SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta-logo

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

SOK:n viestintä

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Puh:050 472 2745viestinta@sok.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. 
 
Tarjoamme arjen palveluita päivittäistavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä, rautakaupassa ja oman pankkimme kautta. 
 
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,7 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. 
 
#parempipaikkaelää

Kuvia medialle: S-kuvapankki

Kippis kestävämmälle muovin käytölle – kertakäyttöastioissa yhä enemmän uusiutuvia ja kierrätettyjä materiaaleja27.6.2024 08:00:00 EEST | Tiedote

Kesällä monen arki siirtyy sisätiloista ulos, kun sesongissa nautitaan niin piknikeistä, retkistä, kesäjuhlista kuin mökkielämästä. Tämä näkyy marketeissa muun muassa muovisten mukien sekä kertakäyttötuotteiden kasvavana kysyntänä. S-ryhmän ruokakaupoissa tehdyn valikoimauudistuksen myötä ostoskoriin voi valita nyt entistä paremmin mukeja ja laseja, joissa on käytetty neitseellisen muovin sijasta korvaavia, ympäristön kannalta kestävämpiä materiaaleja.

Nousseet elinkustannukset saivat suomalaiset säilömään - Prisman data kertoo ruoansäilytystuotteiden kasvavasta suosiosta25.6.2024 08:30:00 EEST | Tiedote

Prisman myyntidatasta selviää, että suomalaiset ovat tänä keväänä toden teolla innostuneet ruoan säilömisestä. Erilaisia säilöntään sekä säilyttämiseen liittyviä tuotteita myydään kesää kohti vilkasta tahtia. Kasvaneeseen kysyntään vaikuttavat muun muassa elinkustannusten nousu ja kiinnostus ruokahävikin minimoimiseen. Viidellä helpolla vinkillä kesän grilliruoatkin saa säilymään jääkaapissa pidempään.

Bomban matkailualue laajenee – juhannuksesta alkaen 92 uutta järvimaisemahuonetta ja monipuoliset elämyspalvelut käytettävissä19.6.2024 14:30:00 EEST | Tiedote

Pohjois-Karjalan suosittu matkailukohde Bomba uudistuu. Juhannuksena 20.6. Pielisen rantaan avautuu viisikerroksinen uudisosa, johon tulee 92 järvimaisemahuonetta sekä uusi ravintola, Bistro Ohto. Myös alueen elämystarjonta laajenee Bomba Safariksen toiminnan käynnistyessä samaan aikaan. Lisäksi hotellikylpylä Spa Bomban yhteyteen avautuu S-parturi-kampaamo ja S-kauneushoitola. Pohjois-Karjalan Osuuskauppa on investoinut Bomban alueen viimeisiin uudistuksiin 22 miljoonaa euroa, mikä on viimeisen 10 vuoden ajalta isoin Nurmeksessa julkistettu yritysinvestointi.

Uusi juomavalikoima kiinnostaa asiakkaita: Punaviini oli starttiviikon yllättäjä – olut edelleen myydyin alkoholituote18.6.2024 11:05:36 EEST | Tiedote

S-ryhmän myymälöihin (Prisma, S-market, Sale, Alepa) tuotiin uusia enintään 8-prosenttisia alkoholijuomia heti lain salliessa maanantaiaamuna 10. kesäkuuta. Viinejä S-ryhmän valikoimissa tulee olemaan lähes 200 ja muita juomauutuuksia noin 60 erilaista. Ensimmäisellä myyntiviikolla viinit ovat uutena tuoteryhmänä kiinnostaneet asiakkaita. Valkoviini on selkeä suosikki, kuten myös pienet pakkauskoot.

Olisiko kaupan take away -astioiden uudelleenkäyttö mahdollista? S-ryhmä tutkii mitä se vaatisi18.6.2024 09:37:42 EEST | Tiedote

Mitä jos jonain päivänä ruokakaupan nyt kertakäytössä olevia astioita, kuten Ruokatori-palvelutiskin take away -astioita voisi palauttaa, pestä ja kierrättää? Tai vaikka tuoda mukanaan oman astian, johon ostaa ruokatorilta aterian. Tämän tyyppisiä mahdollisia toimintamalleja tutkitaan Borealis Polymers Oy:n vetämässä Reusify-yhteiskokeilussa. S-ryhmä tuottaa kokeiluun omalla Business Finlandin rahoittamalla osaprojektillaan merkittävää uutta tietoa ja osaamista uudelleenkäytettävien pakkausten käyttöönottamiseksi päivittäistavarakaupassa.

Sillipurkin muodolla on merkitystä: Juhannussillien uudet pakkaukset mahdollistavat tehokkaamman, tilaa säästävämmän varastoinnin ja kuljetuksen17.6.2024 08:15:00 EEST | Tiedote

Uudet Coop-sillipurkit herättävät huomion: Perinteisen pyöreän purkin sijaan Coop-sillit on pakattu kulmikkaisiin kierrätysmuovista valmistettuihin purkkeihin. Uusi sillipurkki mahdollistaa tehokkaamman tilankäytön logistiikassa, myymälässä sekä kotijääkaapissa, sillä purkkien väliin ei jää tyhjää tilaa ja ne voidaan pinota kätevästi päällekkäin. Samaan tilaan voidaan nyt pakata lähes tuplasti silliä.

Keskikesän juhla moninkertaistaa S-ryhmässä suosikkituotteiden myynnin ja tavarantoimitusten määrän13.6.2024 08:00:00 EEST | Tiedote

Juhannus on kiireistä aikaa marketkaupassa sillä hyvä ruoka ja juoma ovat erottamaton osa keskikesän juhlaa. Viime vuoden juhannusviikolla ruoan ja juomien myynti S-ryhmän ruokakaupoissa kasvoi noin 20 prosenttia tavanomaiseen viikkoon verrattuna. Kysyntä vaatiikin valmistautumista: juhannusviikolla tavarantoimitukset jopa kolminkertaistuvat suurimpiin myymälöihin. Juhannuksen alla lähes kaikkien perinteisten grillaukseen ja herkutteluun liittyvien ruokien kysyntä kasvaa.

Suomalaisesta menestysreseptistä tuttu Smokehouse-makumaailma saapuu S-ryhmän Amarilloihin11.6.2024 07:50:00 EEST | Tiedote

Vuoden merkittävin ravintolasesonki on käynnistynyt. Hyvän ruoan lisäksi kesälomalaiset odottavat ravintoloiden tarjoavan myös elämyksiä. Tänä kesänä Amarillo-ketju ja S-ryhmän vuoden 2023 Suomalainen menestysresepti -kilpailun voittaja Mattila Bros. tuovat valtakunnallisesti tarjolle Amerikassa suositun ja Suomessakin suosiotaan kasvattaneen Smokehouse BBQ -elämyksen. Siinä maukkaan mureat, pitkään ja lempeästi savussa kypsennetyt lihat tarjoillaan teemaan kuuluvien kastikkeiden ja lisukkeiden kera.

Marttojen ja S-ryhmän Ässäkokki-kurssit opettavat fiksua ruoanlaittoa – kesän kurssit huippusuosittuja3.6.2024 10:15:00 EEST | Tiedote

S-ryhmä ja Martat järjestävät tänä vuonna jälleen 100 suosittua Ässäkokki-kurssia eri puolilla Suomea, Halikosta Kolariin. Koululaisten kesälomakauden alkaessa ruokakurssit antavat sekä tärkeää ruokakasvatusta, että ehkäisevät myös lasten ja nuorten yksinäisyyttä kesäaikaan. Kursseilla keskitytään taloudelliseen, terveelliseen, maistuvaan ja mukavaan kotikokkailuun koululaisille sopivalla tavalla. Yhteisiä Ässäkokki-ruokakursseja on järjestetty jo vuodesta 2018 alkaen.

Ikoniset Tupperware-tuotteet saapuvat myyntiin Prismoihin – ”Kaikkien aikojen suurimmat Tupperware-kutsut”3.6.2024 08:00:00 EEST | Tiedote

Tupperware-tuotteet ovat nyt ensimmäistä kertaa laajasti kaikkien suomalaisten ulottuvilla, kun merkin tuotteet saapuvat myyntiin Prismoihin ympäri maan. Aiemmin vain Tupperware-kutsujen kautta hankittuja tuotteita löytyy nyt ensimmäistä kertaa Suomessa marketkaupan hyllyiltä. Prismassa sekä valikoiduissa S-marketeissa myytävät Tupperware-tuotteet tulevat myyntiin yksinoikeudella. Mukana on niin säilytysrasioita kuin ruokailuvälineitäkin. Juomapulloista ja säilytystuotteista odotetaan jo kesän myyntihittejä.

S-ryhmän ravintolapalvelut luovat digitaalista tulevaisuutta – 10 miljoonaa käyntiä keräävän Raflaamon rinnalle digitaalisia tilaamisen palveluita28.5.2024 09:05:00 EEST | Tiedote

S-ryhmä luo tulevaisuuden asiakaskokemusta ravintoloissaan ja ottaa käyttöön asiakaskokemusta parantavia ja asiakastyötä helpottavia digitaalisia palveluita: asiakkaiden suosimaa mobiilia pöytiin tilausta levitetään vauhdikkaasti ja suositut itsepalveluautomaatit laajenevat pikaruokaravintoloiden ulkopuolelle. Yhä useamman ravintolakokemus alkaa kuitenkin Raflaamosta, jossa vuosittain on jo yli 10 miljoonaa käyntiä.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Viimeinen
  • >>

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. 
 
Tarjoamme arjen palveluita päivittäistavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä, rautakaupassa ja oman pankkimme kautta. 
 
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,7 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. 
 
#parempipaikkaelää

Kuvia medialle: S-kuvapankki

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye