Kauppakeskus Mylly Oy

Kauppakeskus Mylly jälleen voittoon – brändiuudistus valittiin Vuoden kauppakeskusteoksi

Jaa
Kauppakeskus Myllyn brändiuudistus voitti Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun markkinointi ja viestintä -kategorian. Suomen Kauppakeskusyhdistyksen järjestämän kilpailun tuomaristo vakuuttui Myllyn kattavasta strategiatyöstä, hienosta toteutuksesta ja konkreettisista tuloksista.
Kauppakeskus Myllyn brändiuudistus voitti Vuoden Kauppakeskusteko -kilpailun. Tuomaristo arvosti erityisesti kunnianhimoa, vahvaa ammattitaitoa ja erinomaisia tuloksia. Uudessa sloganissa ”Maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus” ilahdutti varsinaissuomalainen itseironia. Kuva: Eemeli Rantasalo
Kauppakeskus Myllyn brändiuudistus voitti Vuoden Kauppakeskusteko -kilpailun. Tuomaristo arvosti erityisesti kunnianhimoa, vahvaa ammattitaitoa ja erinomaisia tuloksia. Uudessa sloganissa ”Maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus” ilahdutti varsinaissuomalainen itseironia. Kuva: Eemeli Rantasalo

Suomen Kauppakeskusyhdistys ry järjestää vuosittain kilpailun, jossa valitaan Suomen merkittävin kauppakeskusteko. Kilpailussa on neljä kategoriaa, ja Kauppakeskus Mylly voitti markkinointi ja viestintä -kategorian. 

Markkinointi ja viestintä -kategorian kriteereissä tuomaristo painotti ajankohtaisuutta, innovatiivisuutta, julkisuusarvoa, datan hyödyntämistä ja teon merkittävyyttä kauppakeskusliiketoiminnan kehittymiselle.

Tuomariston perusteluissa arvostettiin erityisesti sitä, että Kauppakeskus Mylly käynnisti muutoksen tilanteessa, jossa siihen ei olisi ollut pakottavaa tarvetta. Uudistus oli tuomariston mielestä erittäin kokonaisvaltainen, ja sen pohjana olivat kattava strategiatyö, tutkimukset ja datan hyödyntäminen. Uusi imago matkailukohteena on kunnianhimoinen, ja tavoitteen saavuttamiseksi luotiin viiden vuoden suunnitelma. Brändiuudistus oli mittava ja se toteutettiin vahvalla ammattitaidolla, ja tulokset näkyvät myös asiakasmäärissä ja myynnissä uusina ennätyksinä. Lisäksi tuomaristoa ilahdutti uuden sloganin varsinaissuomalainen itseironia.

– Olemme tyytyväisiä siitä, että brändiuudistuksemme on niittänyt menestystä kilpailuissa. Onnistuimme haastavassa markkinatilanteessa toteuttamaan laajan brändiuudistuksen ja lanseerauskampanjan. Korona rajoitti vielä viime vuoden lokakuussa fyysisiä tapahtumia, mutta päätimme juhlistaa kauppakeskuksen 20-vuotissyntymäpäivää kertomalla uudesta brändistämme ikimuistettavalla tavalla, kertoo Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula.

Lanseerauskampanjaan kuului muun muassa kuluttajilta pyydettyjä #myllynoranssi kuvia sosiaalisessa mediassa, uuteen logoon liittyvä teaser-kampanja sekä Myllyn henkilökunnalle jaettu mysteeriboksi, jonka avulla kutsuttiin Myllyn henkilökuntaa osaksi uudistunutta brändiä. 

Vuoden Kauppakeskusteko -kilpailun tuomaristossa olivat Terhi-Anna Wilska Jyväskylän yliopistosta, Ari Hokkanen Suomalaisesta kirjakaupasta, Mari Kiviniemi Kaupan liitosta, Jari Koistinen Mercadasta, Otto Oksanen NCC:ltä ja Kaisa Vuorio Propdeasta.

Mitattua tehoa

Erityisen positiivista on, että brändiuudistus ja siihen liittyvä markkinointikampanja ovat saavuttaneet myös asiakkaat todella tehokkaasti. Kampanjasta tehdyn mittauksen mukaan peräti 81 prosenttia vastaajista oli huomannut kampanjamainonnan. Yli puolet vastaajista koki uuden logon ja sloganin sopivan hyvin Myllylle.

– Halusimme syntymäpäiväkampanjan edustavan parasta mahdollista markkinointia, jotta Myllyn brändin arvostus säilyy ja nousee uudelle tasolle. Myllyn tavoite on olla tulevaisuudessa entistä isompi ja ihmeellisempi, arjen ihmeitä tarjoava matkailukohde ja elämyskeskus. Brändiuudistuksen avulla pystyimme merkittävästi edistämään tätä suunnitelmaa, kertoo konseptipäällikkö Meri Hakulinen Myllystä. 

Myllyn onnistunut brändiuudistus on kerännyt kiitosta aiemminkin tänä vuonna. Syntymäpäiväkampanja voitti Pohjoismaiden kauppakeskusyhdistys NCSC:n Suomen paras markkinointikampanja -palkinnon maaliskuussa. Lisäksi Mylly syntymäpäiväkampanja oli lokakuussa finalistina Tukholmassa järjestetyssä NCSC Nordic Awards -tilaisuudessa, jossa kilpailtiin parhaasta mainoskampanjasta.

Suomen Kauppakeskusyhdistys ry järjestää Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun, jossa valitaan vuosittain Suomen merkittävin kauppakeskusteko. Kilpailu järjestettiin nyt 13. kerran, ja siinä oli neljä kategoriaa: markkinointi ja viestintä, uudet palvelut ja asiakaskokemuksen kehittäminen, vastuullisuus sekä digitaalisuus ja uuden teknologian hyödyntäminen. Kilpailun avulla halutaan nostaa esiin positiivisia kauppa- ja palvelukeskuksiin liittyviä tekoja. Samalla halutaan jakaa hyviä käytäntöjä ja kehittää toimialaa ja sen palvelukykyä. www.kauppakeskusyhdistys.fi

Vuoden 2022 kilpailun teot ja kilpailusarjat https://www.kauppakeskusyhdistys.fi/vuoden-kauppakeskusteko.html

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Kauppakeskus Myllyn brändiuudistus voitti Vuoden Kauppakeskusteko -kilpailun. Tuomaristo arvosti erityisesti kunnianhimoa, vahvaa ammattitaitoa ja erinomaisia tuloksia. Uudessa sloganissa ”Maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus” ilahdutti varsinaissuomalainen itseironia. Kuva: Eemeli Rantasalo
Kauppakeskus Myllyn brändiuudistus voitti Vuoden Kauppakeskusteko -kilpailun. Tuomaristo arvosti erityisesti kunnianhimoa, vahvaa ammattitaitoa ja erinomaisia tuloksia. Uudessa sloganissa ”Maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus” ilahdutti varsinaissuomalainen itseironia. Kuva: Eemeli Rantasalo
Lataa
Kauppakeskus Myllyn brändiuudistus voitti Vuoden Kauppakeskusteko -kilpailun. Tuomaristo arvosti erityisesti kunnianhimoa, vahvaa ammattitaitoa ja erinomaisia tuloksia. Uudessa sloganissa ”Maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus” ilahdutti varsinaissuomalainen itseironia.
Kauppakeskus Myllyn brändiuudistus voitti Vuoden Kauppakeskusteko -kilpailun. Tuomaristo arvosti erityisesti kunnianhimoa, vahvaa ammattitaitoa ja erinomaisia tuloksia. Uudessa sloganissa ”Maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus” ilahdutti varsinaissuomalainen itseironia.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Kauppakeskus Mylly Oy
Kauppakeskus Mylly Oy
Myllynkatu 1
21280 Raisio

02 332 3000http://www.kauppakeskusmylly.fi

Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee yli viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä. 

www.kauppakeskusmylly.fi 

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy

Reso har Finlands nöjdaste hyresgäster – butikerna ger Köpcentrum Mylly topprekommendationer6.11.2024 08:28:24 EET | Pressmeddelande

Köpcentrum Mylly uppnådde första plats i KTI Kiinteistötieto Oy:s nöjdhetsundersökning bland köpcentrums hyresgäster. Av alla köpcentrum i Finland hade Mylly högst NPS, som är ett mått på hyresgästernas vilja att rekommendera sin hyresvärd. Mylly har tagit stödet till hyresgästernas affärsverksamhet och framgång till en helt ny nivå: verkställande direktören ger personligt mentorsstöd till företagare och chefer, och Mylly har skapat ett utbildningsprogram, Mylly-Akademin, med kostnadsfria utbildningar för all Mylly-personal, bland annat om försäljning, säkerhet och kundupplevelse.

Raisiossa Suomen tyytyväisimmät vuokralaiset – Kauppakeskus Myllyn liikkeiltä huippusuositukset6.11.2024 08:28:24 EET | Tiedote

Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä. Myllyn NPS eli vuokralaisten suositteluhalukkuutta mittaava arvo on suomalaisten kauppakeskusten korkein. Kauppakeskus Myllyssä vuokralaisten liiketoiminnan ja onnistumisen tukeminen on viety aivan uudelle tasolle: toimitusjohtaja mentoroi yrittäjiä ja päälliköitä henkilökohtaisesti, ja Myllyyn luodussa koulutusohjelmassa, Mylly Akatemiassa, järjestetään maksuttomia koulutuksia koko Myllyn henkilökunnalle muun muassa myynnistä, turvallisuudesta ja asiakaskokemuksesta.

Köpcentrum Myllys affärslokaler har en användningsgrad på nästan 100 % – Under höstlovsveckan besannas något som många önskat, när artisten Mirella uppträder på Myllytorget14.10.2024 07:45:00 EEST | Pressmeddelande

Köpcentrum Mylly lockar till sig både inhemska och internationella varumärken. Hela 99 procent av affärslokalerna är i bruk, medan användningsgraden i andra jämförbara köpcentrum är omkring 93 procent. Under julen blir det helt fullt i Mylly, då pop up-butiker tar över det fåtal affärslokaler och korridorutrymmen som fortfarande är lediga. Fredagen den 18 oktober firar Mylly sin 23-årsdag, och då går en önskan som många haft i uppfyllelse: den populära artisten Mirella uppträder på Myllytorget, i ett av sina få offentliga uppträdanden under hösten.

Kauppakeskus Myllyn liiketilojen käyttöaste on lähes 100 % – Syyslomaviikolla täyttyy monen toive, kun artisti Mirella esiintyy Myllyntorilla14.10.2024 07:45:00 EEST | Tiedote

Kauppakeskus Mylly houkuttelee sekä kotimaisia että kansainvälisiä brändejä. Liiketiloista on käytössä 99 prosenttia, kun käyttöaste muissa vastaavissa kauppakeskuksissa on noin 93 prosenttia. Jouluna Mylly on täynnä, kun pop up -myymälät valtaavat muutamat vapaat liiketilat ja käytävät. Perjantaina 18. lokakuuta Mylly juhlii 23-vuotissyntymäpäiväänsä, ja silloin täyttyy monen toive: suosittu artisti Mirella esiintyy Myllyntorilla yhdellä syksyn harvoista julkisista keikoistaan.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye