Lumi julkaisee uuden nahkalaukkumalliston – laukut myyntiin vain Prismoihin

Kaikki Prismoihin ja verkkokauppaan myyntiin tulevan laukkumalliston nimi on ARKI Collection, ja sen on suunnitellut Lumin toimitusjohtaja ja perustaja Sanna Kantola.
– Lumi on aiemmin tehnyt yhteistyömallistoja ja tuotteita yrityksille. Prismalle tehty ARKI Collection on ensimmäinen suurelle marketketjulle suunniteltu mallisto. Suunnittelua ohjasi ajatus siitä, millaisia laukkuja arjen pyörittämisessä tarvitaan. Yhteisenä tavoitteena on tarjota arjen luksusta kohtuuhintaan, Kantola kertoo.
– Yhteistyö Lumin kanssa tukee ydinajatustamme, että muoti kuuluu kaikille. Haluamme yllättää asiakkaitamme säännöllisesti ja tuoda kotimaisia design-brändejä mahdollisimman monen ulottuville: laadukkaan nahkalaukun voi nyt ostaa samalla reissulla ruokaostosten kanssa, kommentoi pukeutumisen ja sportin valikoimajohtaja Päivi Hole S-ryhmän vähittäiskaupasta.
Jos mallisto otetaan hyvin vastaan, yhteistyölle on odotettavissa jatkoa. Prisma on tehnyt vastaavanlaista yhteistyötä esimerkiksi Ivana Helsingin kanssa, joka on suunnitellut Prismalle jo kolme omaa butiikkimallistoa naisten pukeutumisen puolella.
Keveyttä arjen pyöritykseen
ARKI Collection koostuu kolmesta erikokoisesta laukusta, joita yhdistää keveys ja toiminnallisuus. Laukuista on jätetty pois kaikki ylimääräiset metalliosat. Sisätaskun vetoketju on esimerkiksi korvattu kevyemmällä nylon-vetoketjulla. Näin ylimääräistä painoa on saatu pois ja hintaa alas. Keveyttä mietittiin myös, kun materiaali valittiin erilaisten nahkojen joukosta.
– Arki on ihan tarpeeksi raskasta muutenkin. Siksi halusimme tehdä kevyitä laukkuja, joita on ilo kantaa. Niiden materiaali on lehmän nahkaa, joka kestää hyvin käyttöä, paremmin kuin ohuempi lampaan nahka. Luonnollinen pinta on värjätty ja kevyesti pintakäsitelty niin, että se on helppohoitoinen, Kantola kuvailee.
Laukkujen väreiksi on valittu musta ja konjakki, jotka toimivat sesongista toiseen. Musta on ikisuosittu klassikko, jota on helppo yhdistää erilaisiin asuihin. Konjakki on vuosia ollut toinen ykkösväri, jonka suosio ohittaa välillä mustan. Molemmat värivaihtoehdot on saatavana pienessä ja keskikokoisessa Lumi-laukussa, joiden hihnaa voi pitää olalla tai crossbody. Suurinta laukkua on saatavana vain mustana. Työn ja arjen lisäksi pienin laukuista sopii yhtä hyvin juhlaan. Laukut valmistetaan Intiassa Lumin vakituisella sopimusvalmistajalla, jonka työolot on tarkistettu.
Vinkit nahkalaukun hoitoon
Nahka elää tuotteen mukana. Se on monisyinen materiaali, jossa luonnollinen martio saa näkyä. Jos nahan pintaa tarvitsee puhdistaa, se kannattaa tehdä kostealla sienellä, johon voi tarvittaessa pyyhkäistä kevyesti oliiviöljypohjaista palasaippuaa.
– Puhdistetun nahan on tärkeää antaa kuivua kunnolla ennen käyttöä, ettei väri tartu vaatteisiin. Nahalle on olemassa myös omia hoitoaineita. Niistä kannattaa valita tuote, joka ei ole silikonipohjainen. Hoitoaine auttaa nahkaa pysymään pehmeänä ja hyvänä pitkään, Kantola ja Hole vinkkaavat.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
valikoimajohtaja Päivi Hole, S-ryhmän vähittäiskauppa, puh. 010 768 0711, sp. paivi.hole@sok.fi
toimitusjohtaja Sanna Kantola, Lumi Accessories Oy, puh. 050 362 8824, sp. sanna@lumiaccessories.com
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 9–17
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Helsinki Biennaali ja S-ryhmän hotellit aloittavat yhteistyön28.3.2025 14:00:00 EET | Tiedote
Yhteistyön tavoitteena on vahvistaa Helsingin houkuttelevuutta kesän kohteena niin suomalaisten kuin kansainvälisten matkailijoiden joukossa, ja helpottaa vierailijoiden löytämistä taiteen luo. Pääkaupunkiseudun Sokos Hotellit ja Radisson Hotellit toimivat Biennaalin majoitus- ja tapahtumakumppaneina keväällä ja kesällä 2025.
Vuosi- ja vastuullisuuskatsaus 2024: ”Vastuullisuustekoja yhdessä kuluttajien ja koko arvoketjun kanssa”28.3.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Katsaus S-ryhmän viime vuoteen, liiketoimintoihin ja vastuullisuuteen on nyt julkaistu.
Grillikaupoilla näkyy nyt suomalaisten asennemuutos – Prisman myyntidata kertoo minkä hintaisia grillejä tällä hetkellä halutaan26.3.2025 07:22:00 EET | Tiedote
Usein kuultu vitsi suomalaisten päättäväisyydestä grillata säällä kuin säällä vaikuttaisi pitävän monen kohdalla paikkansa, kertoo Prisman asiakasomistajille tehty tuore kyselytutkimus. Vaikka suurin osa lähes 1200 vastaajasta on poutasään grillaajia (69 %), merkittävä osa (25 %) on valmis pistämään grillin kuumaksi olosuhteista riippumatta. Kyselystä sekä Prisman tuoreesta myyntidatasta selviää myös, millainen grilli nyt halutaan ja mitä sinne aiotaan laittaa.
S-ryhmän päivittäistavarakaupan vahva vuosi mahdollistaa jatkopanostukset myymäläverkoston ja verkkokaupan kehittämiseen26.3.2025 07:15:00 EET | Tiedote
S-ryhmän päivittäistavarakauppa kasvatti edelleen markkinaosuuttaan vuonna 2024. S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi 3,6 prosenttia vuonna 2024. Nielsenin myymälärekisterin mukaan S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuus oli viime vuonna 48,8 prosenttia (+0,6 %-yks.). S-ryhmä vahvisti asemaansa myös ruoan verkkokaupan markkinajohtajana ja jatkoi investointeja sekä myymäläverkoston että verkkokaupan kehittämiseen.
ABC-mobiilin kyydissä jo yli 700 000 käyttäjää – digimyynti vahvassa kasvussa25.3.2025 08:02:00 EET | Tiedote
ABC-mobiili vahvistaa asemaansa tiellä liikkuvien ykkössovelluksena. Yhä useampi ABC-ketjun ostos tehdään mobiilisti: osalla asemista jo lähes viidennes tankkauksista ja yli puolet autopesuista tehdään sovelluksen kautta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme