Juhannusjunalla matkaan - luvassa herkkuja, yllätyksiä ja musiikkia!

Juhannuksena monet suuntaavat reissuun, ja junissa on vielä hyvin tilaa keskikesän matkoille. Tällä hetkellä suosituimmat reitit torstain 20.6. menoliikenteessä ovat Helsingistä Ouluun, Tampereelle ja Jyväskylään. Samat reitit vetävät eniten matkustajia myös sunnuntain 23.6. paluuliikenteessä. Makuuhyttejä on edelleen vapaana lähes kaikissa yöjunissa.

Junalla rennosti ja ympäristöystävällisesti kesän viettoon.
Junalla rennosti ja ympäristöystävällisesti kesän viettoon. Pia Inberg/Keksi

Etenkin suosituimpien aikojen ulkopuolella juhannuksen päiväjunissa on hyvin tilaa, joten nyt on hyvä hetki varmistaa huoleton pääsy keskikesän viettoon junalla. Haluamme ilahduttaa asiakkaitamme ja arvomme juhannusmatkaajille pieniä kesälahjoja, joiden toivomme tuovan hymyn huulille.” VR:n kaukoliikenteestä vastaava johtaja Piia Tyynilä kertoo.

Juhannusmatkan tunnelmaan pääsee virittäytymään herkkujen ja elävän musiikin tahtiin. VR:n oma konduktöörikaksikko Hanna ja Tuomas viihdyttävät matkustajia laululla ja soitolla Helsingin asemalla Wurstin terassilla klo 14–18. Lisäksi trubaduuri Jukka Järvenpää musisoi junissa Tampere-Seinäjoki-reitillä. Helsingin päärautatieasemalla on torstaina 20. kesäkuuta grilli kuumana klo 14 alkaen.

Oli kohteena kesäfestarit, urheilutapahtuma tai suurkonsertti, junaliput kannattaa varata hyvissä ajoin. Olemme lisänneet junavuoroja ja ohjelmallisia teemajunia kesäkauden suosituimpiin tapahtumiin, kuten juhannusjuna Raumalle tai Oopperajuna kohti Savonlinnaa. Kesäreissuille kannattaa hyödyntää VR:n lomalippua, jolla reissaa edullisesti 7, 9, 14 tai 30 päivän yhtäjaksoisen ajan rajattomasti ympäri Suomea. ” jatkaa Piia Tyynilä.

Junalla ympäristöystävällisesti kesän tapahtumiin

Tänäkin kesänä moniin kesätapahtumiin ympäri Suomea voi matkustaa helposti ja päästöttömästi junalla. VR lisää vaunuja normaalin aikataulun mukaisiin junavuoroihin sekä lisäjunia esimerkiksi Provinssirockiin, Ruisrockiin, Ilosaarirockiin, Pori Jazzeille ja moniin muihin kesän suosituimpiin tapahtumiin. Lue lisää täältä.

Rauman juhannusjunan lisäksi kesäpysähdykset tekevät paluun Hillosensalmella, josta pääsee Repoveden kansallispuistoon, ja Härmässä, joka mahdollistaa esimerkiksi päiväretken huvittelemaan Powerpark-huvipuistoon.

Oopperan tunnelmasta pääsee nauttimaan jo matkalla - kesällä 2024 Savonlinnan Oopperajuhlille pääsee helposti Oopperajuhlajunalla. Oopperajuhlajuna kulkee Helsingistä Savonlinnaan Parikkalan kautta neljänä heinäkuisena tiistaina.  VR järjestää oopperajunan yhteistyössä Savonlinnan Oopperajuhlien kanssa.

Liput ja tarkemmat aikataulut myös väliasemapysähdysten osalta ovat näkyvillä vr.fi:n ja VR Matkalla -sovelluksen matkahaussa. Junaliikenteen suunnitellut poikkeusaikataulut voit tarkistaa sivulta vr.fi/radalla/suunnitellut ratatyöt.

VR toivottaa kaikille asiakkailleen oikein mukavaa ja turvallista juhannusta. Nähdään asemilla ja junissa!

VR Group