Vitsipitsan uudet tähdet: Roni Bäckin luotsaama Toimistopojat nyt koululaisten suosikkivitsikirjan täytteinä!

Vuoden odotetuin kirja naurattaa jälleen uunituoreilla vitseillä, hauskoilla minitarinoilla ja nokkelilla sarjakuvilla. Joka vuosi uusilla vaikuttajatähdillä maustettua vitsikirjasarjaa on myyty painettuna lähes 50 tuhatta kappaletta, ja se on tuttu näky Suomen Kustannusyhdistyksen vuosittaisella bestseller-listalla.

Suomalaisten koululaisvitsikirjojen ykkössarja jatkuu tuttuun tapaan! Tänä vuonna Vitsipitsa-kirjaa tähdittävät supersuositut Toimistopojat, eli Roni Bäck, Suhis, Kevin, Veikka, Roponen, Sere ja Olli. Avaruusteemaisessa vitsikirjassa suosikkivaikuttajat kisaavat haastetehtävissä, kertovat itsestään haastattelussa ja paljastavat lempivitsinsä.

Vuoden 2022 lopussa perustetun Toimistopojat-ryhmän nousukiito on ollut poikkeuksellisen kovaa: parissa kuukaudessa Youtube-tilaajia oli satatuhatta, tällä hetkellä heitä on 220 000.

Toimistopojat syntyi Roni Bäckin haaveiltua uudesta kanavasta, jolle tekisi sisältöä muutkin kuin hän itse, sillä somen supertähti halusi päästä itse vaikuttamaan enemmän suunnittelu- ja kuvauspuolelle. Bäckin editoijana tunnettu Veikka, kanavalta tuttu kuvaaja Olli sekä omilla somekanavillaan vaikuttanut Roponen lähtivät suunnittelemaan Toimistopojat-kanavaa kesällä 2022.

Ryhmä halusi tehdä Toimistopojilla jotain sellaista, mitä suomalaiselta Youtube-kentältä vielä puuttui, eli muodostaa yhdessä erilaisia haasteita ja tehtäviä toteuttava viihdyttäjien porukka. Esikuvana on toiminut muun muassa maailmalla valtavan suosittu brittiryhmä Sidemen.

“Kun meiltä kysyttiin kiinnostusta lähteä mukaan tekemään Vitsipitsaa, tuntui se heti luontevalta. Vitsipitsa on juuri meidän brändillemme sopiva, sillä siihen kuuluu samat arvot kun meidän videoihinkin – eli haasteet, vitsit ja huumori. Hauskaa olla uusimman Vitsipitsan täytteenä!”, kommentoi Toimistopoikien vastaava tuottaja Veikka Markkanen.

Vitsipitsa – Täytteenä Toimistopojat on Suomen Kustannusyhdistyksen bestseller-listoilla toistuvasti mukana olevan Vitsipitsa-sarjan viides osa. Juhana Salakarin kirjoittamaa ja Jii Roikosen kuvittamaa sarjaa ovat aiemmin maustaneet Niko ja Santtu, Ella ja Helmi, FromTheBushes-veljekset Harri ja Petri sekä Mandimai ja Joona Hellman. Sarjan kirjoja on myyty printtinä lähes 50 tuhatta kappaletta, diginä käynnistyksiä on yhteensä likimain 150 tuhatta.

Juhana Salakari kirjailija ja kuvittaja, joka toimittaa myös Apu-lehden Nitrodisko-vitsipalstaa. Jii Roikonen on kuvittanut kymmeniä lastenkirjoja ja oppikirjoja.

Vitsipitsa – Täytteenä Toimistopojat ilmestyy 20.5.2024, ja se ilmestyy myös Toimistopoikien lukemana äänikirjana sekä sähkökirjana.

Haastattelupyynnöt, arvostelukappaleet ja lisätiedot: anni.gullichsen@otava.fi

Toimistopojat