Vastuullisen muodin tulevaisuus: Suomalaisyhtiö julkaisi maailman ensimmäisen vastuullisen muodin toimialaraportin
Vastuullisuus on muodin nopeiten kasvava segmentti (23% vuosikasvu). Aiheesta puhutaan paljon, mutta siihen liittyvää konkreettista dataa on lähes mahdotonta löytää.
Vastuullisen muodin validoija ja markkinapaikka IVALO.COM on alan pioneeri, jonka kehittämä 360 -validointityökalu käy läpi muotibrändien vastuullisuuden yli 400 datapisteen kautta. Työkalun kautta on validoitu jo yli 200 muotibrändiä lähes 30 maasta.
“IVALO.COM:in vastuullisuusdata- ja tietokanta on alan laajimpia globaalisti. Koemme velvollisuudeksemme avata tieto kaikkien saataville, sillä vain yhdessä tekemällä pystymme kehittämään koko toimialaa” - Outi Pyy, vastuullisuusjohtaja
IVALO.COM on julkaissut maailman ensimmäisenä yrityksenä vastuulliseen muotiin liittyvän laajan toimialakatsauksen, johon se on tiivistänyt alan haasteet ja mahdollisuudet. Toimialaraportti on saanut laajan vastaanoton ja se julkaistiin yhteistyössä alan arvostetuimman muotimessu Seek Berlinin kanssa.
“Teimme raportin kasausvaiheessa paljon alalle täysin uusia havaintoja, joiden uskomme edesauttavan koko alan kehittymistä. Vastuullisuustyössä tulee siirtyä fiilistelystä ja mielikuvista konkreettisiin ja faktapohjaisiin päätöksiin. Kaikkea mitä voit
mitata, voit myös kehittää.” - Matti Lamminsalo, toimitusjohtaja
Alaa uudistavat havainnot
-71% tekstiilien hiilijalanjäljestä tulee valmistuksesta. Silti useat yritykset viherpesevät vastuullisuuttaan puhuen suureellisesti tavoitteista pienentää hiilijalanjälkeään muilla osa-alueilla.
- 81% brändeistä ovat sitoutuneita vastuullisuuden kehittämiseen, mutta vain 66%:lla on selkeät ja mitattavat tavoitteet, ja 31% näistä on linjassa YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden kanssa.
- 60% brändeistä ei pidä digitaalista tuotepassia tärkeänä ja ajankohtaisena, vaikka sen oletetaan tulevan pakolliseksi vielä tämän vuosikymmenen aikana.
- Aikuisista naisista yli 30% kuuluu plus-kokoisiin, mutta vain 18% brändeistä tarjoaa plus-kokoisia (EU50) tuotteita.
- Green-hushing on uusi nouseva ilmiö, jossa brändi ei uskalla puhua hyvistä viherteoistaan. Tämä johtuu oman vastuullisuuden tason tietämättömyydestä, sekä negatiivisen julkisuuden pelosta.
- 89% brändeistä kokee heidän tuotetietojensa olevan kattavia, silti 37% brändeistä puuttui vartalon mittataulukko, joka on merkittävä syy väärän kokoisiin ostoihin ja palautuksiin.
Lataa raportti IVALO.COMin verkkosivuilta täältä
Sekä kuluttajia, pukeutumistuotteiden valmistajia sekä mediaa palveleva raportti on saatavilla ilmaiseksi osoitteesta:
Fashion Purpose – IVALO.COM
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
IVALO.COM
Matti Lamminsalo
CEO
tel. +358 40 500 2607
mail. matti@ivalo.com
Linkit
Lisätietoa julkaisijasta
IVALO.COM on kansainvälisen vastuullisen muodin validoija- ja markkinapaikka. Kuluttajat voivat ostaa yhdeltä sivustolta lähes 200 vastuulliseksi validoidun brändin tuotteita. Tämän lisäksi yritys tarjoaa alan kattavinta vastuullisuusdataa muotiyrityksen toiminnan kehittämiseksi.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta IVALO.COM
IVALO.COM tuplasi myyntinsä ja rekrytoi alan tunnetun vaikuttajan ja kriitikon Outi Pyyn8.2.2023 10:20:26 EET | Tiedote
Vastuullisen muodin markkinapaikka IVALO.COM on jälleen tuplannut myyntinsä vuonna 2022. Vastuullisen muotikaupan myynti viime vuonna oli noin 2 miljoonaa euroa. Yhtiön ja brändin menestys kertoo siitä, että aito vastuullisuus myy ja asiakkaat uskovat tuotekategoriaan. Arvopohjainen ostaminen kasvaa ja siihen vastaavaa valikoimaa on jatkuvasti enemmän. IVALO.COMin kasvavaan tiimiin on vuoden 2023 alusta rekrytoitu tunnettu tekstiilalan vastuullisuuskonsultti ja kriitikko, vuoden vastuullisuusvaikuttajaksi valittu Outi Pyy.
Pandemia-aika on lisännyt kiinnostusta vaatteiden vastuullisuutta kohtaan7.4.2022 14:32:40 EEST | Tiedote
Vastuullisen muodin markkinapaikka IVALO.COM on myynyt vuonna 2021 validoituja muotibrändejä suomalaisille asiakkaille noin miljoonalla eurolla.
Vastuullisen muodin kasvuraketti IVALO.COM keräsi 850 000 euron rahoituskierroksen2.11.2021 08:00:00 EET | Tiedote
Suomalainen vastuullisen muodin verkkokauppa IVALO.COM kuuluu korona-ajan voittajiin, sillä sen kokonaismyynti on kasvanut lähes 30% kuukaudessa vuoden ajan. IVALO.COMin mukaan pandemia on myötävaikuttanut suomalaisten pukeutujien ympäristötietoisuuteen ja kiinnostukseen vaatteiden sosiaalista vastuullisuutta kohtaan.