Kuriolle kaksi palkintoa arvostetusta D&AD Awardsista
HELSINKI 28.5.2021 - - Kurio palkittiin kahdella Wood Pencil -palkinnolla D&AD Awardsissa. Molemmat palkinnot tulivat Money Makes Money -kampanjalle, joka tehtiin Communities For Development -järjestölle. Työ oli kahdella shortilla, joissa molemmissa se palkittiin: Radio & Audio (Tactical) ja Impact (Advertising, Non-Profits).
Money Makes Money -kampanja keräsi varoja Ugandan Bulambulissa toimivalle Communities For Development -hyväntekeväisyysjärjestölle. Taustalla oli kaikkien tuntema, ajankuvaan liittyvä insight: ympäri maailman rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät. Köyhässä Bulambulissa tartuimme tähän rap-parodian keinoin. Valjastimme paikalliset artistit tekemään kappaleen, joka kertoo juuri tätä viestiä. Otimme Wakaliwood-studion ohjaajan – paikallisen Tarantinon – Isaac Nabwanan tekemään ennennäkemättömän musiikkivideon, jossa eriarvoisuuden kontrastit nousevat esiin lämminhenkisen huumorin keinoin. Levitimme sanaa sosiaalisessa mediassa ja kasvatimme ilmiötä muun muassa ympäri maailman tulleilla remixeillä sekä musiikkivideon rap-henkisten asusteiden ja somisteiden huutokauppaamisella. Kampanja keräsi silmäpareja maailman isoissa medioissa The Guardianista Viceen – ja lopputulemana keräsimme lahjoituksia, joiden avulla 200 perhettä pystyy kasvattamaan omaa yritystään ja elantoaan.
”Tämä on upeimpia tunnustuksia, mitä työlleen voi kuvitella”, kommentoi Kurio toimitusjohtaja Tommi Opas. ”Käsityksemme mukaan näitä ei ole aiemmin napattu Suomeen kuin kymmenkunta. Tämä on myös hieno osoitus globaalin yhteistyön voimasta. Tässä kampanjassa koko tiimi oli täysillä mukana, joka Teams-palaverista seuraavaan.”
Kurio vastasi kampanjan sosiaalisen median suunnitelmista ja toteutuksista. Hanke tehtiin yhteenliittymällä, joka koostui maailman laajimman itsenäisten toimistojen ketjun thenetworkonen toimistoista. Globaaliin yhteishankkeeseen osallistuivat DUDE, Third City, Massive Music ja Kurio.
D&AD Awards on vuodesta 1963 asti järjestetty luovaa viestintää palkitseva kilpailu. Kisa on yksi alan arvostetuimpia ja sen palkintoa pidetään äärimmäisenä luovuuden tunnustuksena.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Tommi Opas
Toimitusjohtaja
Kurio // The Social Media Agency
+358 40 1833256
tommi@kurio.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Kurio on luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää sosiaalista mediaa ja digitaalisia kanavia hyödyntäen.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto
Kurion, Caverionin ja Microsoftin kampanja neljänneksi paras viestintätyö maailmassa29.10.2024 14:49:29 EET | Tiedote
29.10.2024 WASHINGTON D.C. - - Suomen energiaviisain koulu -kampanja palkittiin neljänneksi parhaana työnä Global SABRE Awardsissa. Kyseessä on historian paras sijoitus suomalaiselle työlle tässä maailman laajimmassa viestintäalan kisassa. Kurion suunnittelema ja toteuttama kampanja tehtiin Caverionille ja kumppaneina työssä olivat myös Microsoft ja Oulun kaupunki. Yli vuoden kestäneen hankkeen tavoitteena oli auttaa koululaisia ympäri Suomen ymmärtämään rakennetun ympäristön energiaviisautta Minecraftin avulla.
Kurio liittyy SAMY Alliancen riveihin – tähtää globaaliin kasvuun some edellä5.3.2024 08:44:56 EET | Tiedote
Kurio yhdistyy osaksi SAMY Alliancea. SAMY Alliance tarjoaa teknologia- ja dataohjatusti social-first-markkinoinnin palveluita ja on perustamisvuodestaan 2013 lähtien tehnyt voimakasta kasvua vuosittain, rakentaen asemaansa johtavana globaalina toimijana alallaan. Someen erikoistunut luova toimisto Kurio tulee johtamaan SAMY Alliancen Pohjoismaiden laajentumista. Yhdistymisen myötä Kurion osakkaat liittyvät SAMY Alliancen osakkeenomistajien joukkoon.
Ajatteletko ennen kuin jaat? Jaa hyvää energiaa -painike pistää miettimään somekäyttäytymistä22.8.2023 09:04:12 EEST | Tiedote
Helen muuttaa internetin Jaa-painikkeet Jaa hyvää energiaa -painikkeiksi. Muutoksen tekevä selain-plugin on osa Helenin loppuvuoden isoa Hyvää energiaa jakamassa -kampanjaa. Siinä keskitytään nimensä mukaisesti positiivisen energian jakamiseen ihmiseltä ihmiselle.
Kurio panosti työntekijäkokemukseen – tulos näkyy työtyytyväisyyskyselyssä ja sairauspoissaoloissa24.7.2023 16:04:12 EEST | Tiedote
Kurio tarttui korona-aikana esiin tulleisiin haasteisiin ja uudisti strategiansa. Vuodesta 2021 alkanut työ näkyy positiivisesti hyvänä työntekijäkokemuksena, kertoo tuore työtyytyväisyyskysely.
Tekoäly herätti lastenkirjan piirroshahmon eloon virtuaalivaikuttajana21.4.2023 12:02:05 EEST | Tiedote
Energiayhtiö Helen julkaisi lastenkirjan, joka tuo perheille sekä kasvatuksen ammattilaisille uudenlaisen keinon kertoa lapsille energiasta ja energiamurroksesta. Kirja on osa poikkeuksellisen laajaa hanketta, jonka tarkoitus on paitsi tarjota helposti ymmärrettävää tietoa lapsille myös tukea vanhempia ja ammattilaisia energiakasvatuksessa. Tarinan levittämistä varten kirjan päähenkilöstä luotiin tekoälyn avulla virtuaalivaikuttaja.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme