Hartela toteuttaa K-Market Hiukkavaaran laajennuksen K-Supermarketiksi

Hartela toteuttaa rakentamansa K-Market Hiukkavaaran laajennuksen Oulun Hiukkavaarassa, osoitteessa Paraatikatu 6 ja 8.

Osa vanhasta kiinteistöstä saneerataan ja liikettä laajennetaan. Lisäksi toteutetaan muutoksia kiinteistöä palvelevaan pysäköintirakennukseen. Uuden K-Supermarketin myyntiala kasvaa nykyisestä yli 900 neliötä ja tulee olemaan yli 1500 neliötä. Remontissa panostetaan energiatehokkuuteen, kauppaan asennetaan mm. uusi kylmälaitos ja uudet kylmäkaapit sekä pakasteet. Valaistus hoidetaan led-tekniikalla.

Hanke toteutetaan KVR-hankkeena. Rakentaminen alkaa syyskuun 2024 lopussa ja hanke valmistuu syyskuussa 2025.

”On hienoa olla mukana kehittämässä Hiukkavaaran alueen palveluita. Laajennusprojekti K-Supermarketiksi tukee alueen kehitystä ja palvelee sekä nykyisiä että tulevia asukkaita entistä paremmin. Olemme iloisia voidessamme toteuttaa hankkeen ja tarjota tilat, jotka vastaavat nykypäivän vaatimuksiin sekä asiakkaille että toimijoille”, sanoo Hartela Pohjois-Suomen toimitusjohtaja Markku Taskinen.

"Kauppa on auki koko laajennustöiden ajan ja avataan K-Supermarkettina syksyllä 2025. Merkittävän myyntialan kasvun myötä kauppa pystyy jatkossa palvelemaan paremmin Hiukkavaaran asukkaita mm. selvästi nykyistä suuremmalla valikoimalla”, kertoo aluejohtaja Jari Saarinen.

Hartelan rakentama nykyinen liikekiinteistö on valmistunut vuonna 2019. Koska Hiukkavaaran alue on kasvava, varauduttiin tuolloin jo kaupan suunnittelu- ja rakennusvaiheessa tuleviin laajentamistarpeisiin. Myös ympäristövaikutukset huomioitiin hankkeen toteutuksessa: kiinteistön katolle asennetut aurinkokeräimet tuottavat energiaa kaupan sisällä oleviin jäähdyttimiin.

Nykyisten vuokralaisten apteekin, Kotipizzan ja Postin palvelut jatkavat tulevassa laajennusosiossa.

Pysäköintialueen toimintoja parannetaan

Muutostöiden yhteydessä parannetaan selkeästi pysäköintialueen toimivuutta. Remontin jälkeen kaupan käytössä on noin 90 maksutonta autopaikkaa.

Kaupan pihalla on K-Latauksen latauspisteitä sähköautoille.

Kuva: Arkkitehtitoimisto Veli Karjalainen Oy

Hartela on kotimainen perheyhtiö, joka työllistää noin 460 rakentamisen ammattilaista. Olemme rakentaneet koteja, toimitiloja ja alueita vuodesta 1942. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa. Perheyhtiö Hartela kuuluu suurimpiin valtakunnallisiin rakennusyhtiöihin, ja meillä on Avainlippu-tunnus.