Köpcentret med det bästa ryktet finns återigen i Reso
Luottamus & Maine är en årlig undersökning som mäter allmänhetens åsikter om köpcentrens rykte. År 2022 inkluderade undersökningen de 12 största köpcentren i Finland sett till handelsyta och försäljning. Undersökningen besvarades av 2 049 finländare genom en elektronisk enkät i oktober och november. Målgruppen var finländare i åldern 15–65 år. Undersökningen genomfördes av T-Media, ett fristående undersökningsföretag.
– Våra undersökningar visar att ryktet spelar en stor roll för köpcentren och deras popularitet. Det är praktiskt taget omöjligt för ett köpcenter att fungera utan att ha kundernas förtroende, som de visar genom att välja att handla där. Därför är det viktigt att förstå vilka förväntningar människor har på köpcentret och sedan kunna tillgodose dessa förväntningar, berättar Elisa Runsas, specialist på datadrivet ledarskap på T-Media.
Mylly valdes nu till Finlands mest välrenommerade köpcenter för tredje året i rad. Myllys betyg i undersökningen blev 3,67 – det högsta för något köpcenter under de tre senaste åren. Särskilt goda resultat fick Mylly när det gäller butiksutbud, enkelhet och säkerhet.
– Vi på Mylly är otroligt stolta och smickrade över att finländarna för tredje året i rad valt oss som köpcentret med det bästa ryktet i Finland. Resultatet var en positiv överraskning, för vi var beredda på tuff konkurrens och visste att andra köpcenter satsat på förbättringar. Hela branschen utvecklades mycket positivt, säger .
– Myllys rykte ligger nu stabilt på en bättre nivå än någonsin tidigare. Förbättringen är särskilt imponerande med tanke på att ryktesutvecklingen för organisationer i stort uppvisade en sjunkande trend under 2022. Mylly har med andra ord lyckats möta besökarnas förväntningar bättre än genomsnittet. Det är resultatet av ett långsiktigt ryktesarbete som Mylly inriktat på många olika intressentgrupper, summerar Runsas.
1 200 tårtor som tack
För att mäta ett företags rykte undersöker Luottamus & Maine åtta aspekter: innovationer, förvaltning, ekonomi, ledning, interaktion, produkter och tjänster, arbetsplats och företagsansvar. Mylly vill rikta ett särskilt tack till alla butiker, för de spelar en stor roll i att skapa en positiv bild av köpcentret.
– Det är viktigt för oss att alla våra butiker och partner känner sig delaktiga i Myllys framgångar, rykte och kundupplevelse. Årets fantastiska resultat kommer garanterat att sporra hela gemenskapen på Mylly till att utvecklas och bli ännu bättre. Som ett litet tack kommer vi personligen att dela ut 1 200 Runebergstårtor till butikerna.
Konsumenternas förtroende och positiva inställning till köpcentret avspeglades även i försäljningssiffrorna, som i fjol var Myllys högsta någonsin med hela 244 miljoner euro.
Kontakter
Mari HantulaVerkställande direktörAffärscentret Mylly
Tel:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiBilder
Om
Mylly är världens mest mirakulösa köpcentrum i Reso. Köpcentrumet är det största i Egentliga Finland och har drygt fem miljoner besökare om året. 150 affärer och tjänsteföretag, 3 000 parkeringsplatser och en handelsyta på 91 000 m2 garanterar det största utbudet i regionen med utmärkt läge mitt i ett stort handelsområde.
Följ Kauppakeskus Mylly Oy
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Kauppakeskus Mylly Oy
Till julöppningsresans ära bjuder Köpcentrum Mylly på julgröt och en lurvig hundparad att kela med21.11.2024 14:40:57 EET | Pressmeddelande
Köpcentrum Myllys julöppning firas söndagen den 24 november. Den omtyckta julparaden för hundar återvänder till köpcentrumets gångar och efter processionen kan även besökare utan hund få en chans att kela med hundarna. Julgubben tänder högtidligt köpcentrumets julbelysning och julgrötshållplatsen erbjuder en harmonisk plats mitt i vimlet. Precis som förra året kompletterar ett flertal pop up-butiker Myllys sortiment under julen.
Kauppakeskus Myllyn joulumatkanavauksessa tarjolla joulupuuroa ja koirakulkueen karvakorvien rapsutusta21.11.2024 14:40:57 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn joulunavausta vietetään sunnuntaina 24. marraskuuta. Koirien suosittu joulukulkue palaa kauppakeskuksen käytäville, ja kulkueen jatkoilla voi koiratonkin päästä rapsuttamaan karvakorvia. Joulupukki sytyttää juhlallisesti kauppakeskuksen jouluvalot, ja joulupuuropysäkki tarjoaa hengähdyspaikan hulinan keskelle. Joulun alla lukuiset pop up -myymälät täydentävät jälleen Myllyn valikoimaa.
Tornilla tavataan! – Myllyntorni toi palkinnon Raisioon14.11.2024 17:35:00 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn TikTok-sisältökonsepti on voittanut Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun Markkinointi ja viestintä -kategorian. Päähenkilönä TikTokissa on humoristinen Myllyntorni, joka kuittailee muille torneille ja osallistuu ajankohtaisiin tapahtumiin. Julkaisuilla on yhteensä jo yli 16 miljoonaa näyttökertaa, ja tilillä on tykkäyksiä yli 90 000. Erityisesti nuoret innostuivat rohkeasta sisällöstä, joka poikkeaa perinteisestä kauppakeskusviestinnästä.
Reso har Finlands nöjdaste hyresgäster – butikerna ger Köpcentrum Mylly topprekommendationer6.11.2024 08:28:24 EET | Pressmeddelande
Köpcentrum Mylly uppnådde första plats i KTI Kiinteistötieto Oy:s nöjdhetsundersökning bland köpcentrums hyresgäster. Av alla köpcentrum i Finland hade Mylly högst NPS, som är ett mått på hyresgästernas vilja att rekommendera sin hyresvärd. Mylly har tagit stödet till hyresgästernas affärsverksamhet och framgång till en helt ny nivå: verkställande direktören ger personligt mentorsstöd till företagare och chefer, och Mylly har skapat ett utbildningsprogram, Mylly-Akademin, med kostnadsfria utbildningar för all Mylly-personal, bland annat om försäljning, säkerhet och kundupplevelse.
Raisiossa Suomen tyytyväisimmät vuokralaiset – Kauppakeskus Myllyn liikkeiltä huippusuositukset6.11.2024 08:28:24 EET | Tiedote
Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä. Myllyn NPS eli vuokralaisten suositteluhalukkuutta mittaava arvo on suomalaisten kauppakeskusten korkein. Kauppakeskus Myllyssä vuokralaisten liiketoiminnan ja onnistumisen tukeminen on viety aivan uudelle tasolle: toimitusjohtaja mentoroi yrittäjiä ja päälliköitä henkilökohtaisesti, ja Myllyyn luodussa koulutusohjelmassa, Mylly Akatemiassa, järjestetään maksuttomia koulutuksia koko Myllyn henkilökunnalle muun muassa myynnistä, turvallisuudesta ja asiakaskokemuksesta.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum