Kesän lonkeroväri on pirteä punainen

Laadukkaista artesaanijuomistaan tunnettu The Helsinki Distilling Company toi ensimmäisenä väriä suomalaisille lonkerohyllyille. Vuoden 2015 Helsinki-päivänä ensiesittelynsä saanut aidoista hedelmämehuista ja laadukkaista tisleistä valmistettu Helsinki Long Drink -valikoima kattaa viisi aidon hedelmäistä makua. Tämän kesän hittiväri on punainen ja maku kirpsakka veriappelsiini.

Suomen suosituin premiumlonkero, Helsinki Long Drink, on saatavilla viidessä raikkaassa maussa. Tämän kesän uutuus on Helsinki Long Drink Vodka & Blood Orange, joka sijoittui viidenneksi makulonkeroiden jättitestissä. Testin (IL 20.6.2024) voitti Helsinki Long Drink Vodka & Pomelo ja neljänneksi sijoittui Suomen värillisten lonkeroiden pioneeri, Helsinki Long Drink Gin & Pink Grapefruit -lonkeroklassikko. Kuva: HDCO

Palkittujen viskien ja ginien lisäksi The Helsinki Distilling Company tunnetaan laadukkaista tisleistä ja aidoista hedelmämehuista valmistetuista värikkäistä Helsinki Long Drink -premium-lonkeroistaan. Niiden myötä kauppojen lonkerovalikoimissa on tapahtunut värien vallankumous.

”Helsingin olympialaisiin 1952 kehitetystä long drink -juomasta eli lonkerosta on syntynyt suomalaiskansallinen instituutio. Betoninharmaa juoma kehitettiin alun perin anniskelun helpottamiseksi ja nopeuttamiseksi, eli funktionaalisuus edellä. Oma ajatuksemme lähti Helsingin värikästä kesää kunnioittavasta mausta, tarkoituksena tehdä lonkerosta hartaudella nautittava premium-tuote”, kertoo The Helsinki Distilling Companyn Master Blender Kai Kilpinen ja taustoittaa artesaanitislaamon aluevaltausta:

”Ensimmäisen lonkeromme sekoitin vuoden 2015 Helsinki-päiväksi Helsinki Dry Ginistä ja happamanmakeasta pinkistä verigreippimehusta. Tulos oli paitsi hedelmäinen, myös luonnollisen värikäs. Se miellytti selkeästi myös helsinkiläisiä, sillä kesän yli kestäväksi suunniteltu 3000 pullon testierä myytiin loppuun heti ensimmäisenä viikonloppuna. Tajusimme pian, että olemme sekoittaneet jotain hyvin erityistä, joka on nyt noussut Suomen myydyimmäksi premium-lonkeroksi. Long drink -markkina on muutenkin hyvässä kasvussa ja oma valmikoimamme on kasvanut viiteen hedelmäiseen makuun. On ilo huomata, että myös muut valmistajat ovat liittyneet värilliseen lonkerorintamaan.”

Premium-lonkeron tunnistaa aidoista raaka-aineista: tisleistä ja korkeasta hedelmämehupitoisuudesta.

”Helsinki Long Drink juomissa käytetään käsityönä tislattua Helsinki Dry Giniä tai Helsinki Dry Vodkaa, pirteitä mehuja ja raikasta vettä. Uskomme, että premium-tuotteemme ovat salonkikelpoisia ja maistuvat suomalaisten lisäksi myös Helsinkiin ja Suomeen saapuville vieraille. Ainakin taannoisessa Michelin-oppaan lanseeraustilaisuudessa Helsinki-lonkero maistui gastronomian supertähdille. Lonkeromme ulottuu viennissä pariinkymmeneen maahan ja olemme huomanneet Helsinki-brändin vetovoiman erityisesti Aasiassa. Kannamme sitä ylpeydellä myös maailmalla”, kertoo Master Blender Kai Kilpinen.

Kevään uutuuslonkero veriappelsiinista ja vodkasta

Helsinki Long Drink -perheen uutuus Helsinki Long Drink Vodka & Blood Orange on premium-lonkero, joka on syntynyt sekoittamalla Helsinki Dry Vodkaa veriappelsiinimehuun ja muihin sitrusmehutiivisteisiin. Uutuuslonkeron mausta löytyy vodkan puraisu, veriappelsiinin raikkaus sekä katkeron aromit.

Helsinki Long Drink Vodka & Blood Orange myydään 330 ml alumiinitölkissä. Sen vahvuus on 5,5 % ABV.

Ainesosat: vesi, glukoosi-fruktoosisiirappi, Helsinki Dry Vodka, veriappelsiini-, appelsiini-, sitruuna- ja verigreippimehutiivisteet, hiilidioksidi, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), luontaiset aromit, porkkana- ja mustaherukkatiivisteet, säilöntäaine (E211), makeutusaineet (E955, E950), stabilointiaine (E410).

Ravintosisältö 100 ml:sta: Energia 220 kJ/56 kcal, hiilihydraatit 8,4 g (sokereita), rasva, proteiini ja suola 0 g.

Kai Kilpinen, Master Blender, The Helsinki Distilling Company
+358406484781, kai.kilpinen@hdco.fi

Mikko Mykkänen, Master Distiller, The Helsinki Distilling Company
+358 40 648 3937, mikko.mykkanen@hdco.fi

The Helsinki Distlling Company järjestää myös Lonkeron anatomia -tapahtumia, jossa voi rakentaa oman premium-lonkeron tuoreista raaka-aineista. Kuva: HDCO

Kesäinen Viro on täynnä tekemistä ja tapahtumia24.6.2024 12:37:09 EEST | Tiedote

Suomalaisten suosituin matkakohde Viro tarjoaa kesätekemistä ja -tapahtumaa kirjaimellisesti jokaiseen makuun. Pääkaupungissa piipahtaville risteilymatkailijoille on tarjolla monta mielenkiintoista, ajankohtaista näyttelyä kävelymatkan päässä satamasta. Euroopan kulttuuripääkaupunki 2024 Tartto on varma valinta, jos haluaa nauttia monipuolisesta kulttuuritarjonnasta ja viehättävän boheemista ilmapiiristä. Maakuntien ruokafestivaaleilta puolestaan löytyy herkuttelijoille kilometrikaupalla herkullista maistettavaa ja koettavaa.

Hansa Café Bar & Brasseriessa tiivistyy ranskalaisvaikutteiden historia14.6.2024 09:04:41 EEST | Tiedote

Helsingin keskeisimmän ytimen historiallisesti arvokas rakennuskokonaisuus on palautunut alkuperäisen kaltaiseen loistoonsa, kun NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotelli avasi toukokuussa ovensa. Oleellinen osa kokonaisuutta on laatuhotellin monipuolinen, aina auki oleva keittiö, joka palvelee hotelliasiakkaiden lisäksi myös kokoustajia ja tapahtumavieraita sekä tarjoaa kaupunkilaisille ja ohikulkijoille viihtyisän kohtaamispaikan. 1900-luvun alun suomalaisen ruoka- ja palvelukulttuurin edelläkävijän, Seurahuoneen, manttelinperijä Hansa Café Bar & Brasserie on edelleen inspiroitunut ranskalaisista klassikoista ja ensiluokkaisista raaka-aineista.

Huomenna saunotetaan Guinnessin maailmanennätystä7.6.2024 13:20:22 EEST | Tiedote

Suomi ja Viro yrittävät saunan päivänä, huomenna lauantaina 8. kesäkuuta, tehdä kaikkien aikojen suurimmasta yhteisestä saunahetkestä virallisen GUINNESS WORLD RECORDS™ - maailmanennätyksen. Tempauksen avulla näytetään maailmalle, että yhteinen saunakulttuurimme elää ja voi hyvin, ja sauna on oleellinen osa saunakansojen arkea ja juhlaa. Jokainen saunoja voi osallistua ennätyksen tekemiseen julkaisemalla Worldsaunarecord -Facebook-ryhmään kuvan saunahetkestään EU-vaalien aattona, lauantaina kello 19–20 välillä.