Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto

Kuriolle kaksi palkintoa arvostetusta D&AD Awardsista

Jaa
Ugandan Bulambuliin lahjoituksia kerännyt Money Makes Money -kampanja pokkasi kaksi Wood Pencil -palkintoa Radio & Audio- ja Impact-kategorioissa.

HELSINKI 28.5.2021 - - Kurio palkittiin kahdella Wood Pencil -palkinnolla D&AD Awardsissa. Molemmat palkinnot tulivat Money Makes Money -kampanjalle, joka tehtiin Communities For Development -järjestölle. Työ oli kahdella shortilla, joissa molemmissa se palkittiin: Radio & Audio (Tactical) ja Impact (Advertising, Non-Profits).

Money Makes Money -kampanja keräsi varoja Ugandan Bulambulissa toimivalle Communities For Development -hyväntekeväisyysjärjestölle. Taustalla oli kaikkien tuntema, ajankuvaan liittyvä insight: ympäri maailman rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät. Köyhässä Bulambulissa tartuimme tähän rap-parodian keinoin. Valjastimme paikalliset artistit tekemään kappaleen, joka kertoo juuri tätä viestiä. Otimme Wakaliwood-studion ohjaajan – paikallisen Tarantinon – Isaac Nabwanan tekemään ennennäkemättömän musiikkivideon, jossa eriarvoisuuden kontrastit nousevat esiin lämminhenkisen huumorin keinoin. Levitimme sanaa sosiaalisessa mediassa ja kasvatimme ilmiötä muun muassa ympäri maailman tulleilla remixeillä sekä musiikkivideon rap-henkisten asusteiden ja somisteiden huutokauppaamisella. Kampanja keräsi silmäpareja maailman isoissa medioissa The Guardianista Viceen – ja lopputulemana keräsimme lahjoituksia, joiden avulla 200 perhettä pystyy kasvattamaan omaa yritystään ja elantoaan.

”Tämä on upeimpia tunnustuksia, mitä työlleen voi kuvitella”, kommentoi Kurio toimitusjohtaja Tommi Opas. ”Käsityksemme mukaan näitä ei ole aiemmin napattu Suomeen kuin kymmenkunta. Tämä on myös hieno osoitus globaalin yhteistyön voimasta. Tässä kampanjassa koko tiimi oli täysillä mukana, joka Teams-palaverista seuraavaan.”

Kurio vastasi kampanjan sosiaalisen median suunnitelmista ja toteutuksista. Hanke tehtiin yhteenliittymällä, joka koostui maailman laajimman itsenäisten toimistojen ketjun thenetworkonen toimistoista. Globaaliin yhteishankkeeseen osallistuivat DUDE, Third City, Massive Music ja Kurio.

D&AD Awards on vuodesta 1963 asti järjestetty luovaa viestintää palkitseva kilpailu. Kisa on yksi alan arvostetuimpia ja sen palkintoa pidetään äärimmäisenä luovuuden tunnustuksena.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:


Tommi Opas
Toimitusjohtaja
Kurio // The Social Media Agency
+358 40 1833256
tommi@kurio.fi

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto
Merimiehenkatu 29
00150 Helsinki

http://www.kurio.fi

Kurio on luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää sosiaalista mediaa ja digitaalisia kanavia hyödyntäen. 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto

Kurio mukana merkittävässä yrityskaupassa – Bridgepoint vahvistaa omistustaan SAMY Alliancessa6.2.2025 14:59:33 EET | Tiedote

Kansainvälinen pääomasijoitusyhtiö Bridgepoint on kasvattanut omistustaan ja tullut enemmistöomistajaksi sosiaaliseen mediaan keskittyvässä markkinointikonsernissa SAMY Alliancessa, johon suomalainen Kurio kuuluu. Bridgepointin alkuperäisen 2023 tehdyn sijoituksen jälkeen SAMY on ylittänyt 100 miljoonan euron liikevaihdon ja laajentunut menestyksekkäästi yritysostojen kautta Yhdysvalloissa, Euroopassa ja Latinalaisessa Amerikassa. Bridgepointin tuella SAMY investoi jatkossa vahvemmin teknologiaansa ja laajenee uusille markkinoille.

Kurion, Caverionin ja Microsoftin kampanja neljänneksi paras viestintätyö maailmassa29.10.2024 14:49:29 EET | Tiedote

29.10.2024 WASHINGTON D.C. - - Suomen energiaviisain koulu -kampanja palkittiin neljänneksi parhaana työnä Global SABRE Awardsissa. Kyseessä on historian paras sijoitus suomalaiselle työlle tässä maailman laajimmassa viestintäalan kisassa. Kurion suunnittelema ja toteuttama kampanja tehtiin Caverionille ja kumppaneina työssä olivat myös Microsoft ja Oulun kaupunki. Yli vuoden kestäneen hankkeen tavoitteena oli auttaa koululaisia ympäri Suomen ymmärtämään rakennetun ympäristön energiaviisautta Minecraftin avulla.

Kurio liittyy SAMY Alliancen riveihin – tähtää globaaliin kasvuun some edellä5.3.2024 08:44:56 EET | Tiedote

Kurio yhdistyy osaksi SAMY Alliancea. SAMY Alliance tarjoaa teknologia- ja dataohjatusti social-first-markkinoinnin palveluita ja on perustamisvuodestaan 2013 lähtien tehnyt voimakasta kasvua vuosittain, rakentaen asemaansa johtavana globaalina toimijana alallaan. Someen erikoistunut luova toimisto Kurio tulee johtamaan SAMY Alliancen Pohjoismaiden laajentumista. Yhdistymisen myötä Kurion osakkaat liittyvät SAMY Alliancen osakkeenomistajien joukkoon.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye