Lidl etsii tuotesuunnittelijaa paistopisteelle – myyntiin Lidleihin ympäri maan
Lidl etsii suunnittelijaa paistotuotteelle. Kuka tahansa voi osallistua mukaan kilpailuun, jossa pääsee suunnittelemaan unelmiensa paistopistetuotteen. Voittajatuote tulee myyntiin kaikkiin Lidleihin ympäri Suomen. Voittajan valitsee ammattilaisraati, joka koostuu kotimaisen valmistajan ja Lidlin asiantuntijoista. Kilpailu on auki Lidlin verkkosivuilla 4.5. saakka.

Kilpailussa valitaan tuotteelle muoto, täyte, kuorrute ja koristeet. Muodon vaihtoehtoina on rinkeli, pyöreä, neliö, kolmio ja sydän. Täytteeksi voi valita muun muassa vanilja-bourbonkreemiä, suolaista kinuskia, mustikkaa ja karkki-mansikkaa. Kuorrutteeseen on niin ikään monia vaihtoehtoja, kuten valkoista pomadaa, passionhedelmää ja mokkaa. Tuotteen voi koristella esimerkiksi strösselillä, suklaarakeilla, mokkapavuilla tai vaahtokarkeilla sekä kuorruttaa valko- tai maitosuklaalla.
− Asiakkaamme rakastavat paistopistettämme ja saamme siitä jatkuvasti hyvää palautetta. Siksi meistä on mahtava idea antaa suomalaisille mahdollisuus suunnitella unelmiensa tuote myyntiin paistopisteellemme! Asiakkaillamme on varmasti oivaltavia ehdotuksia, ja tulemme taatusti saamaan herkullisia ja yllättäviäkin makuyhdistelmiä, kertoo paistopistetuotteista vastaava valikoimapäällikkö Vilma Vornanen.
Voittajatuotteen valmistaa Lidlin kotimainen tavarantoimittaja. Voittajan valitsee paistopistetuotteiden valmistajan sekä Lidlin asiantuntijoista koostuva raati. Valinnassa kiinnitetään erityisesti huomiota kiinnostaviin ja erottuviin makuyhdistelmiin, joiden kuitenkin uskotaan maistuvan isolle massalle.
− Suomalaisten suosikit paistopisteellä ovat perinteiset korvapuusti, lihapasteijat ja riisipiirakat. Nyt haemme jotain spesiaalimpaa! Mielenkiintoista nähdä, minkälaisia ehdotuksia saamme ja mitkä maut korostuvat ehdotuksissa. Valinta tulee varmasti olemaan vaikea, Vornanen pohtii.
Voittaja valitaan kesällä, ja tuote on suunnitelmissa tuoda paistopisteelle myyntiin syksyllä. Voittaja saa palkinnoksi 500 euron lahjakortin Lidliin.
Lidl järjesti asiakkailleen viime kesänä jäätelöiden suunnittelukilpailun. Kilpailuun tuli yli 35 000 herkullista ehdotusta. Voittajaksi valittiin suolainen kinuski-päärynä jättituutti ja kunniamaininnan sai kirsikka-lakritsi-jättituutti. Molemmat jäätelöt löytyvät nyt Lidlien pakastealtaista ympäri maan.
Suunnittelukilpailu on auki 4.5. asti Lidlin verkkosivuilla.
Lidlin paistopisteellä puolet kotimaista
Lidl on tunnettu laadukkaasta paistopisteestään, ja Lidlin paistopiste on monelle asiakkaalle syy asiointiin Lidlissä. Lidlin paistopisteeltä löytyy niin perinteiset herkut, kuten riisipiirakat ja croissantit kuin myös Lidlin omia nimikkotuotteita kuten kaurasydän, ruispala ja maalaiscroissant. Lisäksi paistopisteellä on viikoittain vaihtuvia erätuotteita, joissa on usein erikoisempia makuja.
Puolet paistopisteen myynneistä on kotimaisia tuotteita. Tuotteita tuodaan myös muista maista: ajatuksena on, että tuotteet tulevat sieltä, missä niitä osataan parhaiten valmistaa: patonki Ranskasta, brezelit Saksasta, riisipiirakka ja korvapuusti Suomesta. Suomalaisia tuotteita viedään myös muihin Lidl-maihin: esimerkiksi ruisneliöitä voi ostaa Lidleistä Tsekissä.
Paistopistetuotteita myydään Lidleissä miljoonia päivittäin. Isoja piikkejä on juhla- ja teemapäivinä: esimerkiksi vappuna pelkästään munkkeja myydään yli miljoona.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Pääsiäinen on perinteiden ruokajuhla: hittimaku pistaasi kivunnut perinteisten makujen rinnalle17.4.2025 11:32:35 EEST | Tiedote
Pääsiäinen on merkittävä ruokajuhla, johon suomalaisilla on perinteensä. Suklaa on tärkein herkku, ja sitä syö suomalaisista pääsiäisenä yli 85 prosenttia. Mämmi jakaa mielipiteitä, ja se kuuluu reilun puolen pääsiäispöytään. Perinneherkkujen rinnalle on viime vuosina noussut hittimauksi pistaasi. Suomalaiset viettävät pääsiäistä pääasiassa kotona. Noin puolet nauttivat pääsiäisenä juhla-aterian kotona tai ravintolassa, kun taas toinen puolisko ei vietä pääsiäisenä erityisemmin ruokajuhlaa.
Takaisinveto: suklaassa salmonellariski4.4.2025 19:36:48 EEST | Tiedote
Lidl vetää myynnistä erän Way To Go -merkin maitosuklaata maussa mantelikaramelli & merisuola. Takaisinveto koskee vain tuotteita, joiden parasta ennen -päiväys on 19.2.2026. Takaisinveto tehdään, koska kyseisen erän tuotteissa on salmonellariski.
Takaisinveto: Feta-kanasalaatin auringonkukansiemenissä salmonellariski4.4.2025 16:16:56 EEST | Tiedote
Ruokavirasto on ilmoittanut eri toimijoiden takaisinvedoista, joissa auringonkukansiemeniä tai niitä sisältäviä tuotteita on otettu pois myynnistä. Tuotteissa ainesosana käytettyjen auringonkukansiementen raaka-aine-erästä on todettu salmonellaa muualla EU:ssa. Lidl vetää takaisin eriä Chef Select feta-kanasalaattia, joissa on käytetty raaka-aineena samaa auringonkukansiemenien erää. Takaisinveto koskee salaatteja, joiden viimeinen käyttöpäivä on 4.4.–10.4.2025.
Takaisinveto: Riisipuuro saattaa sisältää gluteenia31.3.2025 16:13:25 EEST | Tiedote
Lidl vetää myynnistä eriä Kartanon riisipuuroa. Erät saattavat sisältää gluteenia yli sallitun rajan, jonka mukaan tuotetta saa markkinoida gluteenittomana. Tuote voi näin ollen olla vaarallinen keliaakikoille tai gluteeniyliherkille. Muille tuote on turvallinen. Takaisinveto koskee eriä, joissa viimeinen käyttöpäivä on aikavälillä 31.3.–23.4.2025.
Takaisinveto: BBQ-maustetuissa siankamarasnackseissa salmonellaepäily31.3.2025 15:13:24 EEST | Tiedote
Lidl vetää myynnistä Sol & Mar -merkin BBQ-maustettuja Chicharricos siankamarasnackseja salmonellaepäilyn vuoksi. Kyseessä on huoneenlämmössä säilytettävät tuote. Takaisinveto koskee erää parasta ennen -päivämäärällä 4.8.2025. Tuotetta on myyty Lidlissä Espanja-teemaviikolla 13.3. alkaen. Teemaviikolla on ollut myynnissä myös maustamattomia friteerattuja siankamarasnackseja, joita takaisinveto ei koske.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme