Gigantin Vuoden Myymälöiksi Lahti ja Iisalmi, konsernin Vuoden Kauppiaaksi Mikko Nguyen: ”Voittajia yhdistävät tinkimätön tiimihenkisyys, jatkuva kehityksenhalu ja esimerkilliset suoritukset vaikeassa markkinassa”

Gigantti on palkinnut tilikautensa 2023–2024 Vuoden Myymälänä Lahden ja Vuoden Franchise-Myymälänä Iisalmen. Elkjøp-konsernin Vuoden Kauppias -palkinto meni kuutta Gigantti-myymälää hallinnoivan, G-Emo Oy:n Mikko Nguyenille. Voittajien valintakriteereissä painottuivat erityisesti myymälöiden suoriutuminen taloudellisesti haastavassa markkinatilanteessa sekä työtyytyväisyyskyselyjen positiiviset tulokset.

Vuoden 2023-2024 ansioituneimmat palkintoineen vasemmalta oikealle: tavaratalopäällikkö Joonas Kajander (Vuoden Myymälä, Gigantti Lahti), vierellään myymälätoimintojen johtaja Ville Vähäkoski. Keskellä tavaratalopäällikkö Marja Juntunen (Vuoden Franchise-Myymälä, Gigantti Iisalmi), vierellään vas. franchise-päällikkö Janne Vartiainen ja oik. toimitusjohtaja Niko Sandström. Oikealla kauppias-yrittäjä Mikko Nguyen tiimeineen (Elkjøp-konsernin Vuoden Kauppias).

Gigantin pitkä palkitsemisperinne jatkui kansainvälisissä tunnelmissa 28.5.2024, kun Vuoden Myymälät julkistettiin Campus-tapahtuman yhteydessä Oslossa. Elkjøp-konsernin vuosittainen, lähes kuukauden kestävä koulutus- ja kohtaamistapahtuma kokoaa yhteen yli 5 000 työntekijää Suomesta, Ruotsista, Tanskasta ja Norjasta.

Gigantin Vuoden Myymälöiden valintaraati koostui sekä Gigantti Oy Ab:n että konsernin edustajista, ja valinnat tehtiin 41 myymälän joukosta. Palkintokriteereissä huomioitiin saavutukset asiakastyytyväisyydessä, myymälöiden taloudellinen suoriutuminen, työtyytyväisyyskyselyjen tulokset sekä panostus kulttuurin pitkäjänteiseen kehittämiseen. Kunniakkaat tittelit veivät tänä vuonna kotiinsa Gigantti Lahti ja Gigantti Iisalmi.

Vuoden Myymälä, Gigantti Lahti, sai valintaraadilta tunnustusta menestyksestään haastavassa markkinassa. Tavaratalopäällikkö Joonas Kajanderia kiiteltiin aktiivisuudesta, näkemyksellisyydestä sekä tavoitehakuisuudesta, joka näkyy myös myymälän kulttuurin kehityksessä. ”Kajander tiimeineen ei koskaan tyydy keskinkertaisuuteen, vaan hakee jatkuvasti kasvua ja motivaatiota”, iloitsi raati perusteluissaan.

”Tämä on hieno tunnustus upealle tiimillemme, ja päällimmäinen tunne on kiitollisuus kaikkia sen mahdollistaneita kohtaan. Uskon, että voittomme tänä vuonna ratkaisi tuloksellinen tasaisuus monella eri mittarilla. Kunnia kuuluu mahtavalle Lahden joukkueellemme, jotka antavat päivittäin 100 % itsestään sekä asiakkaille että työkavereille! Matka jatkuu, tehdään hyvällä fiiliksillä yhdessä tästäkin vuodesta paras mahdollinen”, myhäili Lahden myymälän kapteeni Kajander.

Vuoden Franchise-Myymälä, Gigantti Iisalmi, on valintaraadin mukaan tehnyt esimerkillistä työtä kaikilla mittareilla koko tilivuoden ajan. “Lokaalin kilpailutilanteen muututtua tiimi on tavaratalopäällikkö Marja Juntusen johdolla palvellut myös uudet asiakkaat samalla rautaisella ammattitaidolla ja asiakaslähtöisellä lähestymistavalla”, raati kehui perusteluissaan.

”Tuntuu tosi hienolle tämä huomioiminen. Olemme tehneet vuosia työtä ottaaksemme ylivoimaisen ykköspaikan haltuun paikkakunnalla, ja nyt voimme todeta sen onnistuneen. Asiakasvolyymin kasvaessa, loistava henkilökuntamme on päässyt näyttämään kykynsä asiantuntevassa palvelussa, ja tekemisen laatu on säilynyt kasvaneen katteen ohella. Olen iloinen koko tiimimme puolesta, että heidän osaamisensa on välittynyt", summasi Iisalmen myymälän voimanainen Juntunen.

Elkjøp-konsernin Vuoden Kauppias -palkinto (Franchise of the Year) tuli ensimmäistä kertaa historiallisesti Suomeen. Palkinnon vastaanotti G-Emo Oy:n kauppias-yrittäjä Mikko Nguyen. G-Emon alaisuudessa toimivat Porvoon, Salon, Lohjan, Järvenpään, Klaukkalan ja Kotkan Gigantti-myymälät.

”Sanattomaksi tämä vetää kovameriittisten Nordic-kollegoiden joukossa. Uskon, että voittoon vaikutti se, että olemme tehneet vahvaa yhteistyötä konsernin ja Suomen johdon kanssa, kehitystä hakien. Saavutimme konsernin vaikeimmassa markkinassa hienon kannattavuuden, ja ihmisten työtyytyväisyys on henkilöstökyselyjen perusteella konsernin huippuluokkaa. Kiitos kuuluu myymälöidemme mahtavalle väelle, kova työmme ja vaatimustasomme on nyt noteerattu kansainvälisestikin!”, Nguyen tunnelmoi.

Gigantin Vuoden Myymälät valitaan vuosittain touko-kesäkuussa, tilikausien päätteeksi.

Lisätiedot:

Gigantti Lahti
Tavaratalopäällikkö Joonas Kajander
Joonas.Kajander[a]gigantti.fi

Gigantti Iisalmi
Tavaratalopäällikkö Marja Juntunen
Marja.Juntunen[a]gigantti.fi

G-Emo Oy (Gigantti Porvoo, Salo, Lohja, Järvenpää, Klaukkala ja Kotka)
Kauppias Mikko Nguyen
Mikko.Nguyen[a]gigantti.fi

Gigantti Lahti palkittiin Vuoden Myymälänä tilikaudella 2023-2024. Tavaratalopäällikkö Joonas Kajanderin vasemmalla puolella iloitsemassa toimitusjohtaja Niko Sandström ja oikealla puolella myymälätoimintojen johtaja Ville Vähäkoski.
Gigantti Iisalmi palkittiin Vuoden Franchise-Myymälänä tilikaudella 2023-2024. Tavaratalopäällikkö Marja Juntusen vasemmalla puolella palkintoa juhlistamassa franchise-päällikkö Janne Vartiainen ja oikealla puolella toimitusjohtaja Niko Sandström.
Kauppias-yrittäjä Mikko Nguyen palkittiin Elkjøp-konsernin Vuoden Kauppiaana tilikaudella 2023-2024. Nguyenin ympärillä iloitsemassa tiimiä kuudesta G-Emo Oy:n alaisesta Gigantti-myymälästä (Porvoo, Salo, Lohja, Järvenpää, Klaukkala ja Kotka).

Gigantin liveshopping-myynti yli nelinkertaistunut – Samanlaista palvelua ei tarjoa Suomessa kukaan muu4.6.2024 11:07:15 EEST | Tiedote

Gigantin liveshopping-palvelun kautta tehty myynti yli nelinkertaistui päättyneellä tilikaudella. Tyytyväisiä palautteita keräävällä palvelulla halutaan parantaa entisestään Gigantin saavutettavuutta kaikenlaisille asiakkaille. Yritys on tällä hetkellä Suomen ainoa vähittäiskauppa-alan toimija, joka tarjoaa päivittäin avoinna olevan liveshopping-mahdollisuuden.