Nrep myy portfolion pienteollisuuskiinteistöjä Suomessa 135 miljoonalla eurolla

Pohjoismainen johtava kiinteistökehitys- ja sijoitusyhtiö Nrep myy hyviin logistisiin sijainteihin keskittyneen kiinteistöportfolion Blackstone-rahastolle. Aktiivihallit Ky - portfolioon kuuluu 22 tuotanto- ja varastokiinteistöä, joiden vuokrattava kokonaispinta-ala on noin 133 000 neliömetriä. Kiinteistöistä 80 % sijaitsee pääkaupunkiseudulla.

Aktiivihallit Ky on Nrepin ja kiinteistösijoitusyhtiö Aktiivitilojen yhteisyritys, jonka strategiana on ollut investoida keskeisillä alueilla oleviin varastoihin ja pienteollisuuskiinteistöihin. Portfoliota hallinnoinut Aktiivitilat on vastannut kiinteistöjen vastuullisuusprofiilin kehittämisestä sekä tilojen vuokraamisesta ja vuokralaispohjan kehittämisestä.

"Nrepin yhteisyritys Aktiivitilojen kanssa on erinomainen esimerkki uudenlaisesta strategiasta pienteollisuuskiinteistöjen segmentissä. Tunnistimme vuokralaisten kasvavan kysynnän erityisesti pääkaupunkiseudun parhailla paikoilla olevia kiinteistöjä kohtaan. Sijoitusstrategiamme avainasemassa oli alusta asti löytää kumppani, jolla on asiakaslähtöisen lähestymistapa ja kyky toteuttaa vastuullisuustoimenpiteitä. Aktiivitilat oli juuri tällainen kumppani”, kommentoi Nrepin Suomen maajohtaja Joonas Lemström.

"Aktiivinen lähestymistapamme on parantanut huomattavasti portfolion vastuullisuutta, ja vuokraamalla tiloja laadukkaille vuokralaisille olemme onnistuneesti kasvattaneet salkun arvoa. Nyt toteutettu myynti on linjassa strategiamme kanssa ja yksi merkittävimmistä Nrepin viime vuosina Suomessa tekemistä liiketoimista”, Lemström jatkaa.

"Hyvien logististen sijaintien varasto- ja pienteollisuuskiinteistöt ovat tarjonneet meille merkittävän mahdollisuuden. Nämä kiinteistöt vaativat käytännönläheistä lähestymistapaa, aktiivista vuokrausta sekä aina asiakkaan tarpeiden huomioon ottamista. Olemme iloisia, että tämä kiinteistömarkkinoiden segmentti alkaa vihdoin saada ansaitsemaansa tunnustusta”, kommentoi Aktiivitilat AM Oy:n toimitusjohtaja Jukka Torvinen.

"Olemme innoissamme tilaisuudesta hankkia tämä portfolio keskeisellä sijainnilla olevia kiinteistöjä. Suomi on yksi tärkeimmistä logistiikkamarkkinoistamme Pohjoismaissa, ja olemme havainneet erityisesti Helsingissä tilojen korkean käyttöasteen sekä tarpeen lisätilalle”, sanoo Blackstonen Euroopan kiinteistöistä vastaava James Seppala.

Nrepin neuvonantajina kaupan toteutuksessa toimivat JLL, Avance sekä PwC. Blackstonen neuvonantajina toimivat Cushman & Wakefield, Roschier, PwC, Arcadis sekä Nova Ambiente.

Muut kielet

Nrepin yli 100 miljoonan euron kortteli Espoon Niittykummussa on valmistunut – Merkittävä askel kohti kestävämpää ja toimivampaa kaupunkiasumista3.7.2024 08:15:00 EEST | Tiedote

Pohjoismaiden johtava kiinteistösijoitus- ja kehitysyhtiö Nrep on viimeistellyt merkittävän rakennusprojektinsa Espoon Niittykummussa. Lähes 550 asunnon Riihitonttu-korttelikokonaisuus edustaa Nrepin sitoutumista laadukkaaseen asumiseen sekä kestävään rakentamiseen ja vastaa kasvavan kaupunginosan tarpeisiin.