Gigantti

Gigantin Black Friday -kampanjan valtteina kasvanut tarjousten määrä ja nopeutuneet kuljetukset – "Haluamme näyttää, mitä osaamme"

Jaa

Gigantti avasi Black Friday -kampanjansa maanantaina 13.11. kello 10 myymälöissään ja nettikaupassaan. Lähes 3 000 tarjouksen myynti käynnistyi yhtä aikaa. Lisätehoa palveluun tuovat uuden keskusvaraston myötä nopeutuneet kuljetukset. "Henkilökuntamme on tehnyt upeaa työtä valmistautumisessa, ja haluamme näyttää asiakkaille mitä osaamme", kertoo myyntijohtaja Pasi Puputti.

Gigantin Black Friday -kampanja
Gigantin Black Friday 2023 alkoi myymälöissä ja nettikaupassa. Gigantti Oy Ab Vapaat kuvaoikeudet

Vuoden tunnetuimman ostoskampanjan pääpäivä, Black Friday, odottaa kalentereissa jälleen perjantaina 24.11. Gigantti käynnisti kampanjamyyntinsä 42 myymälässään ja nettikaupassaan 13.11. kello 10. Joulusesongin startti tarjoaa noin 3 000 kodinkone- ja elektroniikkatarjousta sekä kuluttaja- että yritysasiakkaille. Määrä on edellisvuotta suurempi.  

"Black Fridayn merkitys on ihmisille entistä isompi inflaation kiihtyessä ja kotitalouksien kukkaronnyörien kiristyessä. Meille on tärkeää pystyä tarjoamaan valikoimaa ja vaihtoehtoja kaikenlaisissa hankinnoissa, aina kuulokkeista Epoq-keittiöihin. Henkilökuntamme on tehnyt upeaa, sisukasta työtä valmistautumisessa, ja haluamme näyttää asiakkaille mitä osaamme", kuvailee Gigantin myyntijohtaja Pasi Puputti. 

Lisää palvelutehoa Black Friday -kampanjaan tuo syksyn myötä täyteen toimintavalmiuteensa päässyt uusi Suomen keskusvarasto, joka mahdollistaa asiakkaille kuljetukset pääkaupunkiseudulle ja lähialueille jo samana päivänä. Suurimpaan osaan maata toimitukset ehtivät tilausta seuraavaksi päiväksi. 

"Olemme Suomen nopeimpia asennuksella toimitetuissa kodinkoneissa. Parhaimmillaan aamulla rikki menneen uunin saa jo samana iltana käyttövalmiiksi joulupiparin paistoon", Puputti summaa. 

Tuotteiden varasto- ja saatavuustilanne on myyntijohtajan mukaan mallikkaassa kampanjakunnossa, mutta ripeys kannattaa etenkin suurimmissa tarjouksissa ja koko kansan suosikkituotteissa. Halutuimmissa iPhone-malleissa saattaa joutua odottamaan pidempään globaalin saatavuustilanteen takia. 

Joulusesongin trendeinä helppo arki, kotoilu, hyvinvointi ja kestävämmät valinnat 

Helpon arjen trendi vahvistuu entisestään suomalaisten arkikulutuksessa, myös kodinelektroniikassa. Sen rinnalla vaikuttavat nautiskeleva kotoilutrendi ja terveyteen sekä kauneuteen panostava hyvinvointitrendi. Nämä virtaukset tulevat näkymään Puputin mukaan myös Black Fridayssa ja joulukauden ostoksissa.  

"Ihmiset ostavat edelleen kasvavassa määrin kotitaloustöitä ketteröittäviä laitteita, kuten robotti- ja varsi-imureita sekä kiertoilmakypsentimiä. Samalla panostetaan elämyksellisiin viihdelaitteisiin; pelikonsoleita hankitaan koko perheelle, televisioiden ruutukoot kasvavat ja VR-lasien suosio on nousussa. Ammattitason laitteiden arvostus näkyy etenkin terveyden ja kauneuden puolella, huippulaadukkaat urheilukellot ja vaikkapa hiustenhoitovälineet ovat monille tärkeä investointi itseen", Puputti taustoittaa. 

Black Friday on mahdollisuus tehdä myös kestävämpiä kodinelektroniikkavalintoja. Tietoisuus energiatehokkuudesta on saanut yhä useammat päivittämään sähkösyöpön laitteensa uuteen kustannustehokkaampaan. Osa taas löytää joululahjansa Gigantin Outlet-myynnistä ja osa kierrätettyinä. Myös tuotteiden huolenpitoon on herätty entistä enemmän. 

"Toimme lokakuussa markkinoille käytetyt ja perusteellisesti kunnostetut iPhonet, joille annamme saman takuun kuin uusillekin tuotteille. Seuraamme mielenkiinnolla näiden NewStart-puhelimien menekkiä. Yhä useampi haluaa huolehtia laitteensa mahdollisimman pitkästä elinkaaresta, mihin tarjoamme tueksi esimerkiksi myymälöissä asennettuja ScreenSmart-suojakalvoja. Lisäksi laitteiden tuoteturvat ja jatkoturvat kiinnostavat, ja päätyvät erityisesti lapsiperheissä osaksi jouluhankintoja." 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Gigantin Black Friday -kampanja
Gigantin Black Friday 2023 alkoi myymälöissä ja nettikaupassa.
Lataa

Gigantti on Suomen suurin elektroniikan ja kodinkoneiden jälleenmyyjä.

Meillä on Suomessa 42 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 500 giganttilaista - myymälöiden ohella netti- ja yritysmyynnissä, sekä asiakaspalvelu- että jakelukeskuksissa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.

Liikevaihtomme tilikaudella 2022/2023 oli 525 miljoonaa euroa. Olemme osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.

Lisätietoa meistä löydät kotisivuilta osoitteesta: gigantti.fi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Gigantti

Gigantin liveshopping-myynti yli nelinkertaistunut – Samanlaista palvelua ei tarjoa Suomessa kukaan muu4.6.2024 11:07:15 EEST | Tiedote

Gigantin liveshopping-palvelun kautta tehty myynti yli nelinkertaistui päättyneellä tilikaudella. Tyytyväisiä palautteita keräävällä palvelulla halutaan parantaa entisestään Gigantin saavutettavuutta kaikenlaisille asiakkaille. Yritys on tällä hetkellä Suomen ainoa vähittäiskauppa-alan toimija, joka tarjoaa päivittäin avoinna olevan liveshopping-mahdollisuuden.

Gigantin Vuoden Myymälöiksi Lahti ja Iisalmi, konsernin Vuoden Kauppiaaksi Mikko Nguyen: ”Voittajia yhdistävät tinkimätön tiimihenkisyys, jatkuva kehityksenhalu ja esimerkilliset suoritukset vaikeassa markkinassa”30.5.2024 14:30:09 EEST | Tiedote

Gigantti on palkinnut tilikautensa 2023–2024 Vuoden Myymälänä Lahden ja Vuoden Franchise-Myymälänä Iisalmen. Elkjøp-konsernin Vuoden Kauppias -palkinto meni kuutta Gigantti-myymälää hallinnoivan, G-Emo Oy:n Mikko Nguyenille. Voittajien valintakriteereissä painottuivat erityisesti myymälöiden suoriutuminen taloudellisesti haastavassa markkinatilanteessa sekä työtyytyväisyyskyselyjen positiiviset tulokset.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye