Hartela rakentaa TA:lle asuinkerrostalon Lohjalle

Hartela on sopinut asumisoikeuskohteen toteuttamisesta TA-Asumisoikeus Oy:lle. 32 asunnon kerrostalo nousee Lohjan Hiidensalmessa Lohjanjärven ranta-alueelle osoitteeseen Sahapiha 8.

KVR-urakkana toteutettavan hankkeen rakennustyöt ovat juuri lähteneet käyntiin, ja kohde valmistuu syyskuussa 2025. Rakennukseen tulee viisi maanpäällistä kerrosta. Asuntokoot vaihtelevat 42,5 neliöisistä kaksioista 84,5 neliöisiin neliöihin, ja rakennuksen kokonaisala tulee olemaan 2 595 brm2.

Kohteeseen tulee monipuoliset ja tilavat varastotilat, yhteiskäytössä oleva saunaosasto ja polkupyörän pesupaikka. Viihtyisä piha-alue on koko korttelin yhteiskäytössä ja sinne sijoittuu myös polkupyöräkatos ja grillikatos viherkattoineen.

”On hienoa päästä jatkamaan Hiidensalmen alueen rakentamista hyvän yhteistyökumppanimme kanssa. Hanke täydentää mukavasti alueen monimuotoista asumista ja tarjoaa viihtyisiä koteja upealla järvenranta-alueella.”, kertoo hankkeen projektipäällikkönä Hartelassa toimiva Pia Kaistaniemi.

”Olen iloinen, että pitkään jatkunut yhteistyömme Hartelan kanssa saa jatkoa Lohjalla. A-energialuokan kohde Lohjanjärven maisemissa täyttää erinomaisesti yhtiömme tavoitteet tarjota kestävää ja kohtuuhintaista asumista hyvällä sijainnilla kulkuyhteyksien, palveluiden ja harrastusmahdollisuuksien läheisyydessä.”, sanoo TA:n rakennuttajapäällikkö Ari Uotila.

Hiidensalmen alue on uusi ja kehittyvä asuinalue Lohjanjärven rannalla, lähellä Tytyrin kaivosta. Lohjan keskustan palvelut sijaitsevat Hiidensalmelta alle kahden kilometrin päässä. Alueella on hyvät joukkoliikenneyhteydet ja päivittäistavarakauppa sijaitsee 200 m etäisyydellä. Lähimmät koulut sijaitsevat 1,5-1,8 km säteellä. Alle 2 km säteellä sijaitsee neljä päiväkotia ja kaupungin ylläpitämä leikkipuisto.

Hartela on kotimainen perheyhtiö, joka työllistää noin 460 rakentamisen ammattilaista. Olemme rakentaneet koteja, toimitiloja ja alueita vuodesta 1942. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa. Perheyhtiö Hartela kuuluu suurimpiin valtakunnallisiin rakennusyhtiöihin, ja meillä on Avainlippu-tunnus.