Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto

Ajatteletko ennen kuin jaat? Jaa hyvää energiaa -painike pistää miettimään somekäyttäytymistä

Jaa

Helen muuttaa internetin Jaa-painikkeet Jaa hyvää energiaa -painikkeiksi. Muutoksen tekevä selain-plugin on osa Helenin loppuvuoden isoa Hyvää energiaa jakamassa -kampanjaa. Siinä keskitytään nimensä mukaisesti positiivisen energian jakamiseen ihmiseltä ihmiselle.

Hyvästä energiasta puhuttaessa sosiaalinen media on hyvä paikka aloittaa. 85 % suomalaisista on sitä mieltä, että somessa pitäisi olla enemmän juttuja, joista saa hyvää energiaa niihin törmätessään, selviää Helenin Norstatilla teettämästä tutkimuksesta. Silti vain 34 % miettii aina someen jakaessaan tuleeko jaetusta jutusta vastaanottajalle hyvää vai huonoa energiaa.

Helenin tuottama selainsovellus pistää miettimään somejakojen vaikutusta vastaanottajille muuttaen jakonapit Jaa hyvää energiaa -napeiksi.

“Hyvä energia on meidän työmme ytimessä Helenissä. Uskomme vahvasti siihen, että sen tulee kiertää, jakautua tasaisesti ja olla kestävää – eikä tähän päästä, ellemme toimi kaikki yhdessä”, toteaa Helenin markkinointijohtaja Tanja Kaasinen. ”Kampanjoimme hyvän energian jakamisen puolesta läpi syksyn. Koska jakaminen on merkittävä osa somea ja some merkittävä osa mediankäyttöämme, tuntui vain ja ainoastaan luontevalta viedä kampanjaviestimme jakonappiin.”

Helen haluaa positiivista energiaa jakamalla poistaa nuorten kokemaa pelkoa ja ahdistusta energiamurrosta kohtaan – tieto yhdistettynä hyvään tunteeseen synnyttää ihmisissä positiivista energiaa. Helenin viisi kuukautta kestävän kampanjan tarkoituksena on sekä jakaa tietoa tulevaisuuden energiasta että innostaa tulevaisuuden energiantekijöitä.

“Jokaisella meistä hyvän energian jakaminen on vain yhden klikkauksen päässä”, summaa Tanja Kaasinen.

Kampanjan teema on ajankohtainen. 79 % suomalaisista on sitä mieltä, että hyvää energiaa tarvitaan nyt Suomessa enemmän kuin ennen. 92 % on sitä mieltä, että hyvä energia ei ole jakaantunut tasaisesti suomalaisten kesken.

”Kampanjan viesti osuu ajan hermoon, katsoo asiaa tutkimusten tai ihan vaan yleisen ilmapiirin läpi. Jokainen somejakoaan hetkeksi miettimään pysähtynyt on iso voitto – paitsi kampanjalle myös meille kaikille”, kommentoi Jaa hyvää energiaa -painikkeen suunnitelleen toimiston Kurion luova johtaja Jari Lähdevuori.

Tutkimuksen suomalaisten suhteesta hyvän energian jakamiseen toteutti Norstat heinäkuussa 2023. Vastaajia verkkokyselyssä oli 504 ja he edustivat tasaisesti eri demografisia ryhmiä läpi Suomen.

Plugin on saatavilla nyt Chrome-selaimeen. Beta-vaiheessa se toimii Suomen vierailluimmilla sivuilla. Käyttäjät voivat myös lisätä uusia sivuja toivelistalle.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:

Jari Lähdevuori
Luova johtaja & partneri
Kurio // The Social Media Age(ncy)
+358 50 530 6639
jari@kurio.fi

Tanja Kaasinen
Head of Marketing
Helen
+358406850801
tanja.kaasinen@helen.fi

Linkit

Helen Oy

Helen Oy tarjoaa helpompaa ja mutkattomampaa arkea yli 550 000 asiakkaalle Suomessa. Lämmön, jäähdytyksen ja sähkön lisäksi tarjoamme ratkaisuja alueelliseen ja uusiutuvaan energiaan, älykkäisiin kiinteistöihin sekä sähköiseen liikenteeseen. Kehitämme fiksumpaa hiilineutraalia energiajärjestelmää, jonka avulla jokainen voi tuottaa, käyttää ja säästää energiaa ympäristöä kunnioittaen. Tavoitteemme on saavuttaa energiantuotannossamme sataprosenttinen hiilineutraalius 2030. Yhdistetään voimat ja tehdään uuden energia-aikakauden mahdollisuuksista totta.

Kurio

Kurio on sosiaaliseen mediaan erikoistunut luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää digitaalisia kanavia hyödyntäen.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto

Kurion, Caverionin ja Microsoftin kampanja neljänneksi paras viestintätyö maailmassa29.10.2024 14:49:29 EET | Tiedote

29.10.2024 WASHINGTON D.C. - - Suomen energiaviisain koulu -kampanja palkittiin neljänneksi parhaana työnä Global SABRE Awardsissa. Kyseessä on historian paras sijoitus suomalaiselle työlle tässä maailman laajimmassa viestintäalan kisassa. Kurion suunnittelema ja toteuttama kampanja tehtiin Caverionille ja kumppaneina työssä olivat myös Microsoft ja Oulun kaupunki. Yli vuoden kestäneen hankkeen tavoitteena oli auttaa koululaisia ympäri Suomen ymmärtämään rakennetun ympäristön energiaviisautta Minecraftin avulla.

Kurio liittyy SAMY Alliancen riveihin – tähtää globaaliin kasvuun some edellä5.3.2024 08:44:56 EET | Tiedote

Kurio yhdistyy osaksi SAMY Alliancea. SAMY Alliance tarjoaa teknologia- ja dataohjatusti social-first-markkinoinnin palveluita ja on perustamisvuodestaan 2013 lähtien tehnyt voimakasta kasvua vuosittain, rakentaen asemaansa johtavana globaalina toimijana alallaan. Someen erikoistunut luova toimisto Kurio tulee johtamaan SAMY Alliancen Pohjoismaiden laajentumista. Yhdistymisen myötä Kurion osakkaat liittyvät SAMY Alliancen osakkeenomistajien joukkoon.

Tekoäly herätti lastenkirjan piirroshahmon eloon virtuaalivaikuttajana21.4.2023 12:02:05 EEST | Tiedote

Energiayhtiö Helen julkaisi lastenkirjan, joka tuo perheille sekä kasvatuksen ammattilaisille uudenlaisen keinon kertoa lapsille energiasta ja energiamurroksesta. Kirja on osa poikkeuksellisen laajaa hanketta, jonka tarkoitus on paitsi tarjota helposti ymmärrettävää tietoa lapsille myös tukea vanhempia ja ammattilaisia energiakasvatuksessa. Tarinan levittämistä varten kirjan päähenkilöstä luotiin tekoälyn avulla virtuaalivaikuttaja.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye