Pohjoiskarjalainen kylpylähotelli Bomba uudistuu ja laajenee

”Matkailutrendeissä näkyvät suomalaisten muuttuneet arvot. Pinnalla ovat perinteiden arvostus, turvallisuuden kaipuu sekä kiinnostus omiin juuriin. Matkailijoina suomalaiset hakevat nyt kansalliskohteita siinä missä luonto- ja hyvinvointikohteita. Bomban matkailualue kylpylähotelleineen pystyy tarjoamaan kaiken tämän, jonka vuoksi käyttöasteemme ovat jatkuvassa nousussa, vaikka ulkomaan matkailu on kokonaan jäissä. On ajankohtia, jolloin meillä ei ole enää myytävää, joten huonemäärän lisäys on yhtä tarpeen kuin laadun varmistaminen olemassa olevat huoneet uudistamalla”, kertoo Pohjois-Karjalan Osuuskaupan matkailu- ja myyntijohtaja Tiina Kanninen. Hotellin metsäsiiven huoneet ja elämyskylpylä on uudistettu vuonna 2017.
”Kesäksi valmistuvissa perhehuoneissa on isot parvet, jotka tarjoavat perheen nuorisolle oman, yksityisen tilan”, kertoo Break Sokos Hotel Bomban hotellinjohtaja Sanna Tenhunen. ”Bomban kylä tarjoaa perheille muutakin uutta. Villin Pohjolan retkillä voi lähteä kotieläintilalle tai perheen yhteiselle suppailu- tai kalastusretkelle. Myös kesän viikko-ohjelmissa on huomioitu erityisesti lapset. Elämyksellisen kylpylän lisäksi hotellin edessä on iso hiekkaranta kesäleikkeihin”, Tenhunen jatkaa.
Monipuolinen Bomba tarjoaa vierailleen nykykarjalaista luksusta
Bomban elämyskokonaisuus tarjoaa kaikenikäisille matkailijoille uniikin yhdistelmän Pielisen erämaaluontoa, nykykarjalaista kulttuuria ja laadukkaita hotelli-, ravintola- ja kylpyläpalveluita.
Kalevalaisuutta henkivä kylpylä, luontoelementtien tuominen hotellin sisustukseen ja aktiviteetit kolmen kansallispuiston alueella luovat matkailijalle kiinnostavan kokonaisuuden. Paikallinen kulttuuri tulee tutuksi Bomban karjalaistalossa näyttelyiden, käsityöläispuotien, musiikkiohjelmien ja ruokakulttuurin kautta. Lomaa voi laajentaa vierailulla Kolin kansallispuistoon, jonne on Bombalta vain tunnin ajomatka.
”Puitteet alkavat olla kohdillaan, mutta sanoisin, että parasta meillä on karjalainen vieraanvaraisuus, aito huolehtiminen vieraista ja toisistamme”, hotellinjohtaja Sanna Tenhunen toteaa. ”Sama syy, joka sai minut muuttamaan Pohjois-Karjalaan viime vuonna.”
Break Sokos Hotel Bomban kehitys tukee hotellia pyörittävän Pohjois-Karjalan Osuuskaupan Pielisen altaan -strategiaa, jonka mukaan osuuskauppa luo Bomba–Koli–Joensuu-alueesta Itä-Suomen houkuttelevimman matkakohteen ja tuplaa majoitusvuorokaudet alueella.
Pohjois-Karjalan Osuuskauppa kehittää matkailupalveluitaan myös Joensuussa, missä Original Sokos Hotel Kimmelin kokonaisvaltainen uudistustyö on parhaillaan käynnissä. Hotelli Kimmelin kaikki tilat, LVI-tekniikka ja piha-alue uusitaan. Kokonaisuus on valmiina alkuvuonna 2022. Uudistushankkeiden tavoitteena on kehittää Pohjois-Karjalan matkailua sekä parantaa alueen elinvoimaa ja kilpailukykyä.
Lisätietoja:
Tiina Kanninen, matkailu- ja myyntijohtaja, Pohjois-Karjalan Osuuskauppa, puh. 050 440 3385, tiina.kanninen@sok.fi
Sanna Tenhunen, hotellinjohtaja, Break Sokos Hotel Bomba / Pohjois-Karjalan Osuuskauppa, puh. 050 301 0419, Sanna.Tenhunen@sok.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Break Sokos Hotel Bomba on nykykarjalaista luksusta tarjoava kylpylähotelli Pielisen rannalla, Bomban matkailualueella Nurmeksessa. Spa Bomban ylellisessä kylpylässä luonto ja karjalainen mystiikka pilkahtelevat esiin yllättävissäkin paikoissa. Kylpylässä on kolme saunaa ja yhdeksän allasta sekä järvelle avautuva panoraamanäkymä. Hotellin läheisyydessä oleva Bomban talo näyttelyineen, puoteineen ja ravintoloineen toimii karjalaisen kulttuurin näyteikkunana. Villi Pohjola järjestää Break Sokos Hotel Bomban asiakkaille upeita elämyspalveluita pohjoiskarjalaiseen luontoon.
Break Sokos Hotel Bomba uudistuu; vuonna 2022 Pielisen rantaan avautuu kokonaan uusi 93-huoneinen hotellisiipi ravintoloineen. www.sokoshotels.fi/fi/nurmes/sokos-hotel-bomba
Pohjois-Karjalan Osuuskauppa on asiakasomistajiensa omistama kuluttajaosuuskunta, joka tuottaa etuja ja palveluita omistajilleen 13 kunnan ja kaupungin alueella Pohjois-Karjalassa. PKO:lla on eri puolilla maakuntaa 128 toimipaikkaa, jotka työllistävät yli 1 400 henkilöä.
PKO:lle on myönnetty Avainlippu-tunnus merkkinä suomalaisesta työstä ja osaamisesta.
PKO:n perustehtävä on tuottaa palveluja ja etuja omistajilleen sekä edistää maakunnan elinvoimaisuutta. Arvomme ovat kilpailukyky ja yhteistä hyvää.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Helsinki Biennaali ja S-ryhmän hotellit aloittavat yhteistyön28.3.2025 14:00:00 EET | Tiedote
Yhteistyön tavoitteena on vahvistaa Helsingin houkuttelevuutta kesän kohteena niin suomalaisten kuin kansainvälisten matkailijoiden joukossa, ja helpottaa vierailijoiden löytämistä taiteen luo. Pääkaupunkiseudun Sokos Hotellit ja Radisson Hotellit toimivat Biennaalin majoitus- ja tapahtumakumppaneina keväällä ja kesällä 2025.
Vuosi- ja vastuullisuuskatsaus 2024: ”Vastuullisuustekoja yhdessä kuluttajien ja koko arvoketjun kanssa”28.3.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Katsaus S-ryhmän viime vuoteen, liiketoimintoihin ja vastuullisuuteen on nyt julkaistu.
Grillikaupoilla näkyy nyt suomalaisten asennemuutos – Prisman myyntidata kertoo minkä hintaisia grillejä tällä hetkellä halutaan26.3.2025 07:22:00 EET | Tiedote
Usein kuultu vitsi suomalaisten päättäväisyydestä grillata säällä kuin säällä vaikuttaisi pitävän monen kohdalla paikkansa, kertoo Prisman asiakasomistajille tehty tuore kyselytutkimus. Vaikka suurin osa lähes 1200 vastaajasta on poutasään grillaajia (69 %), merkittävä osa (25 %) on valmis pistämään grillin kuumaksi olosuhteista riippumatta. Kyselystä sekä Prisman tuoreesta myyntidatasta selviää myös, millainen grilli nyt halutaan ja mitä sinne aiotaan laittaa.
S-ryhmän päivittäistavarakaupan vahva vuosi mahdollistaa jatkopanostukset myymäläverkoston ja verkkokaupan kehittämiseen26.3.2025 07:15:00 EET | Tiedote
S-ryhmän päivittäistavarakauppa kasvatti edelleen markkinaosuuttaan vuonna 2024. S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi 3,6 prosenttia vuonna 2024. Nielsenin myymälärekisterin mukaan S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuus oli viime vuonna 48,8 prosenttia (+0,6 %-yks.). S-ryhmä vahvisti asemaansa myös ruoan verkkokaupan markkinajohtajana ja jatkoi investointeja sekä myymäläverkoston että verkkokaupan kehittämiseen.
ABC-mobiilin kyydissä jo yli 700 000 käyttäjää – digimyynti vahvassa kasvussa25.3.2025 08:02:00 EET | Tiedote
ABC-mobiili vahvistaa asemaansa tiellä liikkuvien ykkössovelluksena. Yhä useampi ABC-ketjun ostos tehdään mobiilisti: osalla asemista jo lähes viidennes tankkauksista ja yli puolet autopesuista tehdään sovelluksen kautta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme