Olympiastadionin tapahtumissa käytössä uusi interaktiivinen palvelukartta
Olympiastadionin uusi interaktiivinen palvelukartta on käytössä ensimmäisen kerran Rammstein-konserteissa 27.-28. toukokuuta. Jokaiselle suurtapahtumille luodaan jatkossa oma palvelukartta, sillä konsertit ja urheilutapahtumat ovat eri luonteisia ja tapahtumiin tehdään usein toisistaan poikkeavia järjestelyitä. Kartan on toteuttanut Olympiastadionin ravintolapalveluista vastaava Compass Group Suomi yhdessä Zoneatlas Oy:n kanssa.
Olympiastadionin ravintopalveluiden tuottajalle Compass Groupille tämä on ollut tärkeä uusi kehityshanke. Ruokavalikoimaa on uudistettu ja myyntipisteitä on Olympiastadionilla lisätty. Interaktiivisen palvelukartan avulla asiakkaat löytävät nyt entistä paremmin stadionin eri palvelut ja voivat myös suunnitella käyntinsä paremmin etukäteen.
Stadionin ravintolapalveluita johtava Compass Groupin asiakkuuspäällikkö Sari Salminen on tyytyväinen kehitystyöhön.
”Olemme kuulleet palautteet viime vuoden tapahtumista. Olemme halunneet tehdä puolestamme kaikkemme, jotta palvelupisteiden löydettävyys paranee ja että asiakkaat pystyvät ennakkoon suunnittelemaan oman vierailun stadionille. Uskon vahvasti, että tämä vaikuttaa suoraan positiiviseen asiakaskokemukseen. Myös tapahtumajärjestäjät ovat ottaneet tämän ilolla vastaan, sillä onhan tämä hyvin erityislaatuinen areena tapahtumille.”
Palvelukartta opastaa myös liikkumista stadionilla ja areenan eri katsomokerroksissa. Lähes kaikissa tapahtumissa asiakkaat pääsevät liikkumaan lipuntarkastuksen jälkeen stadionin ympäri.
”Tapahtumakohtaisesti mukautuvan digitaalisen palvelukartan merkitys asiakaspalvelun parantamiseksi on suuri. Toivomme, että Olympiastadionille suurtapahtumiin saapuvat tutustuvat palveluiden sijainteihin jo ennen stadionille saapumista. Kartasta on eri palveluiden lisäksi löydettävissä myös muun muassa tapahtuman fanituotteiden myyntipisteet”, kertoo Olympiastadionin markkinointi- ja viestintäjohtaja Marju Paju.
Zoneatlas Oy on interaktiivisiin karttoihin ja älykkäisiin paikkaoppaisiin erikoistunut yritys. Toimitusjohtaja Teemu Joensuu tiimeineen sai kartan toteuttavaksi ja yhteistyö on sujunut loistavasti.
" On upeaa nähdä karttaopas-tuotteemme käytössä näin ikonisessa kohteessa ja stadionluokan tapahtumissa. Yhteistyö on vasta alussa ja näemme tässä myös kehityspotentiaalia, joka on meille tärkeää kansainvälistyvänä tuoteyrityksenä."
Palvelukartta ei vaadi applikaation laataamista ja sitä kehitetään asiakaskokemusten pohjalta. Tapahtumavieraiden on mahdollista lähettää palautetta tämän linkin kautta.
Tutustu Rammsteinin konserttien palvelukarttaan tästä
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Stadion-säätiö
Olympiastadion kutsuu ekaluokkalaiset tornivierailulle6.11.2024 12:55:55 EET | Tiedote
Olympiastadion palkittiin 31.10. Helsingin Matkailusäätiön Helsinki Travel Award -tunnustuksella. Helsingin Olympiastadionia hallinnoiva Stadion-säätiö haluaa juhlistaa palkintoa kutsumalla kaikki elokuussa 2024 koulunsa aloittaneet helsinkiläiset ekaluokkalaiset maksuttomalle vierailulle Olympiastadionin torniin vuoden 2025 aikana. Vierailu toteutetaan koululuokittain.
TAHTO (Urheilumuseo) vuokra ja Olympiastadion23.9.2024 16:27:26 EEST | Tiedote
Mediassa on käyty tänään keskustelua TAHTO (Urheilumuseo) vuokrasta. Stadion säätiö korjaa osaltaan esitettyjä tietoja ja nostaa esiin taustoja asialle.
Kesän suurkonsertit antoivat kävijöille unohtumattomia elämyksiä ja toivat Helsinkiin 114 miljoonaa euroa – Coldplay ja Metallica isoimmat vetonaulat20.8.2024 10:00:09 EEST | Tiedote
Olympiastadionilla kesä- ja heinäkuussa järjestetyt seitsemän stadionkonserttia toivat Helsinkiin merkittäväa taloudellista hyötyä, kun tapahtumakävijät käyttivät vierailujensa aikana yhteensä 114 miljoonaa euroa. Kävijät olivat tapahtumiin poikkeuksellisen tyytyväisiä.
JCDecaux Finland Olympiastadionin pääyhteistyökumppaniksi4.6.2024 11:00:02 EEST | Tiedote
Olympiastadion ja JCDecaux Finland ovat solmineet monivuotisen yhteistyösopimuksen. Kumppanuuden myötä JCDecaux on yksi Olympiastadionin pääyhteistyökumppaneista. JCDecaux’lla sekä Olympiastadionilla on ainutlaatuinen rooli koko Suomen ja Helsingin kaupunkikuvan rakentajana. Molempien sydän sykkii merkityksellisten kohtaamisten mahdollistamiselle, joten yhteistyö on molemmille täysi kymppi.
Kutsu median edustajille - Ennakkokierros Lottia ja ilmatähystäjiä tornissa25.1.2024 08:34:01 EET | Kutsu
Olympiastadion yhteistyössä Lotta Svärd Säätiön kanssa avaa tornin 8. kerrokseen lottien ja ilmatähystäjien 1940-luvulla käyttämän huoneen vierailijoille ensimmäisen kerran stadionin historiassa. Huoneeseen on mahdollista tutustua opastetuilla stadionkierroksilla helmikuun alusta 2024 alkaen. Järjestämme median edustajille ennakkokierroksen 1. helmikuuta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme