Gigantti

Pahoittelemme epäonnistumisia asiakaspalvelussamme ja aloitamme välittömästi korjaavat toimenpiteet

Jaa

Arvoisat asiakkaamme,

Olemme saaneet viime aikoina useita julkisia palautteita epäeettisistä käytännöistä asiakaspalvelussamme. Nämä palautteet ovat vakava signaali kulttuuristamme, minkä myötä meillä on peiliin katsomisen ja korjaustoimenpiteiden paikka. 

Haluamme tehdä tämän selväksi: emme hyväksy minkäänlaista epärehellisyyttä tai huijauskäytäntöjä asiakaspalvelussamme. Meille on äärimmäisen tärkeää, että kaikki asiakkaamme pystyvät kokemaan Gigantissa asioinnin turvalliseksi ja mielekkääksi nyt ja jatkossa.

Tulemme työskentelemään yhteisenä rintamana sen eteen, ettei tällaiselle palautteelle ole jatkossa enää aihetta. 

Käynnistämme välittömästi seuraavat korjaavat toimenpiteet:

- Muutamme myymälätyöntekijöidemme bonusmallia välittömästi niin, että asiakastyytyväisyyden osuus moninkertaistuu aiempaan nähden.

- Vuodenvaihteessa työnsä meillä aloittava monimuotoisuustyöryhmä ottaa ensimmäiseksi tavoitteekseen eettisen asiakaspalvelun käytäntöjen parantamisen.

- Tehostamme myymälöissä tänä vuonna käyttöön otettua, uutta lähijohtamisen mallia niin, että se ohjaa yksittäisiä työntekijöitä arjessa vahvemmin eettisestä näkökulmasta. 
   
- Tulemme lisäämään eettisiä koulutussisältöjä lähi- ja verkkokouluttautumiseemme. Olemme julkaisseet 23.10. kaikille giganttilaisille pakollisen verkkokurssikokonaisuuden ratkaisukeskeisestä, eettisestä asiakaspalvelusta ja 25.10. myyntihenkilöstöllemme kaksi koulutusvideota eettisestä myynnistä, joista toisessa käsittelemme ikäihmisten asiakaskohtaamista heille tärkeistä näkökulmista.

- Yhtenäistämme myymälöidemme käytäntöjä työntekijöiden perehdyttämisessä ja sisällytämme perehdytyspakettiin uuden, eettisyyttä koskevan osion. Olemme myös selkeyttäneet syksyn ajan asiakaspalvelurutiinejamme virhevastuista ja korvauskäytännöistä, mistä olemme sopineet Kilpailu- ja Kuluttajaviraston kanssa syyskuussa 2023.


Asiakaslupauksemme teille on tarjota parempaa palvelua, joka on luotettavaa, omistautunutta ja tehokasta. Jatkamme lujasti työntekoa, jotta pääsemme lunastamaan luottamuksen kaikilta asiakkailtamme, jotka ovat joutuneet pettymään meihin. 

Kiitämme nöyrästi kaikkia meille palautetta antaneita, kuuntelemme teitä nyt ja jatkossa.

 

Ystävällisin terveisin koko Gigantin puolesta

Niko Sandström, toimitusjohtaja

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Gigantti on Suomen suurin elektroniikan ja kodinkoneiden jälleenmyyjä.

Meillä on Suomessa 42 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 500 giganttilaista - myymälöiden ohella netti- ja yritysmyynnissä, sekä asiakaspalvelu- että jakelukeskuksissa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.

Liikevaihtomme tilikaudella 2022/2023 oli 525 miljoonaa euroa. Olemme osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.

Lisätietoa meistä löydät kotisivuilta osoitteesta: gigantti.fi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Gigantti

Gigantin liveshopping-myynti yli nelinkertaistunut – Samanlaista palvelua ei tarjoa Suomessa kukaan muu4.6.2024 11:07:15 EEST | Tiedote

Gigantin liveshopping-palvelun kautta tehty myynti yli nelinkertaistui päättyneellä tilikaudella. Tyytyväisiä palautteita keräävällä palvelulla halutaan parantaa entisestään Gigantin saavutettavuutta kaikenlaisille asiakkaille. Yritys on tällä hetkellä Suomen ainoa vähittäiskauppa-alan toimija, joka tarjoaa päivittäin avoinna olevan liveshopping-mahdollisuuden.

Gigantin Vuoden Myymälöiksi Lahti ja Iisalmi, konsernin Vuoden Kauppiaaksi Mikko Nguyen: ”Voittajia yhdistävät tinkimätön tiimihenkisyys, jatkuva kehityksenhalu ja esimerkilliset suoritukset vaikeassa markkinassa”30.5.2024 14:30:09 EEST | Tiedote

Gigantti on palkinnut tilikautensa 2023–2024 Vuoden Myymälänä Lahden ja Vuoden Franchise-Myymälänä Iisalmen. Elkjøp-konsernin Vuoden Kauppias -palkinto meni kuutta Gigantti-myymälää hallinnoivan, G-Emo Oy:n Mikko Nguyenille. Voittajien valintakriteereissä painottuivat erityisesti myymälöiden suoriutuminen taloudellisesti haastavassa markkinatilanteessa sekä työtyytyväisyyskyselyjen positiiviset tulokset.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye