Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto

RAPORTTI: 2010-luvun aikana some ui Cannes Lions -voittajien valtavirtaan

Jaa
Jopa 86 % Cannes Lionsin voittajatöistä hyödyntää sosiaalista mediaa keskeisenä osana kampanjaansa, selviää Kurion ja Cannes Lionsin raportista ”World-Class Lessons on Social Media Marketing”. Yhdeksän vuotta sitten alkaneessa vuosittaisessa tutkimushankkeessa on tähän mennessä analysoitu liki 5 000 voittajaa.
Tutkimuksen uusin painos nyt julki: World-Class Lessons on Social Media Marketing 20/21
Tutkimuksen uusin painos nyt julki: World-Class Lessons on Social Media Marketing 20/21

”Aikasarja-analyysissä voidaan nähdä tiettyjen trendien voimistuneen läpi 2010-luvun – somen kulku valtavirtaan näistä selkeimpänä”, kommentoi tutkimuksesta vastaava Kurion luova johtaja Jari Lähdevuori. ”Toisaalta jokainen vuosi tuo uudet tuulensa. Tänä vuonna näkyy selvästi numeroissakin videopelaamisen nousu – siihen tarttuneita kampanjoita oli tuplasti enemmän kuin ennen.”

Somevoittajien menestys kiteytyy erityisesti kolmeen asiaan: aitoihin tekoihin, oikeisiin ihmisiin ja hyvän tekemiseen. 92 % voittajatöistä sisältää tekoja, joissa on rakennettu joko fyysisesti tai digitaalisesti koettavia asioita. Oikeita ihmisiä – olipa kyse sitten asiakkaista, henkilöstöstä, vaikuttajista tai satunnaisista ohikulkijoista – hyödyntää 80 % voittajakampanjoista. Erilaisista osallistamista ajavista motivaattoreista altruismiin uskoo 55 % somevoittajista.

”Some tuo myös entistä parempia tuloksia”, toteaa Lähdevuori. ”Olemme tarkastelleet omana kokonaisuutenaan muutama vuosi sitten lanseerattua Social & Influencer Lions -kategoriaa. Tänä vuonna voittajatyöt keräsivät keskimäärin 50 % enemmän impressioita edellisvuosiin verrattuna.”

Cannes Lions on merkittävin markkinointialan kilpailu ja maailman johtavia luovuuteen keskittyviä festivaaleja. Järjestyksessään 69. Cannes Lions järjestettiin 21.–25.6.2021. World-Class Lessons On Social Media Marketing -tutkimus julkaistiin kahdeksatta kertaa. Otosjoukkona on kahdeksan keskenään erilaista kategoriaa: Brand Experience & Activation, Design, Direct, Media, Mobile, PR, Social & Influencer ja Titanium. Näissä kategorioissa oli yhteensä 415 voittajaa.

Materiaalit:

>> Lataa World-Class Lessons On Social Media Marketing

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:


Tommi Opas
Toimitusjohtaja
Kurio // The Social Media Agency
+358 40 1833256
tommi@kurio.fi

Kuvat

Tutkimuksen uusin painos nyt julki: World-Class Lessons on Social Media Marketing 20/21
Tutkimuksen uusin painos nyt julki: World-Class Lessons on Social Media Marketing 20/21
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto
Merimiehenkatu 29
00150 Helsinki

http://www.kurio.fi

Kurio on luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää sosiaalista mediaa ja digitaalisia kanavia hyödyntäen. 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto

Kurion, Caverionin ja Microsoftin kampanja neljänneksi paras viestintätyö maailmassa29.10.2024 14:49:29 EET | Tiedote

29.10.2024 WASHINGTON D.C. - - Suomen energiaviisain koulu -kampanja palkittiin neljänneksi parhaana työnä Global SABRE Awardsissa. Kyseessä on historian paras sijoitus suomalaiselle työlle tässä maailman laajimmassa viestintäalan kisassa. Kurion suunnittelema ja toteuttama kampanja tehtiin Caverionille ja kumppaneina työssä olivat myös Microsoft ja Oulun kaupunki. Yli vuoden kestäneen hankkeen tavoitteena oli auttaa koululaisia ympäri Suomen ymmärtämään rakennetun ympäristön energiaviisautta Minecraftin avulla.

Kurio liittyy SAMY Alliancen riveihin – tähtää globaaliin kasvuun some edellä5.3.2024 08:44:56 EET | Tiedote

Kurio yhdistyy osaksi SAMY Alliancea. SAMY Alliance tarjoaa teknologia- ja dataohjatusti social-first-markkinoinnin palveluita ja on perustamisvuodestaan 2013 lähtien tehnyt voimakasta kasvua vuosittain, rakentaen asemaansa johtavana globaalina toimijana alallaan. Someen erikoistunut luova toimisto Kurio tulee johtamaan SAMY Alliancen Pohjoismaiden laajentumista. Yhdistymisen myötä Kurion osakkaat liittyvät SAMY Alliancen osakkeenomistajien joukkoon.

Tekoäly herätti lastenkirjan piirroshahmon eloon virtuaalivaikuttajana21.4.2023 12:02:05 EEST | Tiedote

Energiayhtiö Helen julkaisi lastenkirjan, joka tuo perheille sekä kasvatuksen ammattilaisille uudenlaisen keinon kertoa lapsille energiasta ja energiamurroksesta. Kirja on osa poikkeuksellisen laajaa hanketta, jonka tarkoitus on paitsi tarjota helposti ymmärrettävää tietoa lapsille myös tukea vanhempia ja ammattilaisia energiakasvatuksessa. Tarinan levittämistä varten kirjan päähenkilöstä luotiin tekoälyn avulla virtuaalivaikuttaja.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye