Kauppakeskus Myllyssä kauppa kävi paremmin kuin koskaan
Kauppakeskus Mylly teki vuonna 2022 historiansa kovimman myynnin. Kauppaa tehtiin 244 miljoonalla eurolla, mikä on 9 prosenttia enemmän kuin edellisenä vuonna.
– Myllyn historian edellinen huippumyynti tehtiin vuonna 2021, ja nyt pistimme vielä paremmaksi. Kasvua on tullut jokaisella toimialalla ja kaikkien liikkeidemme ansiosta. Uskon, että kasvuun ovat vaikuttaneet useat vetovoimatekijämme, joita asiakastyytyväisyyskyselyissä on noussut esiin: asioinnin helppous, hyvä sijainti, laaja liike- ja palveluvalikoima sekä ilmaiset parkkipaikat, sanoo Kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula.
Kauppakeskuksen kävijämäärä kasvoi edelliseen vuoteen verrattuna 8 prosenttia ja oli 5,1 miljoonaa.
Myös keskiostos kasvoi 47,90 euroon, ja joulukuussa tehtiin kaikkien aikojen ennätys, kun kuukauden keskiostos oli 54,38 euroa.
– Koko markkinassa on tapahtunut muutos siihen suuntaan, että käyntikerrat ovat harventuneet, mutta kuluttajat ostavat kerralla enemmän. Meillä Myllyssä sekä kävijämäärät että keskiostos ovat kasvaneet, Hantula iloitsee.
Uudet liikkeet lisäävät kauppakeskuksen vetovoimaa entisestään
Viime vuonna Myllyyn avautui jälleen useita liikkeitä: lahja- ja juhlatavaraliike Lahjamaa, vauvojen ja lasten vaateliike Newbie, joka laajensi KappAhlin tilaa ja konseptia, vaateliike Makian uusi retail-konseptiliike, teehuone Hao Tea sekä Pohjoismaiden ensimmäisen Luxe-elokuvateatteri Finnkino Luxe Mylly.
– Monet jo olemassa olleet liikkeet laajentuivat ja päivittivät konseptejaan vuoden aikana, minkä vuoksi meillä on jopa pulaa pienemmistä liiketiloista. Tämä kertoo meille selvää kieltään siitä, että Myllyssä olevat liikkeet voivat hyvin, kun niihin panostetaan.
Vuodelle 2023 on tiedossa uutuuksia ainakin ravintolatarjontaan: Friends & Brgrs ja Hanko Aasia avaavat yhteiset ovensa Myllyntorilla ja tarjoavat vaihtoehtoja burgereista sushiin ja aasialaiseen ruokaan.
– Hanko Aasian siirtyessä Myllyntorille vapautuu toisesta kerroksesta erinomainen liiketila. Sen ansiosta meillä on nyt harvinainen tilaisuus ottaa Myllyyn uusi ravintolakonsepti. Käymme parhaillaan vaihtoehtoja läpi ja mietimme minkä tyylistä tarjoamaa Myllyyn kaivataan. Jos monia mahdollisuuksia tarjoava tila kiinnostaa, meihin kannattaa olla pian yhteydessä, Hantula kehottaa.
Investointeja kävijäkokemuksen parantamiseksi
Investoinnit entistä viihtyisämmän kauppakeskuskokemuksen luomiseksi jatkuvat, ja esimerkiksi Myllyntoria tullaan parantamaan teknisellä peruskorjauksella. Myös wc-tiloja parannetaan ja lisätään, jotta ne vastaavat kasvaneiden kävijämäärien tarpeisiin.
– Myllyntorin wc-ryhmä on uudistettu täysin viime vuoden loppupuolella. Vessoissa on parikin erikoisuutta, kuten lapsille rakennetut omat ovet, vessaa varten sävelletty versio Myllyn brändimusiikista ja opasteet, jotka perustuvat siihen, mitä vessakalustetta asiakas haluaa käyttää, ei sukupuoleen, kertoo Myllyn konseptipäällikkö Meri Hakulinen.
Samalla konseptilla remontoidaan myös Prisman päädyn vessaryhmä, jonka remontti on juuri alkanut. Remontin ajan Prisman päädyssä palvelee ulkona oleva konttivessa ja Myllyntorin uusittu vessaryhmä.
– Päivittämällä vanhat, suurimmalla kulutuksella olevat vessaryhmät uusilla layouteilla saamme tuplattua vessakapasiteetin samalla, kun WC:t saavat uuden ilmeen. Näiden lisäksi remontoimme tänä vuonna myös 2. kerroksesta löytyvät Hesburgerin sekä Rapidon viereiset vessaryhmät ja rakennamme kokonaan uuden vessaryhmän Finnkinon päätyyn, Hakulinen sanoo.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mari HantulaToimitusjohtajaKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiMeri HakulinenKonseptipäällikköKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 40 025 6881meri.hakulinen@kauppakeskusmylly.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee yli viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä.
www.kauppakeskusmylly.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy
Till julöppningsresans ära bjuder Köpcentrum Mylly på julgröt och en lurvig hundparad att kela med21.11.2024 14:40:57 EET | Pressmeddelande
Köpcentrum Myllys julöppning firas söndagen den 24 november. Den omtyckta julparaden för hundar återvänder till köpcentrumets gångar och efter processionen kan även besökare utan hund få en chans att kela med hundarna. Julgubben tänder högtidligt köpcentrumets julbelysning och julgrötshållplatsen erbjuder en harmonisk plats mitt i vimlet. Precis som förra året kompletterar ett flertal pop up-butiker Myllys sortiment under julen.
Kauppakeskus Myllyn joulumatkanavauksessa tarjolla joulupuuroa ja koirakulkueen karvakorvien rapsutusta21.11.2024 14:40:57 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn joulunavausta vietetään sunnuntaina 24. marraskuuta. Koirien suosittu joulukulkue palaa kauppakeskuksen käytäville, ja kulkueen jatkoilla voi koiratonkin päästä rapsuttamaan karvakorvia. Joulupukki sytyttää juhlallisesti kauppakeskuksen jouluvalot, ja joulupuuropysäkki tarjoaa hengähdyspaikan hulinan keskelle. Joulun alla lukuiset pop up -myymälät täydentävät jälleen Myllyn valikoimaa.
Tornilla tavataan! – Myllyntorni toi palkinnon Raisioon14.11.2024 17:35:00 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn TikTok-sisältökonsepti on voittanut Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun Markkinointi ja viestintä -kategorian. Päähenkilönä TikTokissa on humoristinen Myllyntorni, joka kuittailee muille torneille ja osallistuu ajankohtaisiin tapahtumiin. Julkaisuilla on yhteensä jo yli 16 miljoonaa näyttökertaa, ja tilillä on tykkäyksiä yli 90 000. Erityisesti nuoret innostuivat rohkeasta sisällöstä, joka poikkeaa perinteisestä kauppakeskusviestinnästä.
Reso har Finlands nöjdaste hyresgäster – butikerna ger Köpcentrum Mylly topprekommendationer6.11.2024 08:28:24 EET | Pressmeddelande
Köpcentrum Mylly uppnådde första plats i KTI Kiinteistötieto Oy:s nöjdhetsundersökning bland köpcentrums hyresgäster. Av alla köpcentrum i Finland hade Mylly högst NPS, som är ett mått på hyresgästernas vilja att rekommendera sin hyresvärd. Mylly har tagit stödet till hyresgästernas affärsverksamhet och framgång till en helt ny nivå: verkställande direktören ger personligt mentorsstöd till företagare och chefer, och Mylly har skapat ett utbildningsprogram, Mylly-Akademin, med kostnadsfria utbildningar för all Mylly-personal, bland annat om försäljning, säkerhet och kundupplevelse.
Raisiossa Suomen tyytyväisimmät vuokralaiset – Kauppakeskus Myllyn liikkeiltä huippusuositukset6.11.2024 08:28:24 EET | Tiedote
Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä. Myllyn NPS eli vuokralaisten suositteluhalukkuutta mittaava arvo on suomalaisten kauppakeskusten korkein. Kauppakeskus Myllyssä vuokralaisten liiketoiminnan ja onnistumisen tukeminen on viety aivan uudelle tasolle: toimitusjohtaja mentoroi yrittäjiä ja päälliköitä henkilökohtaisesti, ja Myllyyn luodussa koulutusohjelmassa, Mylly Akatemiassa, järjestetään maksuttomia koulutuksia koko Myllyn henkilökunnalle muun muassa myynnistä, turvallisuudesta ja asiakaskokemuksesta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme