Kurio kasvaa - liikevaihto yli kolminkertaistui
”Viime vuosi oli meille erittäin hyvä ja iso harppaus monella tavalla”, summaa Kurion toimitusjohtaja Tommi Opas. Kasvun takana ovat uudet, merkittävät asiakkuudet. Kuluneen vuoden aikana Kurio on aloittanut työt mm. Nesteen, Microsoftin, Tiedon, Kelan, Ylen, Sanoman ja Oulun Yliopiston kanssa. Yhteistyöt pitävät sisällään strategisia hankkeita, sisältöjen ja kampanjoiden suunnittelua ja tuotantoa sekä arkista sosiaalisen median läsnäolon tukemista monin tavoin.
Kurion toimintamallia on hiottu vastaamaan asiakkaiden vaatimustasoa toimistokumppanilta. Omistajien kokemus mainos- ja viestintätoimistoista on antanut hyvän näkökulman siihen, mitä halutaan tehdä eri tavalla. Avaimia ovat nopea kommunikaatio asiakkaisiin päin, kevyt sisäinen rakenne ja siitä syntyvä reaktionopeus. ”Sosiaalisen median toimiston täytyy olla samaan aikaan ketterä liikkeissään, mutta rautainen näkemyksessään”, Opas toteaa. ”Yrityksillä on täysi työ löytää oma tapansa hyödyntää sosiaalista mediaa. Kanavapaletti ei saa kasvaa hallitsemattomaksi, mutta toisaalta nopean ja joustavan sisällöntuotannon tarve kasvaa.”
”Asiakkaat tarvitsevat meiltä kirkasta näkemystä ja tuloksellista tekemistä. Ympäristö on voinut muuttua, mutta markkinoinnille ja viestinnälle asetetut tavoitteet eivät. Olemme ylpeitä kunnianhimoisista asiakkaistamme ja heidän kanssaan aikaansaaduista kovista tuloksista.”
Kurion liikevaihto vuonna 2015 oli 690.000 euroa ja liikevoitto 280.000 euroa. Yhtiö on velaton ja toimii tulorahoituksella.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Tommi Opas, PhD
Toimitusjohtaja
Kurio // The Social Media Agency
+358 40 1833256
tommi@kurio.fi
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto
Kurio mukana merkittävässä yrityskaupassa – Bridgepoint vahvistaa omistustaan SAMY Alliancessa6.2.2025 14:59:33 EET | Tiedote
Kansainvälinen pääomasijoitusyhtiö Bridgepoint on kasvattanut omistustaan ja tullut enemmistöomistajaksi sosiaaliseen mediaan keskittyvässä markkinointikonsernissa SAMY Alliancessa, johon suomalainen Kurio kuuluu. Bridgepointin alkuperäisen 2023 tehdyn sijoituksen jälkeen SAMY on ylittänyt 100 miljoonan euron liikevaihdon ja laajentunut menestyksekkäästi yritysostojen kautta Yhdysvalloissa, Euroopassa ja Latinalaisessa Amerikassa. Bridgepointin tuella SAMY investoi jatkossa vahvemmin teknologiaansa ja laajenee uusille markkinoille.
Kurion, Caverionin ja Microsoftin kampanja neljänneksi paras viestintätyö maailmassa29.10.2024 14:49:29 EET | Tiedote
29.10.2024 WASHINGTON D.C. - - Suomen energiaviisain koulu -kampanja palkittiin neljänneksi parhaana työnä Global SABRE Awardsissa. Kyseessä on historian paras sijoitus suomalaiselle työlle tässä maailman laajimmassa viestintäalan kisassa. Kurion suunnittelema ja toteuttama kampanja tehtiin Caverionille ja kumppaneina työssä olivat myös Microsoft ja Oulun kaupunki. Yli vuoden kestäneen hankkeen tavoitteena oli auttaa koululaisia ympäri Suomen ymmärtämään rakennetun ympäristön energiaviisautta Minecraftin avulla.
Kurio liittyy SAMY Alliancen riveihin – tähtää globaaliin kasvuun some edellä5.3.2024 08:44:56 EET | Tiedote
Kurio yhdistyy osaksi SAMY Alliancea. SAMY Alliance tarjoaa teknologia- ja dataohjatusti social-first-markkinoinnin palveluita ja on perustamisvuodestaan 2013 lähtien tehnyt voimakasta kasvua vuosittain, rakentaen asemaansa johtavana globaalina toimijana alallaan. Someen erikoistunut luova toimisto Kurio tulee johtamaan SAMY Alliancen Pohjoismaiden laajentumista. Yhdistymisen myötä Kurion osakkaat liittyvät SAMY Alliancen osakkeenomistajien joukkoon.
Ajatteletko ennen kuin jaat? Jaa hyvää energiaa -painike pistää miettimään somekäyttäytymistä22.8.2023 09:04:12 EEST | Tiedote
Helen muuttaa internetin Jaa-painikkeet Jaa hyvää energiaa -painikkeiksi. Muutoksen tekevä selain-plugin on osa Helenin loppuvuoden isoa Hyvää energiaa jakamassa -kampanjaa. Siinä keskitytään nimensä mukaisesti positiivisen energian jakamiseen ihmiseltä ihmiselle.
Kurio panosti työntekijäkokemukseen – tulos näkyy työtyytyväisyyskyselyssä ja sairauspoissaoloissa24.7.2023 16:04:12 EEST | Tiedote
Kurio tarttui korona-aikana esiin tulleisiin haasteisiin ja uudisti strategiansa. Vuodesta 2021 alkanut työ näkyy positiivisesti hyvänä työntekijäkokemuksena, kertoo tuore työtyytyväisyyskysely.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme