Mainostajalle entistäkin tehokkaammat mahdollisuudet hyödyntää DOOH retail mediaa S-ryhmän myymälöissä
Store Digital -verkosto kasvaa vauhdilla ja kattaa pian koko Suomen. Tämän myötä SOK ja Clear Channel ovat sopineet tiiviistä yhteistyöstä osana laajempaa kehityssuunnitelmaa ja allekirjoittaneet valtakunnallisen yhteistyösopimuksen Store Digital -myymälämedian kehittämisestä ja yhteistyöstä S-ryhmän myymälöissä sisältäen Prismat, S-marketit, Alepat ja Salet.

Myymälämedian ratkaisuja molemmilta toimijoilta
Uuden sopimuksen myötä Clear Channel jatkaa Store Digital -myymälämedian kehittämistä osana laajempaa digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) retail -ympäristöä ja SOK Smart Marketing integroi myymälämedian tiivisti omaan tuoteperheeseensä.
Clear Channelin Store Digital -myymälämedian ratkaisut keskittyvät laajan tavoittavuuden ja toiston tuotepaketteihin. Ne sisältävät diginäyttöjä myymälöiden sisällä ja ulkoalueilla – esimerkiksi käytävillä, sisäänkäynneillä, parkkialueilla sekä myymälän välittömässä läheisyydessä.
SOK Smart Marketing kehittää jatkossa entistä enemmän mahdollisuuksia mainostajille vaikuttaa ostohetken läheisyydessä. Myymäläosastoihin kohdennetut paketit hyödyntävät myymälän sisäpuolisia diginäyttöjä ja täydentävät Clear Channelin Store Digital -verkoston tarjoamaa laajempaa tavoittavuutta. Ensimmäisessä vaiheessa kampanjoita voi kohdentaa esimerkiksi juomahyllyjen, maitotuotteiden ja kylmäkaappien yhteydessä sijaitseville käytävänäytöille.
SOK:n ja Clear Channelin yhteistyö on ainutlaatuinen ja yhdessä he ovat edelläkävijöitä myymälöiden retail median kehityksessä – jopa kansainvälisestikin. Tavoitteena on säilyttää asema alan suunnannäyttäjänä myös tulevaisuudessa.
"Yhteistyömme perustuu yhteiseen tavoitteeseen luoda mainostajille tehokkaita ja moderneja tapoja tavoittaa kuluttajat kaupan ympäristössä. Uudet digitaaliset ratkaisut täydentävät laajan tavoittavuuden ratkaisuja tarjoamalla mahdollisuuden myös tarkempaan kohdentamiseen ja lisäävät mainonnan vaikuttavuutta juuri ostohetken läheisyydessä. On ollut hienoa rakentaa yhdessä uutta ja kehittää kaupallista myymälämediaa, joka palvelee sekä mainostajia että myymäläympäristön asiakaskokemusta" kertoo SOK Smart Marketingin Senior Vice President Anne Sassi.
“Olemme vuosien aikana kehittäneet yhteistyössä S-ryhmän kanssa valtakunnallisesti merkittävän ja menestyvän uuden mainosmedian. Digitaalinen ulkomainonta (DOOH) ja retail myymälämediaratkaisut ovat kansainvälisestikin tunnistettuja digitaalisen median nousevia kanavia, jotka tarjoavat mainostajille entistäkin paremmat mahdollisuudet markkinoida ja edistää tuotteidensa myyntiä. Kehitämme yhteistyössä laajaa ja vaikuttavaa mainosmediaa niin, että molempien toimijoiden vahvuudet tulevat parhaalla mahdollisella tavalla hyödynnettyä”, päättää Clear Channelin CDO Lassi Tolonen.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lassi TolonenCDO & Regional Director, Clear Channel North EastClear Channel
Puh:+358 20 731 2003lassi.tolonen@clearchannel.fiAnne SassiSenior Vice PresidentSOK Smart Marketing
Puh:+358 50 323 0525anne.sassi@sok.fiKuvat
Linkit
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Clear Channel Suomi Oy
Tutkimus: Helsinki-Vantaan lentoasema herättää kaikkein positiivisimpia tunnetiloja9.4.2025 09:15:00 EEST | Tiedote
"Tunnetilat eri ympäristöissä" -tutkimus selvitti 18-74-vuotiaiden suomalaisten tunnetiloja erilaisissa ympärivuotisissa ulkomainonnan ympäristöissä. Positiiviset tunteet olivat voimakkaimpia lentoasemalla, ja niitä koettiin seuraavaksi eniten satamissa, taajamien ulkopuolisilla maanteillä sekä kauppakeskuksissa.
Pasi Raassina siirtyy Clear Channel Finlandille johtamaan Future of Media -hanketta ja ohjelmallisen ostamisen kehittämistä31.3.2025 09:15:00 EEST | Tiedote
Pitkän ja ansiokkaan uran median ja digitaalisen liiketoiminnan kehittämisen parissa tehnyt IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina siirtyy Clear Channelille, Head of Future Media -rooliin. Pasi vastaa digitaalisen ulkomainonnan kehityksestä ja kasvusta erityisesti digitaalisen mainonnan ostajien näkökulmasta.
Clear Channelin digitaalinen ulkomainosverkosto kasvaa yli 5000 mainospintaan – yhtiö lanseeraa yli 500 uutta mainospintaa4.3.2025 09:16:00 EET | Tiedote
Ulkomainosyhtiö Clear Channel vahvistaa asemaansa digitaalisen ulkomainonnan edelläkävijänä laajentamalla valtakunnallista ulkomainosverkostoaan yli 500 uudella mainospinnalla. Verkoston kokonaismäärä kasvaa samalla yli 5000* digitaaliseen mainospintaan kattaen yli 250 paikkakuntaa eri puolilla Suomea.
Tutkimus: Suomalaiset vaihtelevat ostopäätöshetkellä hyvin usein tutun ja uusien tuotemerkkien välillä9.9.2024 07:40:00 EEST | Tiedote
Tuoreen tutkimuksen1) mukaan päivittäistavarakaupassa valinnan hetkellä suomalaiset vaihtelevat hyvin usein eri tuotemerkkien välillä, joissain tuoteryhmissä korostuneen paljon, toisissa hieman vähemmän. Keskiarvoisesti lähes kaksi kolmasosaa (64 %) suomalaisista vaihtelee tuotemerkkiä tutun ja uuden merkin välillä. Tutkimus on ainutlaatuinen, sillä vastaavaa ei ole Clear Channel Suomen eikä tutkimuksen toteuttaneen Norstatin tietojen mukaan tehty Suomessa tai ainakaan tuloksia ei ole kerrottu julkisuudessa. ”Päätarkoituksenamme oli selvittää tuoteryhmäkohtaisesti suomalaisen kuluttajan vaihteluhalukkuutta päivittäistavarakaupassa tuotemerkin osalta - valitaanko aina sama tuttu merkki vai vaihdellaanko tuotemerkkiä tutun ja uusien merkkien välillä. Tutkimuksessa tutkittiin kaiken kaikkiaan reilu 80 eri tuoteryhmää ”, kertoo Clear Channel Suomen tutkimuspäällikkö Kristian Fagerström. Tutkimus on jatkoa viime vuonna Clear Channelin julkaisemalle tutkimukselle, jossa selvitettiin ostopäät
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme