Lidl tekee paluun musiikkibisnekseen – uusi kesäbiisi henkii Tapani Kansan menevää klassikkohittiä
Lidl on tunnettu soittolistoja villitsevistä kesäbiiseistään. Tänä vuonna Lidlin odotettu kesäbiisi tekee näyttävän paluun muutaman vuoden tauon jälkeen. Tapani Kansan klassikkohittiä mukaileva biisi on nyt julkaistu Spotifyssa ja Singa-laulukirjastossa. Toukokuun aikana biisiin on myös tulossa Youtubessa julkaistava musiikkivideo sekä TikTokista löytyvä tanssikoreografa. Biisillä Lidl haluaa ilahduttaa suomalaisia sekä luoda hyvää kesäfiilistä säästä riippumatta.

Lidlin kesäbiisit ovat perinteisesti keikkuneet soittolistojen kärjessä ja esimerkiksi vuoden 2018 kesäbiisiä Kesä on kreisi on kuunneltu lähes kaksi miljoonaa kertaa. Lidlin vuoden 2024 kesäbiisi on nimeltään Käy kuumana kesään (feat. AMOR), jonka latinorytmit tapailevat kaikille suomalaisille tuttua Tapani Kansan R-A-K-A-S -hittiä. Kesäbiisiin on tehty nykypäivään sopivat lidlmäiset lyriikat ja siinä lauletaan rakastumisesta, sillä Lidlissä vietetään tänä vuonna rakkauden kesää. Biisillä Lidl haluaa tuoda iloa, laulua ja tanssia suomalaisten kesään.
− Aiempien vuosien kesäbiisimme ovat olleet valtavan suosittuja, ja parin vuoden tauon aikana niiden perään on kyselty paljon. Nyt voimmekin iloksemme kertoa, että kesäbiisi on taas täällä ja entistä menevämpänä! Taustalla soiva klassikkohitti herättää varmasti tunteita kaikissa suomalaisissa, ja biisin latinorytmit pistävät lanteet liikkumaan, kertoo Lidlin markkinointipäällikkö Jonna Musa.
Jotta suomalaiset lähtisivät joukolla tanssimaan biisin tahtiin, siihen on tehty valmis koreografia, jota pääsee opettelemaan lähiviikkoina TikTokissa. Biisiin on tietysti tulossa myös Youtubessa julkaistava musiikkivideo, joka saa ensi-iltansa toukokuun loppupuolella.
− Koreografiasta on tehty simppeli, jotta sen voi opetella kuka tahansa tanssitaitoihin katsomatta. Toivommekin, että mahdollisimman moni lähtee mukaan tanssimaan kesän kuumimman hitin tahtiin! sanoo Musa.
Lidlissä vietetään rakkauden kesää
Lidlissä kesä on nyt virallisesti käynnistynyt, kun kesän mainokset ovat alkaneet pyöriä niin televisiossa kuin verkossakin, ja iso osa kesävalikoiman tuotteista on jo saapunut myymälöihin Hangosta Sodankylään.
Tänä kesänä Lidlissä teemana on rakkaus. Kampanjalla halutaan muistuttaa, että rakkaus kuuluu kaikille. Lidlin kesämainoksissa seikkailee sympaattinen rakkauden lähettiläs Amor, joka rakkausnuolineen tuo rakkauden ilosanomaa kaikille. Amorin nuolen osuessa saattaa rakastua ensimmäiseen vastaantulijaan tai vaikkapa kesän uutuusjäätelöön.
− Mielestämme rakkaus ja hyvä ruoka kuuluvat kesään, ja haluamme yhdistää nämä kaksi tärkeää teemaa. Toivomme, että rakkausteeman kautta ihmiset näkevät kesän ja herkullisen kesäruoan uudessa valossa ja ottavat ilon irti Suomen lyhyestä, mutta sitäkin mahtavammasta kesästä, tiivistää Musa.
Lidlin kesäbiisiä pääsee kuuntelemaan Spotifysta. Biisi löytyy myös Singa-laulukirjastosta, joten siitä voi kehitellä tulevan kesän karaokebravuurin.
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintäSalla Oksanen
Puh:(09) 2345 6400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Lidl tukee vähävaraisten perheiden jääkiekkoharrastusta 10 000 eurolla25.4.2025 14:29:06 EEST | Tiedote
Lidl luovutti Finkey Foundationille 10 000 euron lahjasekin vähävaraisten perheiden jääkiekkoharrastuksen tukemiseen. Lahjoituksen luovutustilaisuus järjestettiin 23. huhtikuuta Rauman Lidl-myymälässä, jossa Suomen jääkiekkomaajoukkueen edustajat vastaanottivat lahjasekin.
Makkara on suomalaisen grillin selvä ykkönen – Lidl tuo myyntiin lihaisia ja juustoisia makkaroita25.4.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Suomalaisista yli 80 prosenttia grillaa kesäisin. Grillaajista 87 prosenttia grillaa makkaraa, ja kysyttäessä grillin suosikkia nousee makkara ykköseksi.* Suomalaiset arvostavat grillimakkaroissa lihaisuutta ja juustoisuutta. Tätä ajatellen Lidl tuo kesäksi useita makkaroita, joissa maistuu eri juustot emmentalista sinihomejuustoon. Makkaravalikoiman kruununa on tosi lihaisa Urho-makkara, jonka lihapitoisuus on 87 prosenttia.
Onko tämä BCAA-juoma kesän hitti? – Kesäjuomissa maistuu sitrus, vadelma ja helppous23.4.2025 12:30:00 EEST | Tiedote
Lidl lanseeraa kesäksi uuden BCAA-juoman mandariinin maussa. Trendimaku sitrus maistuu muissakin juomauutuuksissa. Sitruksen ohella juomissa myös helppous kiinnostaa kuluttajia, joten Lidl tuo myyntiin helppoja juomaratkaisuja. Viime vuonna voimaan tullut alkoholilaki mahdollistaa uusia tuotteita: aiemmilta kesiltä tuttu 5 prosentin sangria löytyy Lidlin hyllyiltä tänä kesänä myös 7 prosentin vahvuisena.
Kesä ja uudet ravitsemussuositukset: Lidl tuo kasvipohjaista grillattavaa grillikansalle23.4.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Lidl tuo kesäksi runsaasti erilaisia kasvipohjaisia grillituotteita. Lidlistä löytyy kolmea eri vegaanista hampurilaispihviä, pippuripihviä, grillikasviksia ja hyllyiltä löytyy myös viime kesältä tutut grillitofut ja hittituote vege-ribsit. Loppuvuodesta 2024 julkaistiin uudet ravitsemussuositukset, joissa suositellaan pääasiassa kasvipohjaista ruokavaliota. Lidl haluaa kannustaa kuluttajia kohti kasvipohjaista ruokavaliota, ja yhtiöllä on tavoitteena tuplata kasviproteiinien myynnin osuus 2030 mennessä sekä lisätä kasvipohjaisten tuotteiden myyntiä 20 prosentilla.
Lidl etsii tuotesuunnittelijaa paistopisteelle – myyntiin Lidleihin ympäri maan22.4.2025 10:25:00 EEST | Tiedote
Lidl etsii suunnittelijaa paistotuotteelle. Kuka tahansa voi osallistua mukaan kilpailuun, jossa pääsee suunnittelemaan unelmiensa paistopistetuotteen. Voittajatuote tulee myyntiin kaikkiin Lidleihin ympäri Suomen. Voittajan valitsee ammattilaisraati, joka koostuu kotimaisen valmistajan ja Lidlin asiantuntijoista. Kilpailu on auki Lidlin verkkosivuilla 4.5. saakka.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme