Lidl Suomi-logo

Lidl Suomi

Lidl Suomi

Lidl on Suomen kolmanneksi suurin päivittäistavarakaupan ketju. Tarjoamme parasta laatua halpaan hintaan iloisesti palvellen ja vastuullisesti toimien. Noin 75 % meillä myytävistä tuotteista on Lidlin omia merkkejä; niitä ovat muun muassa Pohjolan Meijeri, Myllykivi, Kartanon, Kanamestari, Grillimaisteri ja Deluxe. 

Lidl-myymälöitä on Suomessa yli 200 Hangosta Sodankylään. Tavaravirrat kulkevat myymälöihin viikon jokaisena päivänä Janakkalassa, Järvenpäässä ja Laukaassa sijaitsevien jakelukeskustemme kautta. Pääkonttorimme on Espoossa. Työllistämme Suomessa noin 5 600 kaupan alan ammattilaista ja välillisesti yli18 000 henkilöä. Ensimmäiset myymälät Suomessa avattiin vuonna 2002. Kansainvälisesti Lidl toimii 32 maassa.

Tiedotteen tyyppi
Näytä

Takaisinveto: BBQ-maustetuissa siankamarasnackseissa salmonellaepäily31.3.2025 15:13:24 EEST | Tiedote

Lidl vetää myynnistä Sol & Mar -merkin BBQ-maustettuja Chicharricos siankamarasnackseja salmonellaepäilyn vuoksi. Kyseessä on huoneenlämmössä säilytettävät tuote. Takaisinveto koskee erää parasta ennen -päivämäärällä 4.8.2025. Tuotetta on myyty Lidlissä Espanja-teemaviikolla 13.3. alkaen. Teemaviikolla on ollut myynnissä myös maustamattomia friteerattuja siankamarasnackseja, joita takaisinveto ei koske.

Someviraali Dubai-suklaa nyt ruokakauppoihin ympäri Suomen12.3.2025 07:20:00 EET | Tiedote

Dubai-suklaa on noussut somessa ja maailmalla valtavaksi ilmiöksi. Pistaasilla ja kataifilla täytetty suklaa on trendannut erityisesti TikTokissa, jossa käyttäjät jakavat videoita saatuaan ja maistellessaan himottua suklaata. Dubai-suklaata ei juurikaan ole ollut Suomessa ruokakaupoissa laajasti saatavilla. Nyt Lidl tuo myyntiin ison erän Dubai-suklaata kaikkiin myymälöihinsä Hangosta Sodankylään torstaina 13.3.

Asiakkaat äänestivät uudet lahjoituskohteet Lidlin pullonpalautuksiin28.2.2025 10:06:22 EET | Tiedote

Kaikilla yli 200 Lidl-myymälän pullonpalautusautomaateilla voi lahjoittaa panttirahan hyväntekeväisyyteen. Maaliskuusta 2025 alkaen vaihtoehtoina ovat uudet lahjoituskohteet, joiden valintaan asiakkaat ovat saaneet vaikuttaa. Lidl järjesti äänestyksen lahjoituskohteista sosiaalisessa mediassa, ja eniten ääniä saivat lasten ja nuorten mielenterveys sekä eläimet. 1.3. alkaen pullopanttilahjoituksen voi tehdä Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lasten ja nuorten mielenterveyden palveluille sekä WWF:lle.

Euron pullonpalautuksilla 270 000 euron potti hyvään – lahjoituksia tehtiin 10 prosenttia enemmän27.2.2025 10:15:00 EET | Tiedote

Lidlin pullonpalautuksessa voi lahjoittaa panttirahan hyväntekeväisyyteen. Viime tilikaudella asiakkaat tekivät lahjoituksia yli 270 000 euron* edestä. Kolmesta kohteesta suosituin oli nuorten mielenterveyttä edistävä Yeesi ry, jolle lahjoitettiin reippaasti yli sata tuhatta euroa. SEY Suomen eläinsuojelua ja vähävaraisten perheiden lasten harrastustoimintaa edistävää Hope ry:tä tuettiin molempia vajaalla 80 000 eurolla. Euromääräisesti lahjoituksia tehtiin lähes 10 prosenttia enemmän kuin aiempana vuonna.

Ensimmäistä kertaa Lidleissä: uutena maateemana rakkaan naapurimaan Ruotsin viikot26.2.2025 07:20:00 EET | Tiedote

Lidl on tunnettu viikoittain vaihtuvista maateemoistaan, jolloin myyntiin tuodaan iso satsi eri ruokakulttuurien tuotteita eräluontoisesti. Suomalaisten suosikkeja ovat Aasian, Italian ja Kreikan viikot, ja nyt näille on tulossa haastaja. Uusi maateema valtaa Lidlit torstaina 27.2.: myymälöissä vietetään ensimmäistä kertaa ikinä Ruotsi-viikkoja. Innoituksena tälle on Ruotsin Lidleissä jo pitkään olleet Suomi-viikot, jotka ovat meren toisella puolen yksi suosituimmista maateemoista.

Ikävä Lidlin vegehyllyä? Näin vegehyllyn tuotteet löytää nykyisin6.2.2025 07:34:00 EET | Tiedote

Lidl purki tammikuussa myymälöistään vegehyllyt ja sijoitti tuotteet muille hyllyille, jotta useampi asiakas kohtaisi kasvipohjaisia tuotteita kauppareissullaan ja innostuisi kokeilemaan niitä. Muutosta pidettiin tervetulleena, jotta vegetuotteet eivät olisi eristettynä muista tuotteista. Osalle asiakkaista kuitenkin vegehylly oli mieluisa, sillä siitä löysi helposti omat lempituotteet. Vegehyllyjen ikävöijille on nyt hyviä uutisia: entisen vegehyllyn tuotteilla on vihreät hintakyltit, joten ne tunnistaa helposti jo kauempaa.

Lidl poisti piirroshahmot pillimehusta – taustalla lasten ja nuorten terveys29.1.2025 07:45:17 EET | Tiedote

Sosiaali- ja terveysministeriö julkaisi joulukuussa ohjeistuksen, joka kehottaa välttämään epäterveellisten elintarvikkeiden markkinointia lapsille. Lidlissä aiheen parissa on tehty työtä jo parin vuoden ajan: vuonna 2023 julkaistussa kestävän ruokavalion kantapaperissaan kauppaketju linjaa, että se ei markkinoi epäterveellisiä elintarvikkeita lapsille. Käytännössä tämä on tarkoittanut muun muassa lapsiin vetoavien piirroshahmojen poistamista monista elintarvikkeista.

Suomalaisten täysjyvän saanti rempallaan – Lidl ryhtyi toimeen24.1.2025 12:12:48 EET | Tiedote

Uusien ravitsemussuositusten mukaan täysjyväviljaa tulisi syödä vähintään 90 grammaa päivittäin. Suomalaisista tähän pääsee vain 2 % naisista ja 11 % miehistä. Lidl haluaa edistää kuluttajien täysjyväviljan saantia ja on asettanut itselleen kunnianhimoisen tavoitteen ensimmäisenä kauppaketjuna Suomessa. Lidlin tavoitteena on, että yli kolmasosa kaikesta myydystä viljasta on täysjyvää.

Lidl edistää kestävää ruokavaliota WWF:n kanssa23.1.2025 12:49:12 EET | Tiedote

Lidl vahvistaa sitoutumistaan kestävän ruokavalion tavoitteeseensa ja kehittää tuotevalikoimaansa kohti planetaarista ruokavaliota vuoteen 2050 mennessä. Jo vuoteen 2030 mennessä Lidlin tavoitteena on kasvattaa kasvipohjaisten ruokien kuten kasviproteiinien, täysjyvän, hedelmien ja vihannesten myyntiä 20 prosentilla vuoteen 2023 verrattuna. Lidl on ensimmäinen kauppa, joka on lähtenyt lisäämään läpinäkyvyyttä valikoiman kaikkiin tuoteryhmiin kaikissa niissä 31 maassa, joissa sillä on myymälöitä. Tätä työtä tehdään WWF:n menetelmien mukaisesti. Näin Lidl auttaa asiakkaitaan tekemään ympäristötietoisempia ja terveellisempiä valintoja.

Lidlin toimet purevat: kasvipohjaisten tuotteiden suosio kasvoi 30 % edellisvuoteen verrattuna21.1.2025 07:30:00 EET | Tiedote

Lidl on panostanut kestävän ruokavalion edistämiseen ja tehnyt asian tiimoilta monia toimia. Toimet ovat tuottaneet tulosta: vuonna 2024 kasvipohjaisten Vemondo-tuotteiden kappalemyynti kasvoi noin 30 prosenttia verrattuna vuoteen 2023*. Suurin piikki myynnin kasvussa oli huhtikuussa, kun kaikkien Vemondo-tuotteiden hintoja laskettiin. Suosio ei kuitenkaan ole hiipunut tämän jälkeen.

Kauppaketjut laskivat hintojaan – Lidlin ostoskori edelleen jopa 24 % halvempi17.1.2025 14:14:02 EET | Tiedote

Vuosi 2025 alkoi Suomessa ruokakauppaketjujen näyttävillä hinnanalennuksilla ja ruoan hinta on puhututtanut julkisuudessa. Lidl teki tammikuussa noin 50 tuotteen ostoskorivertailun, joka osoittaa, että Lidl on edelleen selkeästi Suomen edullisin ruokakauppa. Selvityksen mukaan Lidl on vähintään kuusi prosenttia ja enimmillään jopa 24 prosenttia edullisempi kuin muut ruokakaupat.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Viimeinen
  • >>

Lidl on Suomen kolmanneksi suurin päivittäistavarakaupan ketju. Tarjoamme parasta laatua halpaan hintaan iloisesti palvellen ja vastuullisesti toimien. Noin 75 % meillä myytävistä tuotteista on Lidlin omia merkkejä; niitä ovat muun muassa Pohjolan Meijeri, Myllykivi, Kartanon, Kanamestari, Grillimaisteri ja Deluxe. 

Lidl-myymälöitä on Suomessa yli 200 Hangosta Sodankylään. Tavaravirrat kulkevat myymälöihin viikon jokaisena päivänä Janakkalassa, Järvenpäässä ja Laukaassa sijaitsevien jakelukeskustemme kautta. Pääkonttorimme on Espoossa. Työllistämme Suomessa noin 5 600 kaupan alan ammattilaista ja välillisesti yli18 000 henkilöä. Ensimmäiset myymälät Suomessa avattiin vuonna 2002. Kansainvälisesti Lidl toimii 32 maassa.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye