Lidl etsii jäätelösuunnittelijaa – mahdollisuus saada oma tuote myyntiin kaupan hyllyille
Lidl käynnistää pelin, jossa on mahdollista suunnitella ja saada myös toteutukseen oma unelmien jäätelö. Peliin voi osallistua kuka tahansa, ja voittajajäätelö voi päätyä ensi kesänä myyntiin Lidlin pakastealtaisiin. Voittajan valitsee jäätelön valmistajan ja Lidlin asiantuntijoista koostuva ammattilaisraati. Herkullisen kesäjäätelön metsästys käynnistyy torstaina 6.6.
Lidlin verkkosivuilta löytyvä jäätelöpeli käynnistyy torstaina 6.6. ja kestää 26.6. saakka.
− Jäätelö on suurien tunteiden herkku ja uskomme, että monilla suomalaisilla saattaa olla mielessään sellainen jäätelöresepti, jota ei ole vielä kaupan hyllyllä nähty. Tarjoamme asiakkaille ennennäkemättömän mahdollisuuden vaikuttaa Lidlin ensi kesän jäätelötarjontaan. Voittajalle on myös luvassa 1000 euron lahjakortti Lidliin, joten kannattaa ehdottomasti osallistua, vinkkaa Lidlin markkinointipäällikkö Jonna Musa.
Pelissä pääsee suunnittelemaan oman jäätelön alusta alkaen lähtien siitä, haluaako valmistaa puikko- vai tuuttijäätelön. Jäätelölle saa sen jälkeen valita päämaun sekä kastikkeen ja täytteen monien vaihtoehtojen joukosta. Valittavana on klassista mansikkaa ja vaniljaa sekä makeampia vaihtoehtoja, kuten maapähkinävoita ja kermaista kinuskia. Täytteeksi voi valita esimerkiksi aprikoosia, lakritsia tai persikka-passionia. Lopuksi jäätelölle annetaan nimi: nimen voi keksiä kokonaan itse tai sen voi luoda pelissä annetuista vaihtoehdoista.
Voittajan valitsee jäätelön valmistajan sekä Lidlin asiantuntijoista koostuva raati. Voittaja valitaan suoraan kaikkien osallistuneiden joukosta. Valintaprosessissa raati tulee kiinnittämään huomiota erityisesti kiinnostaviin ja erottuviin makuyhdistelmiin, jotka sopivat suomalaiseen suuhun. Voittaja valitaan heinäkuun loppuun mennessä.
− Meillä on vuosien kokemus siitä, minkälaisista mauista suomalaiset pitävät. Teemme tarkkaa ja huolellista kehitystyötä jäätelömakuja suunnitellessamme ja otamme myös asiakkaiden toiveita huomioon. Uskon, että suomalaisilta löytyy kuitenkin sellaisia makuideoita, joita emme itse ole osanneet edes ajatella, sanoo raadissa istuva ja Lidlin jäätelöistä vastaava ostaja Annastiina Hämäläinen.
Toukokuussa jäätelöä myytiin reilusti yli kaksi miljoonaa kappaletta
Suomalaiset syövät runsaasti jäätelöä ympäri vuoden, mutta kesäisin jäätelön suosio kasvaa jopa viisinkertaiseksi. Toukokuussa suomalaisia on hellinyt helle ja tyypillisesti säiden lämpeneminen aiheuttaa myyntipiikin jäätelön myynnissä.
Tämän vuoden toukokuussa jäätelöä myytiin kappalemäärällisesti yli 20 % enemmän kuin viime vuoden toukokuussa. Kappalemäärissä tämä tarkoittaa, että toukokuun aikana jäätelöä myytiin reippaasti yli kaksi miljoonaa kappaletta.
− Kuten arvata saattaa, lämpötilojen kohotessa myös jäätelön myynti pomppaa heti. Suomalaiset rakastavat irtojäätelöitä. Etenkin jäätelöpuikot ja -tuutit myyvät hurjia määriä kesäisin. Myös litran kotipakkaukset tai puikkojen ja tuuttien monipakkaukset ovat suosittuja, kertoo Hämäläinen.
Jäätelöpeli on auki 6.-26.6.2024 osoitteessa lidl.fi/jaatelopeli.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Lidl ja WWF aloittavat kansainvälisen yhteistyön27.6.2024 09:23:19 EEST | Tiedote
Lidl ja WWF käynnistävät kansainvälisen yhteistyön, joka ulottuu 31 maahan. Viisivuotisen kumppanuuden aikana Lidl ja WWF työskentelevät yhdessä globaalien ekologisten ja sosiaalisten haasteiden hallitsemiseksi. Yhteistyön tavoitteena on tehdä kestävien ostosten ja valintojen tekemisestä entistä helpompaa kaikille Lidlin asiakkaille maailmanlaajuisesti.
Lidlit ovat juhannusviikolla pidempään auki18.6.2024 08:20:00 EEST | Tiedote
Lidlit ovat auki läpi juhannuksen. Juhannusviikon keskiviikkona ja torstaina suurin osa myymälöistä on auki normaalia pidempään, ja ostoksille pääsee monessa myymälässä aamuseitsemästä tai -kahdeksasta iltakymmeneen. Juhannusviikosta odotetaan vilkasta kauppaviikkoa.
Lidlin investointi työntekijöihin – tuntuva henkilöstöalennus kaikista ostoksista17.6.2024 09:00:00 EEST | Tiedote
Lidl alkaa tarjota yhtiön jokaiselle lähes 5800 työntekijälle kuuden prosentin henkilökunta-alennusta kaikista ostoksistaan Lidlissä. Henkilöstöedun myötä työntekijöiden arkikulut pienenevät merkittävästi. Alennus otetaan käyttöön tänään 17.6.2024.
Kesän suurin ruokajuhla lähestyy – näin suomalaiset syövät juhannuksena14.6.2024 09:12:44 EEST | Tiedote
Suomalaiset viettävät juhannusta tyypillisesti hyvin perinteisin ruokamenoin: lautaselta löytyy grillimakkaraa ja muita grillattavia, joiden kylkeen valitaan kotimaiset varhaisperunat. Kotimaiset kasvikset ovat juhannuksena parhaimmillaan, ja niistä valmistetaan raikkaita salaatteja, lisukkeita ja jälkiruokia.
Onko tässä festareiden kuumin asu? Lidl lanseeraa festarimalliston – koko asu alle 40 eurolla5.6.2024 12:08:47 EEST | Tiedote
Lidl tuo myyntiin Lidl-brändätyn kesämalliston. Malliston vaatteista saa koottua alle 40 eurolla värikkään ja hauskan asun festareille ja muihin kesän rientoihin. Mallistossa on sekä naisille että miehille sopivia vaatteita, ja tuotteet tulevat myyntiin eräluontoisena kaikkiin Lidleihin 6.6. alkaen. Aiemmat Lidl-brändätyt vaatteet ovat olleet asiakkaiden suursuosikkeja.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme