Kauppakeskus Mylly Oy

Raisiossa Suomen tyytyväisimmät vuokralaiset – Kauppakeskus Myllyn liikkeiltä huippusuositukset

Jaa

Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä. Myllyn NPS eli vuokralaisten suositteluhalukkuutta mittaava arvo on suomalaisten kauppakeskusten korkein. Kauppakeskus Myllyssä vuokralaisten liiketoiminnan ja onnistumisen tukeminen on viety aivan uudelle tasolle: toimitusjohtaja mentoroi yrittäjiä ja päälliköitä henkilökohtaisesti, ja Myllyyn luodussa koulutusohjelmassa, Mylly Akatemiassa, järjestetään maksuttomia koulutuksia koko Myllyn henkilökunnalle muun muassa myynnistä, turvallisuudesta ja asiakaskokemuksesta.

Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä.
Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä. Kuva: Kauppakeskus Mylly

Kauppakeskusten vuokralaistyytyväisyyttä mitattiin kyselytutkimuksella, jonka toteuttaa vuosittain puolueeton ja riippumaton tutkimuslaitos KTI Kiinteistötieto Oy. Tänä vuonna tutkimuksessa oli mukana 26 kauppakeskusta. Kauppakeskus Myllyn vuokralaisten vastauksissa nousivat erityisen positiivisina asioina esiin kauppakeskuksen turvallisuus, imago ja houkuttelevuus, ulkoinen viestintä ja näkyvyys sekä johdon ammattitaito, asiantuntemus ja osaaminen. 

Vuokralaisten suositteluhalukkuutta mittaava arvo eli NPS (Net Promoter Score) nousi edellisvuoden 66:sta nykyiseen 82:een. NPS ilmoitetaan lukuarvoina välillä -100 ja 100, joten 82 on arvona erittäin korkea. Keskiarvo alalla on 50. 

– Saavuttamamme merkittävä nousu vain yhden vuoden aikana on huikea onnistuminen, samoin kuin se, että Myllyn suositteluindeksi on suomalaisten kauppakeskusten korkein. Tämä tuntuu upealta kiitokselta kaikesta siitä työstä, mitä olemme yhdessä vuokralaisten ja Myllyn henkilökunnan kanssa tehneet. Kehitystyötä on tehty laajasti, ja erityisesti olemme keskittyneet yhdessä oppimiseen, hyvään tiedonkulkuun ja toimivaan työympäristöön, sanoo toimitusjohtaja Mari Hantula.

– Kuluttajakäyttäytymisen muutoksen ja pandemia-ajan kokemusten seurauksena kauppakeskusten johtoon kohdistuu entistä kovempia vuokralaisodotuksia. Tästä yksi osoitus on KTI Asiakastyytyväisyysvertailuun osallistuvien kauppakeskusten määrän kasvu ja suuri kiinnostus vuotuisiin vertailutuloksiin. Vuokralaisten suositteluhalukkuus on yksi keskeisimpiä ja seuratuimpia mittareita vertailussa, sanoo KTI Kiinteistötieto Oy:n toimitusjohtaja Hanna Kaleva.

Tyytyväisyyden takana pitkäjänteinen työ

Kauppakeskus Myllyssä on viime vuosina panostettu vuokralaisiin muun muassa tarjoamalla tukea liiketoiminnan kehittämiseen. Päällikkö-mentorointiohjelmassa toimitusjohtaja Mari Hantula mentoroi henkilökohtaisesti kauppakeskuksessa toimivien liikkeiden päälliköitä ja yrittäjiä. Heille järjestetään myös tilaisuuksia, joissa osallistujat voivat vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia. 

– Olemme halunneet viedä vuokralaistemme tukemisen erilaiselle tasolle kuin kauppakeskuksissa on ollut tapana. Näemme mentoroinnin ja koulutusohjelmamme Mylly Akatemian yhtenä merkittävänä osana kumppanuuttamme vuokralaisten kanssa. Tämä tulee suoraan strategiastamme ja uskomme, että se on myös osaltaan vaikuttanut Myllyn liikkeiden onnistumisiin sekä suosioon liikepaikkana. Näin vahvaa ja henkilökohtaista toimintaa ei käsittääksemme muissa kauppakeskuksissa Suomessa tehdä, Hantula sanoo.

Yksi mentorointiohjelmaan osallistuneista on yrittäjä Mira Järveläinen MBakeryn kahvilasta.

– Osallistuin mentorointiin avoimin mielin, mutta jännityksellä. Sain keskustelujen pohjalta paljon kannustusta jo olemassa olevalle osaamiselleni, mutta myös koettua oivalluksia ja rohkeutta johtamiseen. Koin, että sain enemmän työkaluja itseni kehittämiseen ja avaimia paremmaksi esimieheksi ja työnantajaksi. Puhuimme kattavasti nykytilanteesta, omista rajoista ja tulevaisuuden tavoitteista. 

Mylly Akatemia kouluttaa maksutta  

Aikaisempien vuokralaistyytyväisyyskyselyjen perusteella Myllyn johto on tunnistanut tarpeen lisätä tiedonjakamista, kohtaamisia ja keskustelua. Viime vuonna pilotoitu Mylly Akatemia on jatkunut tänä vuonna. Noin 20 kertaa vuodessa järjestettävissä koulutuksissa on työpajoja eri aiheista. 

– Mylly Akatemiassa järjestetään koulutuksia koko Myllyn henkilökunnalle muun muassa turvallisuudesta, myynnistä ja markkinoinnista, asiakaskokemuksesta sekä kiinteistöön liittyvistä asioista. Tulemme kehittämään liikkeille maksutonta koulutustarjontaa entisestään ensi vuonna, kertoo Mari Hantula.

Kauppakeskuksen puolesta järjestetään säännöllisesti mysteerishoppausta eli testikäyntejä, joissa tutkitaan yrityksen myynti- ja palveluprosessia asiakkaan silmin. Mysteerishoppauksen tuloksia käydään läpi liikekohtaisesti ja mietitään yhdessä kehitysideoita.

Kuukausi-infoja ja joulupuuroa – tiedon jakamista ja yhdessäoloa

Sisäisen viestinnän perusta ovat kuukausi-infot, joissa kerrotaan laajasti kampanjoista ja muista tärkeistä ajankohtaisista asioista. Myös turvallisuuteen on panostettu, ja siihen liittyviä harjoituksia järjestetään säännöllisesti.

– Saamme jatkuvasti kiitosta siitä, kuinka turvallista Myllyssä on työskennellä. Panostamme jatkossa vielä enemmän myös infopisteeseen, joka on yksi tärkeimmistä asiakas- ja henkilöstökokemuksen kohtaamispisteistä, Hantula kertoo.

Hantulan mukaan Myllyssä on aina ollut ainutlaatuinen Myllyn henki. Sitä edistetään muun muassa järjestämällä henkilöstöjuhlia ja muita yhteisiä juhlahetkiä esimerkiksi joulupuuron merkeissä.  

– Joulupuurot jaamme liikkeisiin vuoden kiireisimpinä päivinä ilahduttamaan ja tsemppaamaan myllyläisiä. Henkilöstöjuhlat järjestämme kauppakeskuksessa sulkemisajan jälkeen, jolloin kaikki halukkaat voivat osallistua. Silloin diskopallo nousee Myllyntorin ylle, ja käytävät muuttuvat tanssilattiaksi.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä.
Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä.
Kuva: Kauppakeskus Mylly
Lataa
Kauppakeskus Myllyssä on panostettu vuokralaisiin muun muassa tarjoamalla tukea liiketoiminnan kehittämiseen. Toimitusjohtaja Mari Hantula mentoroi henkilökohtaisesti kauppakeskuksessa toimivien liikkeiden päälliköitä ja yrittäjiä.
Kauppakeskus Myllyssä on panostettu vuokralaisiin muun muassa tarjoamalla tukea liiketoiminnan kehittämiseen. Toimitusjohtaja Mari Hantula mentoroi henkilökohtaisesti kauppakeskuksessa toimivien liikkeiden päälliköitä ja yrittäjiä.
Kuva: Kauppakeskus Mylly
Lataa
Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä.
Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä.
Kuva: Kauppakeskus Mylly
Lataa
Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä.
Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä.
Kuva: Kauppakeskus Mylly
Lataa
Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä.
Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä.
Kuva: Kauppakeskus Mylly
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee liki viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä. 

www.kauppakeskusmylly.fi 

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy

Till julöppningsresans ära bjuder Köpcentrum Mylly på julgröt och en lurvig hundparad att kela med21.11.2024 14:40:57 EET | Pressmeddelande

Köpcentrum Myllys julöppning firas söndagen den 24 november. Den omtyckta julparaden för hundar återvänder till köpcentrumets gångar och efter processionen kan även besökare utan hund få en chans att kela med hundarna. Julgubben tänder högtidligt köpcentrumets julbelysning och julgrötshållplatsen erbjuder en harmonisk plats mitt i vimlet. Precis som förra året kompletterar ett flertal pop up-butiker Myllys sortiment under julen.

Kauppakeskus Myllyn joulumatkanavauksessa tarjolla joulupuuroa ja koirakulkueen karvakorvien rapsutusta21.11.2024 14:40:57 EET | Tiedote

Kauppakeskus Myllyn joulunavausta vietetään sunnuntaina 24. marraskuuta. Koirien suosittu joulukulkue palaa kauppakeskuksen käytäville, ja kulkueen jatkoilla voi koiratonkin päästä rapsuttamaan karvakorvia. Joulupukki sytyttää juhlallisesti kauppakeskuksen jouluvalot, ja joulupuuropysäkki tarjoaa hengähdyspaikan hulinan keskelle. Joulun alla lukuiset pop up -myymälät täydentävät jälleen Myllyn valikoimaa.

Tornilla tavataan! – Myllyntorni toi palkinnon Raisioon14.11.2024 17:35:00 EET | Tiedote

Kauppakeskus Myllyn TikTok-sisältökonsepti on voittanut Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun Markkinointi ja viestintä -kategorian. Päähenkilönä TikTokissa on humoristinen Myllyntorni, joka kuittailee muille torneille ja osallistuu ajankohtaisiin tapahtumiin. Julkaisuilla on yhteensä jo yli 16 miljoonaa näyttökertaa, ja tilillä on tykkäyksiä yli 90 000. Erityisesti nuoret innostuivat rohkeasta sisällöstä, joka poikkeaa perinteisestä kauppakeskusviestinnästä.

Köpcentrum Myllys affärslokaler har en användningsgrad på nästan 100 % – Under höstlovsveckan besannas något som många önskat, när artisten Mirella uppträder på Myllytorget14.10.2024 07:45:00 EEST | Pressmeddelande

Köpcentrum Mylly lockar till sig både inhemska och internationella varumärken. Hela 99 procent av affärslokalerna är i bruk, medan användningsgraden i andra jämförbara köpcentrum är omkring 93 procent. Under julen blir det helt fullt i Mylly, då pop up-butiker tar över det fåtal affärslokaler och korridorutrymmen som fortfarande är lediga. Fredagen den 18 oktober firar Mylly sin 23-årsdag, och då går en önskan som många haft i uppfyllelse: den populära artisten Mirella uppträder på Myllytorget, i ett av sina få offentliga uppträdanden under hösten.

Kauppakeskus Myllyn liiketilojen käyttöaste on lähes 100 % – Syyslomaviikolla täyttyy monen toive, kun artisti Mirella esiintyy Myllyntorilla14.10.2024 07:45:00 EEST | Tiedote

Kauppakeskus Mylly houkuttelee sekä kotimaisia että kansainvälisiä brändejä. Liiketiloista on käytössä 99 prosenttia, kun käyttöaste muissa vastaavissa kauppakeskuksissa on noin 93 prosenttia. Jouluna Mylly on täynnä, kun pop up -myymälät valtaavat muutamat vapaat liiketilat ja käytävät. Perjantaina 18. lokakuuta Mylly juhlii 23-vuotissyntymäpäiväänsä, ja silloin täyttyy monen toive: suosittu artisti Mirella esiintyy Myllyntorilla yhdellä syksyn harvoista julkisista keikoistaan.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye