Bassline Festival kasvaa – vaikutuksia Torikortteleiden liikennejärjestelyihin

Bassline Festival ottaa Torikorttelit haltuun entistä isompana 28. – 29.6.2024. Valkoisen Salin järjestämä korttelifestivaali levittäytyy Torikortteleiden sisäpihojen lisäksi nyt myös Katariinankadulle ja vaikuttaa siten myös alueen liikennejärjestelyihin. Tapahtuma pysyy edelleen kävijöille maksuttomana.

Bassline Festival levittäytyy Torikortteleiden sisäpihojen lisäksi tänä vuonna myös Katariinankadulle.

Bassline Festival valloittaa historialliset Torikorttelit DJ-vetoisilla bileillä jo 12. kerran. Tänä vuonna festivaalin viidellä lavalla nähdään yli 40 DJ:tä, jotka edustavat Helsingin mielenkiintoisimpia klubikonsepteja.

Tapahtumakokonaisuus jatkaa ainutlaatuista linjaansa tarjoamalla kaupunkifestivaalin ilmaiseksi kävijöille.

–  Olen erittäin iloinen, että kustannustason noususta huolimatta olemme jälleen onnistuneet löytämään tavan toteuttaa ilmaisfestivaali ja pääsemme nostamaan helsinkiläistä klubikulttuuria esille sen ansaitsemaan valokeilaan! hehkuttaa Valkoisen Salin yrittäjä Alvar Tallskog.

Vuonna 2016 Torikortteleihin muuttanut Bassline Festival on Valkoisen Salin järjestämä kesätapahtuma. Viime vuonna se keräsi yli 6000 kävijää ja tänä vuonna yleisöä odotetaan entistäkin enemmän.

Festivaali laajeneekin nyt Torikortteleiden sisäpihojen lisäksi myös Katariinankadulle, jonne sijoittuva Brooklyn Street Market tarjoaa festivaalivieraille laajan valikoiman vintage-tuotteita, vinyylilevyjä ja herkullista katuruokaa.

Katariinankatu suljetaan festivaali-iltoina ja -öinä liikenteeltä ja raitiovaunureitteihin tulee muutoksia.

*****

Katariinankatu suljettu liikenteeltä pe 28.6. klo 16.30 – la 29.6. 7.00 sekä la 29.6. klo 16.30 – su 30.6. klo 7.00.

1.) Linja 2 ajetaan Messukeskukselta Olympiaterminaalille omaa reittiä, mistä jatketaan tunnuksella 3 omaa reittiä kohti Meilahtea.

2.) Linja 3 Meilahdesta ajetaan linjan 1 päätepysäkille ”Telakkakatu” (H0446) Pursimiehenkadulla. Sieltä takaisin tunnuksella 2 kohti Messukeskusta.

Basslinen vierailevat klubikonseptit:

Anomaly
Club U-Haul
Dose Of Throwbacks
elos club
Liitto
London Zoo
Marble Club
OK Sound Helsinki
Paha Vaanii
Soli
Soul Search

DJ:t:
Alessia, Alvar, Andre Pozusis, Bibi, Bloom, Bonanza Boyz, Carlina Carpelan, Cleansweep, Dj Aleksi, Dj M-Baby, Dj Smokey, Dj Wekesa, Freakycent, Hamm, Henr:k, Juicy, Khid, Ketter, Kuya Kai, Laura Vartio, Lina Schiffer, Mari, Mary Young, MC Pehmee, Niffi D, Pakyo, Sapphire, Siivoussujuu, SomBadi, Styrkka Myygalo, Suinner, TBOY, Timur Tan, Toby One, Trabelsi, twenpettie, Veetiossi, Volpe, WillNams, Yeboyah (dj set) + lisää julkistuksia

Brooklyn Street Market:

N4KU, El Fant, OK Sound Helsinki, Fintage Store, Almost New, Unique Design By Maria, Studio Kupu, Camu.flage, The Label is Juicy, Thrifted, Moody Monday, K.a.s.i.n.o + lisää julkistuksia

Alvar Tallskog
Valkoisen Salin yrittäjä
alvar@valkoinensali.com

Sarita Kinnunen
Projektipäällikkö, Helsingin Kaupunkitilat Oy
sarita.kinnunen@kaupunkitilat.fi

Liikennejärjestelyistä lisää: infra@hsl.fi

Helsingin Kaupunkitilat Oy on Helsingin kaupungin kokonaan omistama yhtiö, jonka toimialana on vuokraamiensa tilojen ja alueiden kehittäminen. Yhtiön tehtävänä on kasvattaa Helsingin profiilia vetovoimaisemmaksi ja kilpailukykyisemmäksi kehittämällä mm. Helsingin kaupunki- ja ruokakulttuuria ja tori- ja kauppahallitoimintaa.

Koko perheen tapahtumia Kaupunkitiloissa: Hakaniemen halli 110 vuotta, Hietalahden toriterassin Lasten lauantai ja Helsinki-päivä Teurastamolla6.6.2024 17:28:17 EEST | Tiedote

Hakaniemen hallissa, Hietalahden toriterassilla sekä Teurastamolla on luvassa mukavia koko perheen tapahtumia lähipäivinä. Lauantaina 8.6. Hakaniemen hallilla juhlitaan hallin 110-vuotissyntymäpäivää. Hietalahden toriterassilla puolestaan vietetään Lasten lauantaita 15.6. Teurastamon Helsinki-päivän ohjelma keskiviikkona 12.6. tarjoaa diskoilua ja livemusiikkia kaiken ikäisille.

Teurastamon kesä: keikkoja, tanssia, juhlia ja rentoa tunnelmaa16.5.2024 13:24:19 EEST | Tiedote

Teurastamo on rouhea kaupunki- ja ruokakulttuurin keskus Helsingin Kalasatamassa. Entisessä teurastuslaitoksessa toimii nykyään kiinnostavia ravintoloita, sekä ainutlaatuista pientuotantoa: jäätelötehdas, leipomo, tislaamo, kahvipaahtimo, taidegalleria ja kauppoja. Alueen sydän on tunnelmallinen ja kaikille kaupunkilaisille avoin piha, jossa on tarjolla tänä kesänä monipuolinen kattaus pääsääntöisesti ilmaisia tapahtumia.