Kauppakeskus AINOAn kävijämäärä ja kokonaismyynti jatkavat kasvuaan – taustalla tyytyväiset vuokralaiset
Espoon Tapiolassa sijaitsevan kauppakeskus AINOAn vuosi on ollut tähän asti menestyksekäs. Kuluneen vuosineljänneksen aikana erityisesti muodin, kauneuden ja ravintoloiden toimialat ovat nostaneet tulostaan. Kauppakeskukselle toteutettiin syksyllä myös vuokralaistyytyväisyyskysely, jonka tuloksissa korostuu tyytyväisyys kauppakeskusjohtamiseen.

Kauppakeskus AINOAn kävijämäärä on noussut vuoden alusta 12,9 prosenttia ja kokonaismyynti on kasvanut 10,2 prosenttia verrattuna viime vuoteen. Tulokset perustuvat Suomen Kauppakeskusyhdistyksen myynti- ja kävijäindeksiin, jonka tiedot on kerännyt KTI Kiinteistötieto Oy. Aineisto kattaa 50 suomalaista kauppakeskusta. Kuluneella vuosineljänneksellä eniten kasvua edellisvuoteen nähden tapahtui kolmella toimialalla: kauneus- ja hyvinvointipalvelut, muoti ja asusteet sekä kahvilat ja ravintolat.

Kauppakeskusjohtaminen korostuu vuokralaistyytyväisyyskyselyssä
Syksyllä toteutettiin myös kauppakeskuksen vuokralaistyytyväisyyskysely, jonka tulokset heijastavat vahvasti AINOAn strategisia arvoja. Kyselyn tulosten mukaan kehitystä on tapahtunut viime vuoteen verrattuna kaikilla kauppakeskusjohtamisen osa-alueilla. Kokonaistyytyväisyyden arvosanaksi muodostui 4,08 asteikolla 1–5. Kauppakeskuksen vuokralaiset ovat kyselyn mukaan erityisen tyytyväisiä ylläpitopalveluihin eli turvallisuuteen ja siisteyteen. Nämä palvelut vaikuttavat oleellisesti asiakkaiden viihtyvyyteen, joten kauppakeskus haluaa pitää kiinni niiden hyvästä tasosta. Myös AINOAn brändiuudistus sai kiitosta.
Kyselyn tulokset osoittavat, että AINOAn arvot ovat vahvasti juurtuneet kauppakeskuksen kulttuuriin ja toimintatapoihin. Sydämeltään suuri -slogan heijastaa AINOAn sitoutumista yhteisöllisyyteen, mikä näkyy myös vuokralaisten tyytyväisyydessä. Viime vuoden tuloksiin verrattuna eniten kasvua oli kauppakeskuksen yhteishengessä sekä kauppakeskustiimin ja vuokralaisten välisessä yhteistyössä.
“Kun kauppakeskuksen työntekijät ovat tyytyväisiä, myös asiakaspalvelu on priimaa. Tämä vaikuttaa suoraan myyntiin ja tulokseen. Olemme erittäin iloisia sekä tämän vuosineljänneksen myynti- ja kävijämääräluvuista että vuokralaistyytyväisyyskyselyn tuloksista. Olemme tehneet kovasti töitä saavuttaaksemme tämän pisteen”, iloitsee kauppakeskusjohtaja Marja-Liisa Finska.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Marja-Liisa FinskaKauppakeskusjohtaja
Puh:+358 50 388 3278marja-liisa.finska@lahitapiola.fiKuvat
Tietoa julkaisijasta
Kymmenenvuotias AINOA on kasvanut Tapiolan honkien helmoissa uniikiksi, yli sadan rakkaudella rakennetun erikoisliikkeen, ravintolan ja kahvilan yhdistelmäksi. Vuonna 2022 AINOA:ssa vieraili 8,7 miljoonaa kävijää ja myyntikin kipusi 22 %, noin 207 miljoonaan euroon. AINOA on sydämeltään suuri kauppakeskus, jonka omistaa kotimainen Lähitapiolan Keskustakiinteistöt Oy.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus AINOA
AINOAlla ennätyksellinen vuosi – myynti ja kävijämäärät kasvoivat pääkaupunkiseudun keskiarvoa vahvemmin10.3.2025 12:15:00 EET | Tiedote
Espoolaisen AINOAn kävijämäärä nousi vuonna 2024 ennätykselliseen 10,2 miljoonaan ja myynti ylitti 230 miljoonaa euroa. Kasvu näkyi erityisesti muodin, hyvinvointipalveluiden ja ravintolamyynnin vahvistumisena.
AINOAn päivittäistavaratarjonta vahvistuu – Lidl avaa uuden myymälän kauppakeskukseen26.2.2025 12:00:00 EET | Tiedote
Kauppakeskus AINOAn vahva päivittäistavaratarjonta täydentyy entisestään, kun Lidl avaa uuden myymälänsä kauppakeskukseen viimeistään vuonna 2027. Uusi toimija tulee M-kerrokseen neljänneksi päivittäistavarakaupaksi, mikä vahvistaa AINOAn asemaa arjen sujuvana ostospaikkana. – On hienoa toivottaa Lidl tervetulleeksi AINOAan. Asiakkaamme arvostavat ruokakauppojen monipuolista tarjontaa ja sujuvaa asiointia. Lidlin myötä pystymme palvelemaan heitä entistä paremmin, kauppakeskusjohtaja Marja-Liisa Finska iloitsee. M-kerros on vakiintunut päivittäisostamisen alueeksi, jossa toimivat jo K-Supermarket Tapiola, S-market Tapiola, K-Market ja Alko. Uusi, noin 1600 neliömetrin kokoinen Lidl-myymälä täydentää palvelutarjontaa luontevasti ja tuo asiakkaille lisää valinnanvaraa päivittäisiin ostoksiin. – Kaikki toimijamme ovat meille tärkeitä, ja rakennamme kauppakeskusta aidosti asiakkaidemme tarpeita kuunnellen. Olemme tunnistaneet, että suuri osa asiakkaistamme tekee ostoksia meillä päivittäin,
Meidän lapset -taidenäyttely kauppakeskus AINOAssa antaa äänen kiusatuille9.9.2024 08:30:00 EEST | Tiedote
Kauppakeskus AINOAn tiloissa avautuu loppuvuodeksi Meidän lapset -taidenäyttely, joka antaa äänen kiusaamista kokeneille taiteilija Minna Pietarisen teosten kautta.
Hyvän tekemisen taikaa: Kauppakeskus AINOA keräsi joulusukkahaasteellaan lähes 300 villasukkaparia14.12.2023 11:18:00 EET | Tiedote
Kauppakeskus AINOA haastoi osana Joulupuu-keräystä asiakkaansa ja henkilökuntansa neulomaan 100 paria villasukkia vähävaraisille espoolaisille lapsille ja nuorille. Sukkaparien määrä yllätti.
Kauppakeskus AINOAn liikkeet paljastavat yllättäviä joululahjasuosikkeja8.12.2023 15:29:00 EET | Tiedote
Kauppakeskus AINOAn liikkeet keräsivät yhteen joulun pidetyimmät lahjat. Suosikkilahja voi tänä vuonna olla vaikkapa digitaalinen lemmikki tai helmikoru. Joulun arvokkain lahja on yhteinen aika läheisten kanssa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme