Vuoden viestintätoimisto kasvaa vauhdilla – Kurio nousi yli 4 M€ liikevaihdolla keskisuurten toimistojen joukkoon
”Some nähdään nykyään keskeisenä osana markkinointia ja meidät sen strategisina osaajina. Olemme aloittaneet viime vuonna yhteistyön esimerkiksi Keskon, Hartwallin ja useiden Fazerin brändien kanssa, mikä näkyy liiketoiminnan kasvuna”, kertoo Kurion toimitusjohtaja Tommi Opas.
Koronavuosi 2020 oli myös sosiaaliselle medialle historiallisen kasvun vuosi. Kantarin lukujen mukaan sosiaalinen media oli Suomessa ainoita selvästi plussalle yltäneitä mainosmedioita isojen leikkausten keskellä. ”Sosiaalisen median panostukset nousivat viime vuonna todella merkittävästi ja vuosi 2021 näyttää samanlaiselta. Epävarmoina aikoina ketterä media on markkinoijalle henkivakuutus”, jatkaa Opas.
Viime vuosi oli Kuriolle myös ennätyksellinen kansainvälisessä menestyksessä. Kurio sai Digital Consultancy of the Year -tittelin SABRE Awards EMEA:ssa ja Agency of the Year -tunnustuksen European Excellence Awardsissa pienten ja keskisuurten toimistojen kategoriassa. Alkuvuodesta toimisto nostettiin yhtenä yhdeksästä The World’s Leading Independent Agencies -listalle, jonka koostaa vuosittain Campaign Magazine ja maailman laajin itsenäisten toimistojen ketju thenetworkone. Kampanjoiden saamista tunnustuksista mainittakoon Kurion Nesteelle ja Mantsiselle suunnitteleman ja toteuttaman #ZeroExclusion-kampanjan valinta vuoden viestintäteoksi Finnish Comms Awardsissa.
Uusi vuosi on käynnistynyt Kuriossa vauhdilla ja joukkoa vahvistaa uusi asiakkuusjohtaja Jenni Forsblom. ”Olen pitkään työskennellyt digitaalisen markkinoinnin parissa, viimeisimpänä Bablerilla vaikuttajamarkkinointitoimistossa. Kurioon tuon mukanani osaamista asiakkuuksien johtamisesta sekä liiketoiminnan kehittämisestä. Liityn Kurion mahtavaan porukkaan innoissani. Talo on täynnä inspiraatiota ja luovuutta. Odotan innolla uusia tuulia upeiden asiakkaidemme parissa”, Forsblom kertoo.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Tommi Opas
Toimitusjohtaja
Kurio // The Social Media Agency
+358 40 1833256
tommi@kurio.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Kurio on luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää sosiaalista mediaa ja digitaalisia kanavia hyödyntäen.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto
Kurion, Caverionin ja Microsoftin kampanja neljänneksi paras viestintätyö maailmassa29.10.2024 14:49:29 EET | Tiedote
29.10.2024 WASHINGTON D.C. - - Suomen energiaviisain koulu -kampanja palkittiin neljänneksi parhaana työnä Global SABRE Awardsissa. Kyseessä on historian paras sijoitus suomalaiselle työlle tässä maailman laajimmassa viestintäalan kisassa. Kurion suunnittelema ja toteuttama kampanja tehtiin Caverionille ja kumppaneina työssä olivat myös Microsoft ja Oulun kaupunki. Yli vuoden kestäneen hankkeen tavoitteena oli auttaa koululaisia ympäri Suomen ymmärtämään rakennetun ympäristön energiaviisautta Minecraftin avulla.
Kurio liittyy SAMY Alliancen riveihin – tähtää globaaliin kasvuun some edellä5.3.2024 08:44:56 EET | Tiedote
Kurio yhdistyy osaksi SAMY Alliancea. SAMY Alliance tarjoaa teknologia- ja dataohjatusti social-first-markkinoinnin palveluita ja on perustamisvuodestaan 2013 lähtien tehnyt voimakasta kasvua vuosittain, rakentaen asemaansa johtavana globaalina toimijana alallaan. Someen erikoistunut luova toimisto Kurio tulee johtamaan SAMY Alliancen Pohjoismaiden laajentumista. Yhdistymisen myötä Kurion osakkaat liittyvät SAMY Alliancen osakkeenomistajien joukkoon.
Ajatteletko ennen kuin jaat? Jaa hyvää energiaa -painike pistää miettimään somekäyttäytymistä22.8.2023 09:04:12 EEST | Tiedote
Helen muuttaa internetin Jaa-painikkeet Jaa hyvää energiaa -painikkeiksi. Muutoksen tekevä selain-plugin on osa Helenin loppuvuoden isoa Hyvää energiaa jakamassa -kampanjaa. Siinä keskitytään nimensä mukaisesti positiivisen energian jakamiseen ihmiseltä ihmiselle.
Kurio panosti työntekijäkokemukseen – tulos näkyy työtyytyväisyyskyselyssä ja sairauspoissaoloissa24.7.2023 16:04:12 EEST | Tiedote
Kurio tarttui korona-aikana esiin tulleisiin haasteisiin ja uudisti strategiansa. Vuodesta 2021 alkanut työ näkyy positiivisesti hyvänä työntekijäkokemuksena, kertoo tuore työtyytyväisyyskysely.
Tekoäly herätti lastenkirjan piirroshahmon eloon virtuaalivaikuttajana21.4.2023 12:02:05 EEST | Tiedote
Energiayhtiö Helen julkaisi lastenkirjan, joka tuo perheille sekä kasvatuksen ammattilaisille uudenlaisen keinon kertoa lapsille energiasta ja energiamurroksesta. Kirja on osa poikkeuksellisen laajaa hanketta, jonka tarkoitus on paitsi tarjota helposti ymmärrettävää tietoa lapsille myös tukea vanhempia ja ammattilaisia energiakasvatuksessa. Tarinan levittämistä varten kirjan päähenkilöstä luotiin tekoälyn avulla virtuaalivaikuttaja.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme