Härkistä myyty vuodessa kaksi miljoonaa pakkausta
Lentävän lähdön saanut kotimainen härkäpapuvalmiste Härkis täyttää nyt syyskuussa vuoden. Härkistä syödään joka päivä yli 5500 perheessä. Kaikkiaan sitä on myyty vuodessa huimat kaksi miljoonaa pakkausta. ”Voimme ylpeinä sanoa, että olemme päässeet osaksi tavallisten suomalaisten perheiden arkiruokaa. Jos myyntimäärää verrataan vaikkapa jauhelihamarkkinaan niin Härkiksen osuus siitä olisi jo 2,5 prosenttia”, Verso Foodin toimitusjohtaja Tomi Järvenpää sanoo.
Verso Food on kasvanut vauhdikkaasti. Vuonna 2015 yrityksen liikevaihto oli 200 000 euroa, 2016 jo kaksi miljoonaa euroa. Seuraavaksi tavoitteena on saavuttaa 10 miljoonan euron liikevaihto. Kasvua odotetaan etenkin kansainvälisiltä markkinoilta. Tänä syksynä Verso Food aloitti tuotteidensa myynnin Ruotsiin.
Yksi Härkiksen menestyksen syy on sen helppous ja nopeus. ”Härkis sopii erinomaisesti arkiseen ruoanlaittoon, ihan tavallisiin kotiruokiin. Sillä voi korvata lihan esimerkiksi makaronilaatikossa, pastakastikkeessa tai tortilloissa”, Verso Foodin markkinointijohtaja Tarja Ollila sanoo.
Härkistä saa usealla eri maulla. Suosituin tuotteista on kuitenkin alkuperäinen Härkis Original. ”Se johtuu yksinkertaisesti siitä, että se on ollut pisimpään markkinoilla ja sen voi maustaa mieleisekseen. Helmikuun alussa toimme viisi uutta tuotetta markkinoille. Niistä kaksi on maustettuja Härkis-tuotteita ja kolme Härkis-pihvejä, jotka ovat käteviä arkisessa ruoanlaitossa”, Ollila sanoo.
Härkiksen suosioon vaikuttavat nopeuden ja helppouden lisäksi myös maailmanlaajuiset trendit. Ihmiset haluavat syödä yhä enemmän terveellisempää, eettisempää ja ympäristöystävällisempää ruokaa. Kotimaisesta härkäpavusta valmistettu Härkis on juuri sitä.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Santtu Parkkonen
0400911130
santtu@mellakkahelsinki.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Verso Food Oy
Suomalainen kasvuyritys Verso Food Oy kehittää suomalaisesta härkäpavusta uusia elintarvikkeita. Yrityksen liikeideana on tarjota kuluttajille ravitsemuksellisesti tasapainoisia, eettisesti ja ympäristöllisesti kestäviä kasviproteiinivalmisteita. Sen tuotevalikoimiin kuuluvat härkäpavusta valmistetut Härkis, granolat, härkäpapurouheseos, esikypsennetty luomu härkäpapumurska ja esikypsennetyt kokonaiset luomu härkäpavut. Lue lisää www.versofood.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Verso Food Oy
Finnish fava bean innovations in high demand internationally – Verso Food’s Beanit fava bean products launched in the UK9.1.2020 11:43:27 EET | Press release
Beanit is introducing its fava bean pieces and mince to the shelves of Sainsbury’s, one of the UK’s top retail chains. Produced in Finland by Verso Food, the Beanit fava bean protein pieces and mince are available in 300 Sainsbury’s stores across the UK from the start of 2020.
Suomalaisille härkäpapuinnovaatioille riittää vientiä -Verso Foodin Beanit-härkäpaputuotteet kauppoihin Iso-Britanniassa9.1.2020 10:47:44 EET | Tiedote
Suomalaisen Verso Foodin härkäpaputuotteiden vienti vetää. Iso-Britannian yksi suurimmista vähittäiskauppaketjuista Sainsbury’s on ottanut Beanit-tuotteet valikoimaansa. Suomalaisesta härkäpavusta valmistetut ruokainnovaatiot löytyvät brittikaupan hyllyltä vuoden alusta alkaen.
Verso Food avaa Kauhavan-tuotantolaitoksensa: uudella liiketoimintamallilla globaaleille markkinoille2.4.2019 11:00:00 EEST | Tiedote
Suomalaisesta härkäpavusta kasvisruokatuotteita kehittävä Verso Food Oy avaa uuden tuotantolaitoksen Kauhavalla 2.4.2019, jolloin eduskunnan puhemies Paula Risikko vihkii tuotantolaitoksen käyttöön. Uusi ja määräajassa valmistunut tehdas jalostaa suomalaisesta härkäpavusta nykyisiä ja täysin uudenlaisia raaka-aineita sekä kuluttajille että suurkeittiöille. Kauhavan tuotantolaitos työllistää jatkossa 20 henkeä, ja investoinnin suuruus on 11 miljoonaa euroa.
Verso Food gains growth power from new trust-backed owner Kavli5.3.2019 11:30:00 EET | Press release
Verso Food, the Finnish innovator in plant-based foods, welcomes Kavli as its new owner in order to accelerate its international growth. Kavli Oy, part of the Norwegian Kavli Group is buying the entire share capital of Verso Food Oy. In Finland, Kavli is known for its mayonnaise, processed cheeses and, in recent years, also oat- and soy-based products under the Planti brand. As part of Kavli, Verso Food will be able to speed up its plans to expand to new markets and to new product groups. Verso Food is known in Finland for its Härkis® branded fava bean products, and it uses Finnish fava beans as its main ingredients.
Härkikselle kasvuvoimaa Kavlilta - Verso Foodille säätiöpohjainen omistaja5.3.2019 11:30:00 EET | Tiedote
Suomalainen kasvisruokaa kehittävä Verso Food Oy saa kansainvälistä kasvuaan vauhdittavan uuden omistajan, säätiöpohjaisen Kavlin. Norjalaiseen Kavli-konserniin kuuluva Kavli Oy ostaa Verso Food Oy:n koko osakekannan. Suomessa Kavli tunnetaan majoneeseista, sulatejuustoista ja viime vuosina myös Planti-merkillä myytävistä kaura- ja soijapohjaisista tuotteista. Planti-tuotteet valmistetaan Turussa. Suomalaista härkäpapua pääraaka-aineenaan käyttävä Verso Food pystyy uuden kumppaninsa kanssa nopeuttamaan laajentumissuunnitelmiaan uusille markkinoille ja uusiin tuoteryhmiin. Suomessa Verso Food tunnetaan Härkis®-härkäpaputuotteistaan.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme