Lidl Suomi

Lidl on monelle nuorelle ensimmäinen työpaikka – 14–17-vuotiailla mahdollisuus työllistyä Tutustu työelämään ja tienaa -kesäharjoittelun kautta

Jaa

Kaupan liiton ja Palvelualan ammattiliiton tukema Tutustu työelämään ja tienaa -kesäharjoitteluohjelma tukee nuorten mahdollisuuksia tutustua työelämään. Kesän 2024 Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelun haku on käynnissä 4.–11. maaliskuuta.

Kesätyö kaupassa on monelle nuorelle ensimmäinen työpaikka, josta saa tärkeitä oppeja työelämään. Lidl haluaakin tarjota nuorille kokemuksen mielekkäästä työstä ja työnhausta sekä perehdyttää huolella tehtäviin.

– Työntekijämme ovat pääsääntöisesti täysi-ikäisiä, mutta 14–17-vuotiailla kaupan alasta kiinnostuneilla nuorilla on mahdollisuus tutustua myymälätyön arkeen Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelun kautta 1. kesäkuuta – 31. elokuuta välisenä aikana. Kahden viikon harjoittelun aikana nuoret saavat ensikosketuksen kaupan alaan ja saavat siitä tietysti palkkaa, kertoo Lidlin rekrytointipäällikkö Saila Salminen.

Palkallisen harjoittelun kesto on kaksi viikkoa eli kymmenen työpäivää ja päivittäinen työaika on kuusi tuntia. Harjoitteluun ei kuulu ilta- tai viikonlopputöitä.

– Palkka määräytyy kullekin vuodelle erikseen palvelualoille valtakunnallisesti sovitun mallin mukaisesti ja vuonna 2024 se on 395 euroa, Salminen sanoo.

Tutustu työelämään ja tienaa -paikkoja auki jokaisessa Lidl myymälässä

Kokonaisuudessaan Salminen arvelee, että harjoittelijoita ennustetaan kesän aikana olevan koko Suomessa noin 800.

–  Jokainen myymälä saa ottaa kesälle enintään neljä harjoittelijaa ja tavallisesti kaikki myymälät ovat tämän kokonaismäärän myös hyödyntäneet.

Rekrytointi toteutetaan normaalia rekrytointiprosessia mukaillen eli avoimista paikoista ilmoitetaan Lidlin urasivuilla ja paikkaa haetaan täyttämällä sähköinen hakulomake työpaikkailmoituksen kautta. Valinnat myymäläpäällikön tapaamiseen etenevistä hakijoista tehdään hakemusten perusteella.

–  Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelussa hakijoilta ei odoteta eikä harjoittelun ehtojenkaan mukaisesti saa olla aikaisempaa kokemusta kaupan alalta. Tällöin hakijoiden osoittama motivaatio nousee hakemuksissa selkeäksi erottautumistekijäksi. Harjoittelussa pääsee kokeilemaan asiakaspalvelua, myymälän siistimistä ja tuotteiden hyllyttämistä yhdessä muun tiimin kanssa, Salminen kertoo.

Jatkoon päässeet hakijat kutsutaan paikan päälle myymälään, missä käydään läpi muun muassa harjoittelun sisältöä ja tutustutaan työympäristöön. Tapaamisen pohjalta myymäläpäällikkö tekee valinnat kenelle harjoittelupaikkaa tarjotaan.

Yhteyshenkilöt

Tietoa julkaisijasta

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi

Makkara on suomalaisen grillin selvä ykkönen – Lidl tuo myyntiin lihaisia ja juustoisia makkaroita25.4.2025 07:20:00 EEST | Tiedote

Suomalaisista yli 80 prosenttia grillaa kesäisin. Grillaajista 87 prosenttia grillaa makkaraa, ja kysyttäessä grillin suosikkia nousee makkara ykköseksi.* Suomalaiset arvostavat grillimakkaroissa lihaisuutta ja juustoisuutta. Tätä ajatellen Lidl tuo kesäksi useita makkaroita, joissa maistuu eri juustot emmentalista sinihomejuustoon. Makkaravalikoiman kruununa on tosi lihaisa Urho-makkara, jonka lihapitoisuus on 87 prosenttia.

Onko tämä BCAA-juoma kesän hitti? – Kesäjuomissa maistuu sitrus, vadelma ja helppous23.4.2025 12:30:00 EEST | Tiedote

Lidl lanseeraa kesäksi uuden BCAA-juoman mandariinin maussa. Trendimaku sitrus maistuu muissakin juomauutuuksissa. Sitruksen ohella juomissa myös helppous kiinnostaa kuluttajia, joten Lidl tuo myyntiin helppoja juomaratkaisuja. Viime vuonna voimaan tullut alkoholilaki mahdollistaa uusia tuotteita: aiemmilta kesiltä tuttu 5 prosentin sangria löytyy Lidlin hyllyiltä tänä kesänä myös 7 prosentin vahvuisena.

Kesä ja uudet ravitsemussuositukset: Lidl tuo kasvipohjaista grillattavaa grillikansalle23.4.2025 07:20:00 EEST | Tiedote

Lidl tuo kesäksi runsaasti erilaisia kasvipohjaisia grillituotteita. Lidlistä löytyy kolmea eri vegaanista hampurilaispihviä, pippuripihviä, grillikasviksia ja hyllyiltä löytyy myös viime kesältä tutut grillitofut ja hittituote vege-ribsit. Loppuvuodesta 2024 julkaistiin uudet ravitsemussuositukset, joissa suositellaan pääasiassa kasvipohjaista ruokavaliota. Lidl haluaa kannustaa kuluttajia kohti kasvipohjaista ruokavaliota, ja yhtiöllä on tavoitteena tuplata kasviproteiinien myynnin osuus 2030 mennessä sekä lisätä kasvipohjaisten tuotteiden myyntiä 20 prosentilla.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye