Kurio Oy, sosiaalisen median toimistoKurio Oy, sosiaalisen median toimisto

RAPORTTI: Sosiaalinen kaupankäynti, livestriimaus ja TikTok tärkeimmät somemarkkinoinnin trendit 2021

Jaa
16 toimistoa maailman johtavasta itsenäisten toimistojen ketjusta thenetworkone'sta jakaa näkemyksensä alkavan vuoden sometrendeistä Kurion koostamassa katsauksessa.
Raportti: Somemarkkinoinnin trendit 2021
Raportti: Somemarkkinoinnin trendit 2021

LONTOO 11.1.2021 - - Sosiaalinen kaupankäynti, livestriimaus ja TikTok ovat keskeisimpiä sosiaalisen median markkinoinnin trendejä vuonna 2021. Vaikuttajamarkkinoinnin merkitys kasvaa, samalla yhteistyömalleista tulee pidempiä ja strategisempia. Vahvasta merkityksellisyydestä rakentuvat brändit menestyvät somessa myös alkavana vuonna. Nämä ja monet muut havainnot nousevat esiin maailman johtavan itsenäisten toimistojen ketjun thenetworkonen ja sosiaaliseen mediaan erikoistuneen luovan toimiston Kurion tänään julkaisemasta raportista.

Katsaus on koostettu haastattelemalla 18 sosiaalisen median asiantuntijaa 16 palkitusta itsenäisestä toimistosta. Vastaajat tulevat ympäri maailmaa, erilaisilta markkinoilta kuten Kiina, Yhdysvallat, Saksa, Britannia, Sudan, Etelä-Afrikka, Singapore ja Romania. Haastattelut tehtiin joulukuussa 2020.

Seitsemän keskeistä trendiä, jotka markkinoijan tulee tietää vuonna 2021, tiivistetään raportissa seuraavasti:

  1. Sosiaalinen kaupankäynti vahvistuu entisestään
  2. TikTok jatkaa voittokulkuaan
  3.  Livestriimauksesta tulee valtavirtaa
  4. Vaikuttajilta odotetaan entistä enemmän aitoutta
  5. Vaikuttajayhteistyöt muuttuvat pitkäkestoisemmiksi
  6. Vaikuttajat otetaan strategisempaan rooliin
  7. Brändeiltä vaaditaan merkityksellisyyttä ja kannanottoja 


Kaikki katsauksen asiantuntijat hyödyntävät sosiaalista mediaa asiakastyössään markkinoinnin, viestinnän ja lopulta liiketoiminnan kehittämisessä. He eivät työskentele minkään somealustan palveluksessa eli katsovat toimintaympäristöä objektiivisesta näkökulmasta. Vastaajat ovat hyvin eri tyylisiltä markkinoilta ja erilaisista markkinointiviestinnän toimistoista, minkä johdosta raportti antaa 360 asteen näkökulman somemarkkinointiin vuodelle 2021.

Raporttiin vastanneet asiantuntijat ja toimistot (aakkosellisessa järjestyksessä): Dawid Każmierczak, Social & PR Director, 180heartbeats + JUNG v MATT; Josh Hood, Social Media Strategist & Simon Walton, Social Brand Lead, Above+Beyond; Kevin Fernandez, Social Media Manager, Adolescent; Theresa Myrill, Vice President, Social Media, Barkley; Kei Obusan, Head of Insights & Innovation, Circus Social; Victoria Gates-Fleming, Senior Director, Digital Strategy, Day One Agency; Michele Polico, Chief Innovation Officer, Different; Joshua Tabansi, Creative Director, EnterFive & Product Director, Versus LLC; James Hebbert, Managing Director, Hylink UK; Oana Oprea, Digital Creative Planner, Jazz Communications; Danny Pinch, Executive Creative Director, King James Group; Babs Watson, Director of Brand and Content & Erin Dodds, Senior Account Manager, Launch; Felix Willikonsky, Executive Director, Digital Strategy, PIABO; Friday O’Flaherty, Managing Partner, Osaka Labs; Aziz Musa, CEO, Sudan Digital & Chairman, AMC Group; Sean Bell, Head of Digital, Zulu Alpha Kilo.

RAPORTTI:

SlideShare: The Social Media Marketin Trends 2021 report: https://www2.slideshare.net/Kurio_Marketing/social-media-marketing-trends-2021-the-global-indie-insights/Kurio_Marketing/social-media-marketing-trends-2021-the-global-indie-insights 

Hi-res pdf: The Social Media Marketin Trends 2021 report: https://kurio.fi/v2/wp-content/uploads/2021/01/Social-Media-Marketing-Trends-2021-Report-by-thenetworkone-x-kurio.pdf  

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:


Jari Lähdevuori
Creative Director & Partner
Kurio // The Social Media Age(ncy)
jari@kurio.fi
+358 (0)50 530 6630


Julian Boulding
President
thenetworkone
Julian.Boulding@thenetworkone.com
+44 (0)778 892 22 99

Kuvat

Raportti: Somemarkkinoinnin trendit 2021
Raportti: Somemarkkinoinnin trendit 2021
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto
Merimiehenkatu 29
00150 Helsinki

http://www.kurio.fi

Kurio // The Social Media Age(ncy)
Kurio on sosiaaliseen mediaan erikoistunut luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää digitaalisia kanavia hyödyntäen.

 

thenetworkone
Maailman johtava itsenäisten toimistojen ketju, johon kuuluu yli 1200 toimistoa 115 maasta. Ketjun toimistot tarjoavat mainonnan, viestinnän, median, digin, tapahtumien, brändäämisen ja designin palveluja niin B2C- kuin B2B-markkinoille.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto

Kurion, Caverionin ja Microsoftin kampanja neljänneksi paras viestintätyö maailmassa29.10.2024 14:49:29 EET | Tiedote

29.10.2024 WASHINGTON D.C. - - Suomen energiaviisain koulu -kampanja palkittiin neljänneksi parhaana työnä Global SABRE Awardsissa. Kyseessä on historian paras sijoitus suomalaiselle työlle tässä maailman laajimmassa viestintäalan kisassa. Kurion suunnittelema ja toteuttama kampanja tehtiin Caverionille ja kumppaneina työssä olivat myös Microsoft ja Oulun kaupunki. Yli vuoden kestäneen hankkeen tavoitteena oli auttaa koululaisia ympäri Suomen ymmärtämään rakennetun ympäristön energiaviisautta Minecraftin avulla.

Kurio liittyy SAMY Alliancen riveihin – tähtää globaaliin kasvuun some edellä5.3.2024 08:44:56 EET | Tiedote

Kurio yhdistyy osaksi SAMY Alliancea. SAMY Alliance tarjoaa teknologia- ja dataohjatusti social-first-markkinoinnin palveluita ja on perustamisvuodestaan 2013 lähtien tehnyt voimakasta kasvua vuosittain, rakentaen asemaansa johtavana globaalina toimijana alallaan. Someen erikoistunut luova toimisto Kurio tulee johtamaan SAMY Alliancen Pohjoismaiden laajentumista. Yhdistymisen myötä Kurion osakkaat liittyvät SAMY Alliancen osakkeenomistajien joukkoon.

Tekoäly herätti lastenkirjan piirroshahmon eloon virtuaalivaikuttajana21.4.2023 12:02:05 EEST | Tiedote

Energiayhtiö Helen julkaisi lastenkirjan, joka tuo perheille sekä kasvatuksen ammattilaisille uudenlaisen keinon kertoa lapsille energiasta ja energiamurroksesta. Kirja on osa poikkeuksellisen laajaa hanketta, jonka tarkoitus on paitsi tarjota helposti ymmärrettävää tietoa lapsille myös tukea vanhempia ja ammattilaisia energiakasvatuksessa. Tarinan levittämistä varten kirjan päähenkilöstä luotiin tekoälyn avulla virtuaalivaikuttaja.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye