SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä laskee jälleen jokaisen lähes 400 Xtra-tuotteen hintaa

Jaa

Tammikuun arkeen kuuluvat arjen perusruoat ja toisaalta pohdinta ruoan hinnasta. S-ryhmässä halutaan varmistaa alkavaan vuoteen kohtuullinen hintataso ja alentaa pysyvästi useiden arjen suosikkituotteiden hintoja. Xtra-tuotesarjan hintoja lasketaan keskimäärin viisi prosenttia - hinnat laskevat valtakunnallisesti kaikissa Prismoissa, S-marketeissa, Saleissa ja Alepoissa. 

Xtra-tuotteita Prismassa
Xtra-tuotteita Prismassa Sami Heiskanen

- Laskimme Xtra-tuotesarjan hintaa kokonaisuudessaan jo viime vuoden maaliskuussa, ja syyskuussa noin sadan Xtra-tuotteen hinta laski vielä siitäkin. Heti uuden vuoden alkajaisiksi on sopiva hetki laskea uudelleen koko tuotesarjan hintaa – sekä ruoan että käyttötavaran osalta, kertoo S-ryhmän päivittäiskaupan johtaja Sampo Päällysaho

Eri Xtra-tuotteiden hinnanalennukset ovat erikokoisia, tällä kertaa suurimpia hinnanalennuksia nähdään mm. naudan jauhelihassa, kookosmaidossa, pikakaurahiutaleessa ja suositussa suklaahippucookiessa. Keskimäärin Xtra-tuotesarjan hinta laskee nyt viisi prosenttia. 

- Meille on tärkeää pitää yllä pysyvästi mahdollisimman edullista hintatasoa. Xtra-tuotesarjaa koskevan toimenpiteen lisäksi tuomme myös erinomaisia hedelmiä ja vihanneksia vaihtuviin, sesongin mukaisiin esillepanoihimme alle euron kilo- tai pakkaushintaan ja tammikuussa laskemme myös yksittäisten merkkituotteiden hintaa, listaa Päällysaho. 

Lisäksi hintaan ja omiin merkkeihin liittyvä vuoden 2024 suuri muutos S-ryhmässä on jo viime vuonna alkanut asteittainen Coop-tuotesarjan myyntiintuonti. Coop-tuotteissa haetaan entistäkin laadukkaampaa reseptiikkaa ja laatu-hintasuhdetta. 

- Uusi tuotesarja Coop ja tutun Rainbow-sarjan asteittainen poistuminen on herättänyt enemmän keskustelua, kuin osasimme odottaakaan. Meille on ehdottoman tärkeää tuoda asiakkaille laadultaan ja hinnoiltaan vastaavat, tai jopa paremmat tuotteet asiakkaiden ostettaviksi. On suorastaan ilahduttavaa huomata, miten tärkeitä tuotteemme suomalaisille ovat ja millaisia tunteitakin näihin arjen apureihin liittyy. Coop-merkin tuotteita löytyy nyt vuoden alussa jo astetta enemmän myymälöistämme ja kannattaa kiinnittää huomiota myös niiden hintaan, vinkkaa Päällysaho. 

Xtran ja Coopin rinnalla S-ryhmän omina merkkeinä jatkavat Herkku, Änglamark sekä jo kymmenen vuotta myynnissä ollut suosittu Kotimaista. 

  

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

SOK viestintä

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Puh:050 472 2745viestinta@sok.fi

Kuvat

Xtra-tuotteita Prismassa
Xtra-tuotteita Prismassa
Sami Heiskanen
Lataa

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä, rautakaupassa ja oman pankkimme kautta.

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,7 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

#parempipaikkaelää

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Grillikaupoilla näkyy nyt suomalaisten asennemuutos – Prisman myyntidata kertoo minkä hintaisia grillejä tällä hetkellä halutaan26.3.2025 07:22:00 EET | Tiedote

Usein kuultu vitsi suomalaisten päättäväisyydestä grillata säällä kuin säällä vaikuttaisi pitävän monen kohdalla paikkansa, kertoo Prisman asiakasomistajille tehty tuore kyselytutkimus. Vaikka suurin osa lähes 1200 vastaajasta on poutasään grillaajia (69 %), merkittävä osa (25 %) on valmis pistämään grillin kuumaksi olosuhteista riippumatta. Kyselystä sekä Prisman tuoreesta myyntidatasta selviää myös, millainen grilli nyt halutaan ja mitä sinne aiotaan laittaa.

S-ryhmän päivittäistavarakaupan vahva vuosi mahdollistaa jatkopanostukset myymäläverkoston ja verkkokaupan kehittämiseen26.3.2025 07:15:00 EET | Tiedote

S-ryhmän päivittäistavarakauppa kasvatti edelleen markkinaosuuttaan vuonna 2024. S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi 3,6 prosenttia vuonna 2024. Nielsenin myymälärekisterin mukaan S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuus oli viime vuonna 48,8 prosenttia (+0,6 %-yks.). S-ryhmä vahvisti asemaansa myös ruoan verkkokaupan markkinajohtajana ja jatkoi investointeja sekä myymäläverkoston että verkkokaupan kehittämiseen.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye