”Myynti putosi 100%” – Jo yli 300 yritystä pelastettu verkkokauppaan ilmaiseksi – #pelastetaankauppa-kampanja ”onnistunut kädenojennus”
Lehdistötiedote 31.3.2020 klo 05.00
Suomi kamppailee kaikin tavoin koronaviruksen tuhoisia vaikutuksia vastaan. Valtion moninaisten tukitoimien lisäksi myös monet yritykset ja yhteisöt tarjoavat tukensa Suomen elinvoimaisuuden tukemiseksi. Viikko sitten käynnistynyt #pelastetaankauppa -kampanja on onnistunut jo nyt yli odotusten.
”Yksikin elinkelpoisena pysyvä yritys on arvokas. Olen iloinen, että suomalaisten yritysten auttamiseksi ideoidaan ja toteutetaan kampanjoita, jotka tuovat nopeaa ja konkreettista apua ja monille jopa pelastusrenkaan”, iloitsee Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen.
Ilmaisen verkkokaupan taustavoimat ovat onnellisia #pelastetaankauppa -kampanjan salama-alusta.
”Kyllähän se hiljaiseksi vetää, että jo ensimmäisen viikon aikana yli 300 yritystä on tarttunut tähän kädenojennukseen. Yhteistyökumppaneiden kanssa on puskettu töitä vuorotta, jotta yritykset ja kauppiaat saavat kaiken tuen verkkokaupan aloittamiselle, ja suureksi iloksemme olemme tässä onnistuneet. Yritykset, joilla ei ole ollut mitään kokemusta verkkokaupasta ovat lupauksemme mukaan päässeet hyvään vauhtiin jo yhdessä päivässä”, kertoo Vilkas Group Oy:n toimitusjohtaja Markku Korkiakoski.
Tarve on ollut valtava. Koronan ahdinkoon ajamia yrityksiä ja kauppiaita löytyy tuhansia ympäri maata.
”Myynti putosi 100%. Halusimme toimia vastuullisesti ja noudattaa hallituksen kehotuksia. Suljimme ovet viime keskiviikkona aamulla, koska suklaapuodissa olisi ollut mahdotonta pitää metrin turvaväliä”, kertoo #pelastetaankauppa -kampanjan Facebookista löytänyt tamperelainen suklaakauppias Hanne Tuori-Kalliokoski.
”Lähdettiin nimenomaan tähän kampanjaan mukaan. Yhteistuumin on nyt tehty verkkokauppaa, valjastettu voimat tämän tekemiseen. Verkkokauppaan siirtyminen on meille tosi lupaavaa. Vaikka olemme vasta aloittamassa, meille on tullut jo kymmeniä kiitoksia asiakkailta, että ihanaa kun avaatte!”, iloitsee Tuori-Kalliokoski, joka pyörittää siskonsa kanssa idyllistä Tallipihan Suklaapuotia Tampereella.
”Noutopisteenkin rakennamme tänne vanhaan talliin – verkosta tilatut pääsiäissuklaat saa nyt noutaa hygieenisesti tallinovien yläosan kautta”, kertoo uunituore verkkokauppias.
Lupaavaa Suomen tulevaisuudelle!
Kampanja käynnistyi vain viikko sitten Suomen Yrittäjien ja Ohjelmisto- e-business ry:n kannustuksella. Tulokset ovat vielä lupaavampia, kuin mitä rohjettiin olettaa.
”Mahtavaa, että yhdessä viikossa on otettu tällainen digiloikka. Voi hyvin jo sanoa, että on todella onnistunut kädenojennus”, arvioi kampanjaa Ohjelmisto- e-business ry:n toimitusjohtaja Rasmus Roiha.
Roiha näkee onnistumisella myös suuremman kansallisen merkityksen.
”Satojen yritysten siirtyminen pikavauhtia verkkoliiketoimintaan on lupaavaa Suomen tulevaisuudelle. Se kertoo sekä asenteiden tasolla muutosvalmiudesta että yhtä lailla kyvykkyydestä sopeutua muuttuvaan maailmaan. Suomalainen digiosaaminen on oikeasti maailmanluokkaa. Yhteinen korona-vihollinen on nyt saanut aikaan, että kaikki osaaminen otetaan käyttöön - niin yrittäjien kun käyttäjienkin osalta”, summaa Roiha.
#pelastetaankauppa
Lisätietoja:
Markku Korkiakoski, toimitusjohtaja, Vilkas Group Oy, 0400 434 244, markku.korkiakoski@vilkas.fi
Rasmus Roiha, toimitusjohtaja, Ohjelmisto ja e-business ry, 0400 180 434, rasmus@ohjelmistoebusiness.fi
Mikael Pentikäinen, toimitusjohtaja, Suomen Yrittäjät ry, 040 504 1944, mikael.pentikainen@yrittajat.fi
Hanne Tuori-Kalliokoski, yrittäjä, Tallipihan Suklaapuoti, 040 557 4395, puoti@suklaapuoti.fi
Avainsanat
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Vilkas on Suomen johtava verkkokauppatoimittaja ja sopiva kumppani kaiken kokoisille verkkokauppiaille. 2000 asiakastamme ovat laaja skaala pienyrittäjistä suuryrityksiin. Verkkokauppaindeksin mukaan asiakkaidemme vuosittainen kasvuvauhti on yli kymmenen prosenttia.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Vilkas Group Oy
”Tämä on paras joululahja koko Suomelle!” – Verkkokauppa kasvuun kahden vuoden syöksykierteen jälkeen: ”Talouden nousu on nyt totta”18.10.2024 09:02:40 EEST | Tiedote
Verkkokaupan jyrkkä alamäki on viimein ohi. Noin 2000 suomalaisen verkkokaupan todellista myyntiä seuraava Verkkokauppaindeksi kertoo, että verkkokaupan euromääräinen myynti on nyt 7 prosentin kasvussa. ”Verkkokauppaindeksi on myös koko talouden mittari. Siksi tämä on suuri uutinen: talouden nousu on nyt totta”, iloitsee Verkkokauppaindeksiä tuottavan Vilkas Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Markku Korkiakoski. Myös Matkahuolto valaa uskoa kotimaisen verkkokaupan ja talouden valoisampaan tulevaisuuteen: ”Yli puolet suomalaisista aikoo ostaa lahjoja kotimaisista verkkokaupoista”, kertoo Matkahuollon johtaja Kati Nevalainen.
”Ei 7 %, ei edes 70 %, vaan 7-kertainen säästö”: Vilkas Group tähtää johtoasemaan AI-palveluissa verkkokauppiaille, kumppanina Microsoft28.8.2024 09:30:00 EEST | Tiedote
Vilkas Group esittelee tänään uudet tekoälypalvelunsa verkkokauppiaille. ”Olemme yhdistäneet AI-teknologioita tuottamaan verkkokauppiaille erittäin konkreettisia hyötyjä asiakaspalvelussa ja markkinoinnissa”, kiteyttää Vilkkaan toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. Palveluita siivittää uunituore yhteistyö Microsoftin kanssa. ”Tukemalla Vilkasta voimme tuoda tekoälytyökalujen hyötyjä laajalle joukolle suomalaisia verkkokauppoja ja yrittäjiä”, perustelee Microsoftin kumppanuuksista Suomessa vastaava johtaja Veli Myllylä.
”Ruotsista voisi ottaa mallia” – Rakentamisen syöksy näkyy kaikkialla taloudessa: Verkkokauppa putosi jälleen rakentamisen seurannaisena18.7.2024 10:30:21 EEST | Tiedote
Verkkokauppa on vastoin odotuksia jälleen notkahtanut yli 30 prosenttia, kertoo uunituore verkkokauppaindeksi. ”Verkkokaupan kehitys koronasta alkaen korreloi vahvasti rakentamisen suhdanteiden kanssa”, vertaa indeksiä tuottavan Vilkas Group Oy:n toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. Rakennusteollisuus RT:n toimitusjohtaja Aleksi Randell pitää yhteyttä selvänä. ”Rakentamisen paino Suomen talousvaikeuksissa on suuri. Sen vaikutus kauppaan ja palveluihin on valtava, verkkokauppaan yhtä lailla”, tiivistää Randell.
Satamalakko iski pahasti verkkokauppaan, laskua yli 30 prosenttia – ”Valtaosa konttitavarasta on seissyt maaliskuun satamissa”1.5.2024 12:00:30 EEST | Tiedote
Verkkokauppa putosi ensimmäisellä vuosineljänneksellä peräti 31 prosenttia, kertoo uunituore Verkkokauppaindeksi. ”Ennen kaikkea arvokkaampaa kauppaa on jäänyt tekemättä. Siltä näyttää, että verkkokauppa on kärsinyt kovan kolauksen maaliskuun satamalakosta”, toteaa indeksiä tuottavan Vilkas Group Oy:n toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. Tullin tilastojohtaja Olli-Pekka Penttilä avaa kokonaiskuvaa: ”Vuoden 1. neljännes jäi varmasti heikommaksi, kun tammi-helmikuun ulkomaankauppa oli laskusuunnassa ja konttiliikenne keskeytyi satamissa 12.3.2024 alkaen”.
Ilmainen AI-agenttiarmeija sukeltavaa verkkokauppaa pelastamaan: ”Tekoäly-murros on make or break” – Verkkokauppa romahti 33 %24.1.2024 09:34:05 EET | Tiedote
Suomalaisesta verkkokaupasta on sulanut kolmannes, kertoo uunituore verkkokaupan tilaa reaaliaikaisesti seuraava Verkkokauppaindeksi. ”Kuluttajien ostovoiman kuihtuminen osuu erityisesti verkon erikoiskauppaan, mutta pahin kolaus näkyy silti verkon B2B-myynnissä”, kertoo indeksiä tuottavan Vilkas Group Oy:n toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. ”Nyt on kauppiaiden aika toimia, sillä tekoälyn hyödyntäminen ratkaisee pian menestyksen. Tarjoamme itse kauppiaiden avuksi nipun AI-agentteja, emmekä peri niistä maksua.”
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme