Sujuva junamatka ovelta ovelle – VR:ltä saa lippuja jo 20 kaupungin paikallisliikenteeseen ja muita etuja matkantekoon

VR Matkalla -sovelluksesta voi hankkia liput jopa 20 kaupungin paikallisliikenteeseen. Junamatkustajat saavat alennusta Helsingin ja Espoon kaupunkipyöristä sekä takseista eri puolilla Suomea, ja vr.fi:n matkahaku tarjoaa nyt myös bussiyhteyksiä ulkomaille saakka.

Matkustaja seisoo junan käytävällä ja pitää sylissään ruukkukasvia

Kesäkuun lopulla Salon ja Vaasan paikallisliikenneliput saatiin myyntiin VR Matkalla -sovellukseen. VR:n sovelluksesta voi hankkia paikallisliikenteen lippuja nyt yhteensä 20 kaupunkiin.

– Haluamme tarjota asiakkaillemme sujuvia matkoja myös juna-asemalle ja asemalta eteenpäin. Olemme solmineet paljon uusia yhteistyökumppanuuksia ja kehittäneet digitaalisia palveluitamme siten, että junamatkan lisäksi myös muiden liikennemuotojen lippuostokset onnistuvat nyt samasta paikasta, kertoo VR:n asiakaskokemuksesta ja palvelukehityksestä vastaava johtaja Marika Schugk.

VR on jatkanut kaupunkipyöräyhteistyötä HSL:n kanssa Espoossa ja Helsingissä. Junamatkustajat saavat VR Matkalla -sovelluksen kautta alennuksen kaupunkipyörien päivä- ja viikkopasseista koko kaupunkipyöräkauden ajan. Omaa pyörää suosivat matkustajat saivat jo keväällä vr.fi:hin ja VR Matkalla -sovellukseen uuden, toivotun ominaisuuden, eli mahdollisuuden lisätä polkupyörä mukaan junamatkalle vielä junalipun oston jälkeen.

Junamatkustajat saavat myös 10 % alennuksen Lähitaksin, Menevän sekä Taxidatan taksimatkoista. Taksietu on voimassa lukuisilla juna-asemilla eri puolilla Suomea. VR:n yhteistyö Menevän kanssa on keväällä laajentunut Ouluun, Mikkeliin, Helsinkiin, Espooseen, Vantaalle ja Tampereelle.

Yhteysbussilla Ruotsiin tai Norjaan

VR tekee yhteistyötä Matkahuollon kanssa, jotta Suomen upeat luontokohteet olisivat entistä helpommin saavutettavissa joukkoliikenteellä. Vr.fi:n matkahaussa on mahdollisuus hankkia junamatkan lisäksi liput kaukoliikenteen yhteysbussiin, joka vie perille esimerkiksi hiihtokeskuksiin ja luontokohteisiin.

Useiden kotimaan kohteiden lisäksi vr.fi:n kautta voi hankkia yhteysbussiliput myös Ruotsiin Haaparanta-Tornion matkakeskukselle sekä Norjaan Tromssaan.

Yhteysbussien lisääminen jo aiemmin ostetulle junamatkalle on nyt mahdollista: kirjautuneet asiakkaat voivat lisätä junamatkansa yhteyteen bussimatkan vr.fi-sivun kautta.

Jos matka jatkuu junalta useisiin eri kohteisiin tai autoilun vapaus kutsuu jostain muusta syystä, VR ja Hertz tarjoavat junailijoille 15 % alennuksen vuokra-autoista. Palvelu on saatavilla 18 juna-asemalla eri puolilla Suomea, ja vuokra-autoksi voi useilla asemilla valita myös sähkö- tai hybridiauton.

Viestintäyksikkömme palvelee mediaa puh. 029 434 7123 ja viestinta@vr.fi. Olemme tavoitettavissa ma-pe 8-16. Arki-iltaisin klo 16 jälkeen, arkipyhinä ja viikonloppuisin palvelemme mediaa akuuteissa häiriötilanteissa.

Puh:+358 29 434 7123viestinta@vr.fi