Reima

Reima Group saa uudet omistajat yhtiön kansainvälisen kasvun tueksi

Jaa

Reiman, maailman johtavan toiminnallisten lastenvaatteiden brändin, omistusrakenne on uudistunut yhtiön kansainvälisen kasvun vauhdittamiseksi. Kolme suomalaista ja ruotsalaista brändiliiketoiminnan asiantuntijaa omistaa nyt enemmistön yhtiöstä.

Kuva Reima Groupin uusista enemmistöosakkaista Anders Ullstrand, Elina Björklund ja Jonas Meerits.
Reiman uudet enemmistöosakkaat: vasemmalta oikealle Anders Ullstrand, Elina Björklund ja Jonas Meerits. Kuva © Reima

Omistajaryhmään kuuluvat Reiman hallituksen puheenjohtaja Elina Björklund, joka lisää omistustaan yhtiössä, sekä ruotsalaiset muoti- ja urheilualan konkarit Anders Ullstrand ja Jonas Meerits. Yhtiötä ja sen uusia omistajia tukee ruotsalainen velkasijoittaja P Capital Partners (PCP), joka on sijoittanut Reimaan vuodesta 2019 lähtien ja jatkaa yhtiön taloudellisena kumppanina. 

Elina Björklund toimi Reiman toimitusjohtajana vuosina 2012–2023 ja hallituksen puheenjohtajana vuodesta 2024 alkaen. Hänellä on kokemusta useiden brändiyritysten johto- ja hallitustehtävistä, kuten Fiskars, Iittala ja Marimekko. Anders Ullstrand on ollut Reiman hallituksen jäsen kesästä 2024 lähtien ja toimii myös Filippa K:n hallituksen puheenjohtajana. Hän on Byredo-hajuvesimerkin perustaja ja entinen toimitusjohtaja sekä hallituksen jäsen useissa muissa yrityksissä. Jonas Meerits on Mini Rodini-, Our Legacy- ja Klättermusen-merkkien hallituksen puheenjohtaja sekä Happy Socksin hallituksen jäsen. Hän on myös J.Lindebergin entinen toimitusjohtaja.

"Reiman missiona on edistää aktiivista lapsuutta, ja olemme innoissamme yhtiön siirtyessä uusien omistajien tukemana matkamme seuraavaan vaiheeseen", sanoo Reiman toimitusjohtaja Heikki Lempinen. "Uusilla omistajillamme on laaja kokemus useista menestyvistä vähittäiskaupan ja vaatetusalan brändeistä. Uskomme, että yhdessä heidän ja  rahoittajiemme kanssa pystymme nostamaan Reima-brändin uudelle tasolle ja vahvistamaan liiketoimintaamme maailmanlaajuisesti. Reiman myynnistä yli 80 prosenttia tulee jo nyt muualta kuin Suomesta ja 2/3 digitaalisista myyntikanavista."

"Reimasta tekevät poikkeuksellisen sen ihmiset, tuotteet ja brändi. Yhtiö on osoittanut vakuuttavaa kykyä laajentua kansainvälisesti vaikeidenkin haasteiden keskellä ja pitkäjänteisesti kasvattaa markkinaosuuttaan viime vuosien yleisesti heikon kuluttajakysynnän aikana", kommentoi Anders Ullstrand, yksi Reiman uusista omistajista.

"Otamme innolla vastaan uuden roolimme yhtiön enemmistöomistajina. Sitoutumisemme Reimaan on vankkumaton, ja meillä on täysi luottamus yhtiön kasvustrategiaan. Reima on ainutlaatuisessa asemassa urheilu- ja lastenvaatteiden markkinoiden risteyksessä, ja brändin päämäärä tukea lasten hyvinvointia puhuttelee kuluttajia ympäri maailmaa", jatkaa Elina Björklund, Reiman hallituksen puheenjohtaja.

Reiman tarina alkoi vuonna 1944 Kankaanpään kaupungissa, jossa yhtiö aloitti muuntamalla vanhoja armeijan univormuja toiminnallisiksi ulkovaatteiksi. Vuosien varrella Reima on kasvanut johtavaksi maailmanlaajuiseksi lastenvaate- ja jalkinemerkiksi, joka tunnetaan panostuksistaan korkealaatuisiin tuotteisiin, kestävyyteen ja innovaatioihin. Vuonna 2024 Reima Groupin liikevaihto oli 84 miljoonaa euroa, jota vauhditti kasvu sekä Pohjois-Amerikassa että Euroopassa. Reiman tuotteita on saatavilla lähes 50 maassa ympäri maailmaa, ja yhtiö työllistää yli 300 henkilöä seitsemässä maassa.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Reima

Klaus Haapaniemi suunnitteli Reimalle uniikin kuosin – mallisto kaupoissa 1.3.28.2.2022 12:47:07 EET | Tiedote

Uusi lastenvaatemallisto yhdistää toiminnallisuuden taianomaisiin kuoseihin Lastenvaatebrändi Reiman kaikkien aikojen ensimmäinen designer-yhteistyömallisto on täydellinen yhdistelmä Reimalle ominaista toiminnallisuutta sekä Klaus Haapaniemen taianomaisia kuvituksia, jotka juhlistavat lasten rikasta mielikuvitusta. Kansainvälisesti tunnustettu taiteilija ja suunnittelija Klaus Haapaniemi on luonut mallistoa varten uniikin Niitty (Spring Field) -nimisen kuosin, joka heijastelee hänen runsasta ja leikkisää, suomalaisesta kansanperinteestä ammentavaa tyyliään. Iällä tai sukupuolella ei ole väliä, mielikuvitus on tärkein Klaus Haapaniemi ja Reima jakavat saman filosofian: iällä tai sukupuolella ei ole väliä, mielikuvitus on tärkein. Reiman suunnitteluprosessissa erilaisten lasten uniikit erityistarpeet otetaan aina tarkasti huomioon, olipa kyse ikäryhmästä, koosta tai aktiivisuudesta. Reiman tuttu toiminnallisuus yhdessä Klaus Haapaniemen satumaisten printtien kanssa yhdistyy mallistossa,

Reima x Klaus Haapaniemi: Kiinnostava uutuusmallisto lapsille20.1.2022 14:54:30 EET | Tiedote

Toiminnallisista lastenvaatteista tunnettu Reima julkaisee kaikkien aikojen ensimmäisen designer-yhteistyömallistonsa, joka on toteutettu yhteistyössä suunnittelija Klaus Haapaniemen kanssa. Haapaniemi on kansainvälisesti tunnettu taiteilija ja printtisuunnittelija, jonka uniikki, runsas tyyli ammentaa suomalaisen kansanperinteen taianomaisesta maailmasta. Mallisto on Reiman ensimmäinen laajempi lasten sisävaatemallisto. Merkki on aiemmin tunnettu korkealaatuisista ja käytännöllisistä ulkovaatteistaan. Pääosin luomupuuvillasta Euroopassa valmistettu Reima x Klaus Haapaniemi -mallisto jatkaa Reiman vastuullisuusmissiota, joka on aina ollut merkin arvomaailman ytimessä.

Lastenvaatteiden kiertotalous nyt mobiilisovelluksessa - Reima lanseeraa innovatiivisen palvelun madaltamaan lastenvaatteiden kierrätyksen kynnystä3.11.2021 12:43:01 EET | Tiedote

Lastenvaatteiden kierrätyksen kasvaessa nopeasti Reima tuo markkinoille uudenlaisen kierrätyspalvelun, jonka tarkoituksena on innostaa suomalaisia kiertotalouteen. Lastenvaatteiden kierrätys tee se itse -myynnin avulla vie lapsiperheiltä merkittävästi aikaa. Uusi Reima Rescue -palvelu tekee vaatteiden myynnin helpoksi ja madaltaa näin kynnystä kierrätykseen ja käytettyjen vaatteiden hankintaan.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye