Hotellilegendan vauhti kiihtyy kohti kesää – nyt avautuivat modernit tapahtumatilat ja uusia huoneita
Original Sokos Hotel Vantaa saavutti avaamisen jälkeen ensimmäisinä vilkkaina viikonloppuina huippumyynnit, ja varausaste on ollut siitä asti korkealla tasolla niin hotellissa, ravintoloissa kuin kokousosastollakin. Kesää kohden vauhti kiihtyy. Uudistushankkeen toinen vaihe on nyt valmistunut ja suuret, modernit tapahtumatilat ovat vihdoin varattavissa. Myös uusia huonevaihtoehtoja on avautunut, muun muassa odotetut perhehuoneet.

Hotelli oli suljettuna lähes vuoden ja avautui asiakkaille marraskuussa 2024. Ensimmäisessä vaiheessa uudistettiin hotellihuoneet, vastaanotto sekä kokoustilat ja ravintolat. Nyt valmistuneessa toisessa vaiheessa uudistettiin hotellin laajennussiiven sata hotellihuonetta sekä modernit kokous- ja tapahtumatilat.
Huoneista odotetuimpia ovat erityisesti pitkäaikaismatkustajille tai kesälomareissaajille sopivat perhehuoneet. Kiinnostava uutuus on myös näyttävä Tikkurila Festivaali -teemahuone.
– Hotellin suosio ja myynti on ylittänyt kaikki odotuksemme. Uudistuneet huoneet ja kokoustilat tuovat lisää kapasiteettia ja uudistus kaikkinensa on saanut valtavasti kehuja niin kanta-asiakkailta kuin uusiltakin asiakkailta. Tästä vauhti vain kiihtyy: kesällä odotamme vieraaksi perheitä nauttimaan Helsingin ja Vantaan kesätapahtumista ja nähtävyyksistä sekä tietenkin uusista perhehuoneistamme. Heinäkuussa hemmottelemme lapsia ja aikuisia rakentamalla suuren leikkihuoneen, hotellinjohtaja Martin Andergård juttelee.
Hotellin perintö velvoittaa
Original Sokos Hotel Vantaa palvelee laajaa asiakaskuntaa jo neljättä vuosikymmentä ja on toiminut ensimmäisenä pysäkkinä pääkaupunkiseudulle saapuville matkaajille.
– Meidän hotellimme on ollut kohtaamispaikka yrityksille ja järjestöille, lähialueen asukkaille ja matkailijoille, ja monien tärkeiden hetkien näyttämö. Olemme myös merkittävä työllistäjä majoitus- ja ravintola-alalla ja tulemme olemaan sitä myös tulevaisuudessa, Andergård painottaa.
Hotelli perustettiin vuonna 1991 ja jo silloin strategiaksi valittiin tarjota asiakkaille rentoutumisen ja vapaa-ajan keidas, riippumatta matkan tarkoituksesta. Nykyään legendaariseen hotelliin matkaavat yhä uudelleen niin työmatkalaiset, vapaa-ajan matkustajat, kokoustajat ja ravintola-asiakkaat.
– Original Sokos Hotel Vantaa on tunnettu ainutlaatuisesta tunnelmastaan ja unohtumattomista kokemuksista, joita se on tarjonnut asiakkailleen ja vierailleen. Tämä perintö velvoittaa – nykyisen tiimin tehtävänä on vaalia ja vahvistaa sitä entisestään, Andergård alleviivaa.
Vantaa kiihdyttää kasvuvauhtia ja houkuttelee vieraita
Hotellikiinteistön omistajan KEVAn tuella on myös ollut suuri merkitys hotellin kehittymiselle.
– Sokos Hotel Vantaa on pitkäaikainen klassikko, jonka kunnosta on tärkeää pitää hyvää huolta. Olemme ylpeitä pitkäjänteisestä yhteistyöstämme Sokotel Oy:n kanssa, mikä on mahdollistanut tämän merkittävän peruskorjauksen ja varmistaa hotellin viihtyvyyden ja vetovoiman tulevaisuudessakin, Kevan kiinteistövarallisuuspäällikkö Markus Mikkola toteaa.
Kysyntää hotellin palveluille lisää myös Vantaan vetovoiman ja suosion kasvu. Vantaan kaupunki on olennainen osa suurta metropolialuetta, johon myös Helsinki kuuluu. Vantaan vetovoima kasvaa ja tarjoaa niin asukkaille kuin vierailijoille koko ajan enemmän nähtävää ja koettavaa.
– Upeasti uudistunut hotelli Vantaa kiihdyttää tätä kasvuvauhtia ja houkuttelee uusiakin asiakkaita, Andergärd toteaa.
Original Sokos Hotel Vantaa
- 266 uudistettua huonetta, saunaosasto ja kuntosalitilat
- Viisi ravintola: uudistettu Amarillo, Rosso Pizza, Tulisuudelma, Pub Hertas ja Night
- 14 modernia kokous- ja juhlatilaa: kapasiteetti kuudesta 400 henkeen
- Auditorio ja luova kokoustila Visio
- Ravintoloissa, kokoustiloissa, terassilla, saunoissa ja aulassa yhteensä 3 507 anniskelupaikkaa
- Kahden kerroksen pysäköintihalli
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoa sekä tutustumisvierailut hotelliin: Martin Andergård, hotellinjohtaja Original Sokos Hotel Vantaa, martin.andergard@sok.fi, 050 388 3350
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Linkit
Sokotel Oy
Sokotel Oy on osa S-ryhmää. Me operoimme Suomessa 14 Sokos Hotellia, seitsemää Radisson Blu -hotellia sekä uutta Radisson RED Helsinkiä. Sokotel toimii pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Oulussa ja Tallinnassa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmän myynti oli tammi–maaliskuussa lähes edellisvuoden tasolla11.4.2025 08:03:00 EEST | Tiedote
S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–maaliskuussa 2025 oli 3 276,4 miljoonaa euroa. Myynti jäi 1,1 prosenttia edellisvuodesta, jolloin karkauspäivä ja lähes koko pääsiäinen osuivat vuoden ensimmäiselle kvartaalille.
Helsinki Biennaali ja S-ryhmän hotellit aloittavat yhteistyön28.3.2025 14:00:00 EET | Tiedote
Yhteistyön tavoitteena on vahvistaa Helsingin houkuttelevuutta kesän kohteena niin suomalaisten kuin kansainvälisten matkailijoiden joukossa, ja helpottaa vierailijoiden löytämistä taiteen luo. Pääkaupunkiseudun Sokos Hotellit ja Radisson Hotellit toimivat Biennaalin majoitus- ja tapahtumakumppaneina keväällä ja kesällä 2025.
Vuosi- ja vastuullisuuskatsaus 2024: ”Vastuullisuustekoja yhdessä kuluttajien ja koko arvoketjun kanssa”28.3.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Katsaus S-ryhmän viime vuoteen, liiketoimintoihin ja vastuullisuuteen on nyt julkaistu.
Grillikaupoilla näkyy nyt suomalaisten asennemuutos – Prisman myyntidata kertoo minkä hintaisia grillejä tällä hetkellä halutaan26.3.2025 07:22:00 EET | Tiedote
Usein kuultu vitsi suomalaisten päättäväisyydestä grillata säällä kuin säällä vaikuttaisi pitävän monen kohdalla paikkansa, kertoo Prisman asiakasomistajille tehty tuore kyselytutkimus. Vaikka suurin osa lähes 1200 vastaajasta on poutasään grillaajia (69 %), merkittävä osa (25 %) on valmis pistämään grillin kuumaksi olosuhteista riippumatta. Kyselystä sekä Prisman tuoreesta myyntidatasta selviää myös, millainen grilli nyt halutaan ja mitä sinne aiotaan laittaa.
S-ryhmän päivittäistavarakaupan vahva vuosi mahdollistaa jatkopanostukset myymäläverkoston ja verkkokaupan kehittämiseen26.3.2025 07:15:00 EET | Tiedote
S-ryhmän päivittäistavarakauppa kasvatti edelleen markkinaosuuttaan vuonna 2024. S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi 3,6 prosenttia vuonna 2024. Nielsenin myymälärekisterin mukaan S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuus oli viime vuonna 48,8 prosenttia (+0,6 %-yks.). S-ryhmä vahvisti asemaansa myös ruoan verkkokaupan markkinajohtajana ja jatkoi investointeja sekä myymäläverkoston että verkkokaupan kehittämiseen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme