Pohjois-Karjalan Osuuskauppa vastaa kotimaanmatkailijoiden toiveisiin – joensuulainen hotelli Kimmel aloittaa ison uudistuksen ja lähtee luomaan nykykarjalaista luksusta.

”Pohjois-Karjala on houkutteleva matkakohde, jonka matkailijamäärät ovat kasvussa jopa näinä poikkeuksellisina aikoina. Meillä on vahvat suomalaisuuden juuret ja kulttuuriperimä Kalevalasta kansallismaisemiin. Se vetoaa ihmisiin erityisesti nyt – ja trendien mukaan myös tulevaisuudessa”, myynti- ja matkailujohtaja Tiina Kanninen Pohjois-Karjalan Osuuskaupasta kertoo.
”Uutta Kimmeliä visioitaessa olemme kuunnelleet herkällä korvalla yritys- ja vapaa-ajan asiakkaidemme toiveita. Hotellilta odotetaan nyt sekä laatua että vastuullisuutta. Elämyksellisyyttä toivotaan, luksusta kaivataan, paikallista ruokaa ja kulttuuria arvostetaan”, Kanninen kertoo.
Mittavan uudistuksen tavoitteena on vastata näihin odotuksiin. ”Lähdemme luomaan nykykarjalaista luksusta, mikä tarkoittaa modernien kulttuurielämysten, pohjoiskarjalaisten perinteiden, alueemme jylhän luonnon sekä laadukkaiden hotelli-, ravintola- ja hyvinvointipalveluiden yhdistelmää. Uskon, että jatkossa talomme täyttyy tapahtumavieraiden ja bisnesmatkaajien ohella vapaa-ajan matkailijoista, jotka haluavat kokea tämän uuden luksuksen.”
Superior X -huoneet omalla saunalla, hemmotteleva Spa-osasto, paikallinen makumaailma sekä tyylikkäät, karjalaiseen jokimaisemaan avautuvat tapahtumatilat, ovat esimerkkejä tasosta, jota Original Sokos Hotel Kimmel jatkossa tarjoaa. ”Paikallisilla yrittäjillä on iso rooli nykyluksuksen luomisessa, on sitten kyse rockmusiikista, yhteisistä pilkkiretkistä, marjahillosta tai metsäjoogasta”, myynti- ja matkailujohtaja Kanninen kertoo.
Sisustussuunnittelu on hienoista hotellitoteutuksistaan tunnetun Jaakko Puron käsialaa
Suunnittelija Jaakko Puro lupaa hotellin tunnelman muuttuvan uudistuksen myötä täysin. ”Tuomme valon ja ilman sisään, päivitämme koko hotellin piha-aluetta myöten. Vaikuttavin muutos tapahtuu sisäänkäynnin osalta, josta luomme upean ensikohtaamisten tilan valokatoksineen”, sisustusarkkitehti Jaakko Puro Puroplan & Jaakko Puro Oy:ltä kertoo.
Uudistustyö aloitetaan hotellihuoneista. ”Huoneissa käytämme paljon luonnonmateriaaleja, kuten puuta, nahkaa ja kiveä. Pieniä karjalaisia vivahteita lisätään sopivasti sisustukseen”, Puro valottaa tulevaa. ”Maaliskuussa on tapahtumatilojen vuoro. Niistä ei yllätyksellisyyttä tule puuttumaan.”
Uudistustyöt alkavat 7.12. ja valmistuvat vuoden 2021 loppuun mennessä
Uudistustyöt tehdään vaiheittain, ja hotelli on auki koko uudistuksen ajan. Ensimmäisessä vaiheessa muunnetaan puolet hotellihuoneista Superior-tason huoneiksi. Maaliskuussa 2021 alkaa kokous- ja juhlatilojen uudistus. Uudistustöistä hotellivieraille aiheutuva haitta pyritään minimoimaan.
Hotelli Kimmelin uudistushankkeen lisäksi PKO kehittää matkailupalveluitaan myös Bomballa, missä Break Sokos Hotel Bomban uudisrakennuksen rakennustyöt alkavat maaliskuussa 2021. Yhdessä Original Sokos Hotel Kimmelin ja Break Sokos Hotel Bomban hankkeiden arvo on 35 miljoonaa euroa ja niiden työllistämisvaikutus 595 henkilötyövuotta. Uudistushankkeiden tavoitteena on kehittää Pohjois-Karjalan alueen matkailua sekä parantaa elinvoimaa ja kilpailukykyä.
Lisätiedot: Tiina Kanninen, matkailu- ja myyntijohtaja, Pohjois-Karjalan Osuuskauppa,
puh. 050 440 3385, tiina.kanninen@sok.fi
Original Sokos Hotel Kimmel on itäisen Suomen ykköstapahtumapaikka Joensuun Sirkkalan puistossa, Pielisjoen rannalla. Hotellissa on 230 huonetta, kaksi ravintolaa, yökerho, juhlasali, 11 kokoustilaa sekä saunaosasto. Hotelli uudistuu täysin vuoden 2021 aikana.
Uudistuva hotelli Kimmel tulee henkimään nykykarjalaista luksusta hyvinvointipalveluineen ja monipuolisine tapahtumatiloineen.
Hotellia operoi Pohjois-Karjalan Osuuskauppa.
https://www.sokoshotels.fi/fi/joensuu/sokos-hotel-kimmel
Pohjois-Karjalan Osuuskauppa on asiakasomistajiensa omistama kuluttajaosuuskunta, joka tuottaa etuja ja palveluita omistajilleen 13 kunnan ja kaupungin alueella Pohjois-Karjalassa. PKO:lla on eri puolilla maakuntaa 128 toimipaikkaa, jotka työllistävät yli 1 400 henkilöä. PKO:lle on myönnetty Avainlippu-tunnus merkkinä suomalaisesta työstä ja osaamisesta.
PKO:n perustehtävä on tuottaa palveluja ja etuja omistajilleen sekä edistää maakunnan elinvoimaisuutta. Arvomme ovat kilpailukyky ja yhteistä hyvää.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Tiina Kanninen, matkailu- ja myyntijohtaja, puh. 050 440 3385, tiina.kanninen@sok.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Pohjois-Karjalan Osuuskauppa on asiakasomistajiensa omistama kuluttajaosuuskunta, joka tuottaa etuja ja palveluita omistajilleen 13 kunnan ja kaupungin alueella Pohjois-Karjalassa. PKO:lla on eri puolilla maakuntaa 128 toimipaikkaa, jotka työllistävät yli 1 400 henkilöä. PKO:lle on myönnetty Avainlippu-tunnus merkkinä suomalaisesta työstä ja osaamisesta.
PKO:n perustehtävä on tuottaa palveluja ja etuja omistajilleen sekä edistää maakunnan elinvoimaisuutta. Arvomme ovat kilpailukyky ja yhteistä hyvää.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Helsinki Biennaali ja S-ryhmän hotellit aloittavat yhteistyön28.3.2025 14:00:00 EET | Tiedote
Yhteistyön tavoitteena on vahvistaa Helsingin houkuttelevuutta kesän kohteena niin suomalaisten kuin kansainvälisten matkailijoiden joukossa, ja helpottaa vierailijoiden löytämistä taiteen luo. Pääkaupunkiseudun Sokos Hotellit ja Radisson Hotellit toimivat Biennaalin majoitus- ja tapahtumakumppaneina keväällä ja kesällä 2025.
Vuosi- ja vastuullisuuskatsaus 2024: ”Vastuullisuustekoja yhdessä kuluttajien ja koko arvoketjun kanssa”28.3.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Katsaus S-ryhmän viime vuoteen, liiketoimintoihin ja vastuullisuuteen on nyt julkaistu.
Grillikaupoilla näkyy nyt suomalaisten asennemuutos – Prisman myyntidata kertoo minkä hintaisia grillejä tällä hetkellä halutaan26.3.2025 07:22:00 EET | Tiedote
Usein kuultu vitsi suomalaisten päättäväisyydestä grillata säällä kuin säällä vaikuttaisi pitävän monen kohdalla paikkansa, kertoo Prisman asiakasomistajille tehty tuore kyselytutkimus. Vaikka suurin osa lähes 1200 vastaajasta on poutasään grillaajia (69 %), merkittävä osa (25 %) on valmis pistämään grillin kuumaksi olosuhteista riippumatta. Kyselystä sekä Prisman tuoreesta myyntidatasta selviää myös, millainen grilli nyt halutaan ja mitä sinne aiotaan laittaa.
S-ryhmän päivittäistavarakaupan vahva vuosi mahdollistaa jatkopanostukset myymäläverkoston ja verkkokaupan kehittämiseen26.3.2025 07:15:00 EET | Tiedote
S-ryhmän päivittäistavarakauppa kasvatti edelleen markkinaosuuttaan vuonna 2024. S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi 3,6 prosenttia vuonna 2024. Nielsenin myymälärekisterin mukaan S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuus oli viime vuonna 48,8 prosenttia (+0,6 %-yks.). S-ryhmä vahvisti asemaansa myös ruoan verkkokaupan markkinajohtajana ja jatkoi investointeja sekä myymäläverkoston että verkkokaupan kehittämiseen.
ABC-mobiilin kyydissä jo yli 700 000 käyttäjää – digimyynti vahvassa kasvussa25.3.2025 08:02:00 EET | Tiedote
ABC-mobiili vahvistaa asemaansa tiellä liikkuvien ykkössovelluksena. Yhä useampi ABC-ketjun ostos tehdään mobiilisti: osalla asemista jo lähes viidennes tankkauksista ja yli puolet autopesuista tehdään sovelluksen kautta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme