Olympiastadionin uudistaminen sai lopullisen sinetin
Stadion-säätiön mukaan paras vertailukohta Olympiastadionin uudistamiselle löytyy Berliinistä, missä vuoden 1936 olympialaisiin rakennettu stadion uudistettiin nykyaikaiset vaatimukset täyttäväksi urheilupyhätöksi. Berliinissä järjestettiin suurremontin jälkeen mm. 2009 yleisurheilun MM-kisat sekä vuoden 2006 jalkapallon MM-kisojen otteluita MM-finaali mukaan lukien.
”Eurooppalaisia olympiastadioneita on uudistettu monin eri tavoin. Kun vertasimme erilaisia toteutustapoja, Berliinin stadionin remontointi miellytti eniten. Ainutlaatuinen arkkitehtuuri ja design on yhdistetty oivaltavalla tavalla monikäyttöisyyteen”, Stadion-säätiön toimitusjohtaja Maija Innanen sanoo.
Markkinointikumppaniksi Intohimotoimisto Cassius
Stadion kilpailutti hiljattain uudistustyön markkinointikumppanuuden. Työhön valittiin Intohimotoimisto Cassius. Cassius on palkittu mm. HJK:lle tehdystä työstä vuoden 2013 tuloksellisimpana markkinointina ja tammikuun Urheilugaalassa tunnustuksella vuoden 2014 parhaasta urheilumarkkinointiteosta.
”Cassiuksen ehdotus markkinoinnin konseptiksi tuo suurten elämysten -visiomme konkretiaan ja yhdistää vahvasti tarinan sekä tunteen läsnäolon. Konseptin tulee toimia suurtapahtumissa sekä suuren yleisön että yhteistyökumppaneittemme suuntaan”, toteaa Olympiastadionin markkinointijohtaja Marju Paju.
Hartwall Pro Stadion -yhteistyökumppaniksi
Oy Hartwall Ab on mukana Helsingin Olympiastadionia hallinnoivan Stadion-säätiön Pro Stadion -kumppanuushankkeessa. Pro Stadion -kumppanit ovat mukana tukemassa Olympiastadionin uudistamista vuosien 2013-2018 välisenä aikana.
”Olympiastadion on kansallisomaisuutta, joka on tarjonnut suuria elämyksiä useille sukupolville jo 77 vuoden ajan. Hartwallin ja Olympiastadionin yhteinen tarina on käynnistynyt Helsingin olympialaisissa 1952, jolloin lanseerattiin suomalainen aito ja oikea lonkero, Gin Long Drink. Juoma kehitettiin varta vasten Helsingin Olympialaisiin. Yhteistyössä Stadion-säätiön kanssa kirjoitamme nyt uutta historiaa, sanoo johtaja Pekka Lindroos Hartwallilta.
Olympiastadionin uudistyöt käynnistyvät tammikuussa 2016 ja nykyaikaiset suurtapahtumien vaatimukset täyttävä stadion avautuu keväällä 2019. Uudistettu Olympiastadion tulee olemaan Suomen suurin suurtapahtumien areena sekä liikunnan, urheilun, kulttuurin, viihteen ja turismin kohtauspaikka.
Pro Stadion -yhteistyössä ovat pääyhteistyökumppaneina Adecco Finland Oy, Lippupalvelu Oy, Mepco Oy, Ramirent Finland Oy, Iltasanomat, Prima Pet Premium Oy, Actavis Oy, Grano Oy, Kisakallion Urheiluopista, Niemi Palvelut Oy ja Oy Hartwall Ab. Kumppaneina ovat mukana Fonecta Oy, Sodexo Oy ja Seco Tools Oy.
Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Maija Innanen, 040 530 5522
maija.innanen@stadion.fi
Asiakkuusjohtaja Timo Simonen, +358 40 556 6260
timo.simonen@cassius.fi
Johtaja Pekka Lindroos, lakiasiat ja yhteiskuntasuhteet, +358 40 500 9170 pekka.lindroos@hartwall.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Stadion-säätiö
Olympiastadionille uudet Ekokompassi- ja STF-sertifikaatit22.1.2025 10:00:56 EET | Tiedote
Ympäristövastuullisuus ja kestävä kehitys ovat keskeisiä tekijöitä Olympiastadionin toiminnassa. Vastuullisuustyöstä kertovat Ekokompassi- ja Sustainable Travel Finland -sertifikaatit. Stadionin ympäristövastuullisuuden edistäminen ei rajoitu vain sertifikaattien saamiseen, vaan se näkyy arjen käytännöissä ja pitkäjänteisissä kehitystoimenpiteissä.
Olympiastadion Helsinki Cupin päänäyttämönä 20259.1.2025 12:00:00 EET | Tiedote
Kansainvälisen juniorijalkapalloilun 50-vuotisjuhlavuoden otteluita pelataan Olympiastadionin nurmella 7.–12.7.2025
Olympiastadion kutsuu ekaluokkalaiset tornivierailulle6.11.2024 12:55:55 EET | Tiedote
Olympiastadion palkittiin 31.10. Helsingin Matkailusäätiön Helsinki Travel Award -tunnustuksella. Helsingin Olympiastadionia hallinnoiva Stadion-säätiö haluaa juhlistaa palkintoa kutsumalla kaikki elokuussa 2024 koulunsa aloittaneet helsinkiläiset ekaluokkalaiset maksuttomalle vierailulle Olympiastadionin torniin vuoden 2025 aikana. Vierailu toteutetaan koululuokittain.
TAHTO (Urheilumuseo) vuokra ja Olympiastadion23.9.2024 16:27:26 EEST | Tiedote
Mediassa on käyty tänään keskustelua TAHTO (Urheilumuseo) vuokrasta. Stadion säätiö korjaa osaltaan esitettyjä tietoja ja nostaa esiin taustoja asialle.
Kesän suurkonsertit antoivat kävijöille unohtumattomia elämyksiä ja toivat Helsinkiin 114 miljoonaa euroa – Coldplay ja Metallica isoimmat vetonaulat20.8.2024 10:00:09 EEST | Tiedote
Olympiastadionilla kesä- ja heinäkuussa järjestetyt seitsemän stadionkonserttia toivat Helsinkiin merkittäväa taloudellista hyötyä, kun tapahtumakävijät käyttivät vierailujensa aikana yhteensä 114 miljoonaa euroa. Kävijät olivat tapahtumiin poikkeuksellisen tyytyväisiä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme