega Gold
Bottega Gold on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista premium-proseccoista. Se syntyy Italian Veneton alueella, huolella valituista Glera-rypäleistä, ja ilmentää alueen viinintuotannon korkeaa laatua. Sen raikas, kukkainen ja hedelmäinen makuprofiili tekee siitä täydellisen valinnan aperitiiviksi, seurusteluhetkiin tai kevyiden ruokien kumppaniksi. Bottega on perheyritys, jonka viininviljelyperinne ulottuu vuoteen 1635. Nykyinen tarina alkoi vuonna 1977, kun Sandro Bottega toi suvun italialaisen käsityötaidon moderniin aikaan. Hänen suunnittelemansa ikoninen, kultainen pullo on patentoitu 2000-luvun alussa ja se on tunnistettava osa brändiä ympäri maailmaa. Bottega Gold on palkittu lukuisilla kansainvälisillä tunnustuksilla ja on maailman myydyin kuohuviini Duty-Free-kanavassa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Bucket Agency
RFSU:n kondomitutkimus paljastaa: Suomalaiset ovat Pohjoismaiden parhaita käyttämään kondomia ja kysymään suostumusta seksiin21.3.2025 08:00:00 EET | Tiedote
Suomalaiset eivät turhia kainostele – meillä suostumus kysytään suoraan ja selkeästi. Tämä näkyy myös RFSU:n vuosittain toteuttamassa, tuoreessa Kondomittari-tutkimuksessa*, joka kartoittaa pohjoismaalaisten seksitottumuksia ja asenteita kondomin käyttöön. Tutkimuksen mukaan suomalaiset käyttävät suostumuksen varmistamiseen suoraa kysymystä useammin kuin muut pohjoismaalaiset. Lisäksi nuoret näkevät kondomin osana suostumuksen ilmaisemista.
Yllättävä tutkimus Maailman Suunterveyspäivänä: 77% suomalaisista kokee suuhun liittyviä haasteita20.3.2025 08:00:00 EET | Tiedote
Colgate-Palmoliven toteuttama kyselytutkimus* selvitti suomalaisten suuhygieniatottumuksia, -tietämystä ja -haasteita. Maailman Suunterveyspäivänä 20.3. julkaistut tulokset osoittavat, että suomalaisten suunhoidon rutiineissa on huomattavasti parantamisen varaa, vaikka valtaosa kokee pitävänsä hyvää huolta suun terveydestä.
Finlayson on Suomen vastuullisin sisustusbrändi Sustainable Brand Index™ 2025 -tutkimuksessa10.3.2025 10:45:00 EET | Tiedote
Euroopan suurin riippumaton bränditutkimus, Sustainable Brand Index™, on jälleen kartoittanut kuluttajien näkemyksiä yritysten vastuullisuudesta eri toimialoilla. Vuoden 2025 tulokset vahvistavat, että suomalaiset pitävät Finlaysonia vastuullisuuden suunnannäyttäjänä – brändi nousi Furniture & Decoration -kategoriassa Suomen ykköseksi.
Naistenpäivän kunniaksi RFSU lanseeraa uuden tuotesarjan vaihdevuosien tueksi - yli puolet naisista kärsii jokapäiväisistä oireista7.3.2025 07:30:00 EET | Tiedote
RFSU, tunnettu seksuaaliterveyden edelläkävijä, esittelee uuden tuotesarjan, joka on suunniteltu helpottamaan vaihdevuosien oireita. Tuotteet tulevat helposti saataville ruokakauppoihin ja muille jälleenmyyjille. Uusi sarja juhlistaa naisia elämän uudessa vaiheessa, tarjoten heille mahdollisuuden elää täysillä ja omilla ehdoillaan.
Suprema – premium-pakastepizza, joka tuo napolilaisen pizzakulttuurin suoraan kotiin5.3.2025 17:00:00 EET | Tiedote
Dr. Oetker tuo markkinoille Suprema-luksuspizzan, joka nostaa riman uudelle tasolle. Kolmesti kohotettu pizzapohja, täydellinen rapeus ja huolella valitut raaka-aineet tekevät Supremasta pakastepizzojen uuden suunnannäyttäjän.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme