Helle ei hyydyttänyt virtuaalista juhannuskokkoa – lähes 200 000 suomalaista seurasi lähetystä
Juhannuksen suosituimman livelähetyksen kohokohtia olivat tänä vuonna selostajalegenda Antero Mertarannan sekä imitaattori Jarkko Tammisen selostukset. Tamminen imitoi spiikeissään suomalaisen viihdemaailman tähtiä, kuten Juhani Tammista, Jorma Uotista, Kimi Räikköstä ja Tarja Halosta. Jo aiemmin viikolla julkaistut ennakkovideot keräsivät yli 100 000 katsojaa tirkistelemään suomalaisten juhannusostoksia.
”Antero Mertaranta on ollut alusta alkaen katsojien eniten toivoma nimi selostajaksi, joten oli mahtavaa saada hänet mukaan lähetykseen. Helteisestä säästä huolimatta hihnaperunat löysivät tiensä virtuaalisen juhannuskokon äärelle”, sanoo Juha-Matti Levo S-ryhmän marketkaupan viestinnästä.
Nähtiinkö Lordi kassalla?
Asiakkaat loihtivat tänäkin vuonna kassahihnalle erilaisia tuotenäytöksiä ja tervehdyslappuja. Somekansaa puhutti erityisesti naamioasuun pukeutunut asiakas, joka muistutti poikkeuksellisen paljon Lordi-hahmoa.
Viihdyttävien selostusten lisäksi Hihna247 paljasti tuttuun tapaan, mitä suomalaisten ostoskoreista löytyi tänä juhannuksena. Katsojien huomion kiinnitti esimerkiksi se, että harvinaisen moni näytti hakevan tänä juhannuksena kaupasta maitoa ja rusinoita.
Katsojat pääsivät osallistumaan liven tekoon myös toivomalla omia juhannuksen suosikkikappaleitaan DJ Hihnikseltä. Lähetyksen taustamusiikiksi toivottiin erityisen paljon JVG:n Tarkenee-hittiä sekä Prisman mainoksissakin kuultavaa Kirkan Kaikkea on -kappaletta.
Juhannushihna teki paluun juurilleen
Historian ensimmäinen, miljoonayleisön kerännyt, Hihna247 kuvattiin juhannuksena 2017 Kaaren Prismassa Helsingissä. Vuosien varrella livelähetystä on kuvattu myös Tampereella ja Vantaalla, niin juhannuksena kuin itsenäisyyspäivän ja joulun alla. Kolmevuotissyntymäpäivänsä kunniaksi Juhannushihna teki paluun syntysijoilleen Prisma Kaareen.
”Asiakkaat olivat liikkeellä mukavalla juhannusfiiliksellä, mutta myös poikkeusajat otettiin hyvin huomioon. Turvavälit säilyivät kassajonossa ja asiakkailta tullut palaute oli positiivista”, kertoo Prisma Kaaren johtaja Ilkka Riiali.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Juha-Matti Levo, S-ryhmän marketkaupan viestintä
juha-matti.levo(at)sok.fi, puh. 0504090067
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Saitko viime sunnuntaina poikkeavan virpomisoksan? S-ryhmän data kertoo nyt selvän muutoksen suomalaisten pääsiäisperinteissä15.4.2025 08:20:00 EEST | Tiedote
Suomalaisten pääsiäisen viettoon on ilmaantunut vanhojen perinteiden sekaan useita uudenlaisia sävyjä, kertoo S-ryhmän tuore myyntidata. Myyntitilastoista selviää, että tekopajunoksat sekä -kukat nostavat nyt voimakkaasti suosiotaan ja nostalginen herkku on palannut voimalla pääsiäispöytiin. Lisäksi jo toista vuotta peräkkäin opiskelijat hamuavat Hello Kitty - ja My Little Pony -pääsiäismunia.
S-ryhmän myynti oli tammi–maaliskuussa lähes edellisvuoden tasolla11.4.2025 08:03:00 EEST | Tiedote
S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–maaliskuussa 2025 oli 3 276,4 miljoonaa euroa. Myynti jäi 1,1 prosenttia edellisvuodesta, jolloin karkauspäivä ja lähes koko pääsiäinen osuivat vuoden ensimmäiselle kvartaalille.
Hotellilegendan vauhti kiihtyy kohti kesää – nyt avautuivat modernit tapahtumatilat ja uusia huoneita9.4.2025 08:17:18 EEST | Tiedote
Original Sokos Hotel Vantaa saavutti avaamisen jälkeen ensimmäisinä vilkkaina viikonloppuina huippumyynnit, ja varausaste on ollut siitä asti korkealla tasolla niin hotellissa, ravintoloissa kuin kokousosastollakin. Kesää kohden vauhti kiihtyy. Uudistushankkeen toinen vaihe on nyt valmistunut ja suuret, modernit tapahtumatilat ovat vihdoin varattavissa. Myös uusia huonevaihtoehtoja on avautunut, muun muassa odotetut perhehuoneet.
Helsinki Biennaali ja S-ryhmän hotellit aloittavat yhteistyön28.3.2025 14:00:00 EET | Tiedote
Yhteistyön tavoitteena on vahvistaa Helsingin houkuttelevuutta kesän kohteena niin suomalaisten kuin kansainvälisten matkailijoiden joukossa, ja helpottaa vierailijoiden löytämistä taiteen luo. Pääkaupunkiseudun Sokos Hotellit ja Radisson Hotellit toimivat Biennaalin majoitus- ja tapahtumakumppaneina keväällä ja kesällä 2025.
Vuosi- ja vastuullisuuskatsaus 2024: ”Vastuullisuustekoja yhdessä kuluttajien ja koko arvoketjun kanssa”28.3.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Katsaus S-ryhmän viime vuoteen, liiketoimintoihin ja vastuullisuuteen on nyt julkaistu.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme